• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywy rodziny WLs40 / 2WLs40

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#3
Dzisiejsza wizyta w Krakulicach sprawiła, że postanowiłem założyć temat o tych małych, pracowitych lokomotywach. Zapraszam do dzielenia się zdjęciami!
WLs40-743 z silnikiem S322, Krakulice, 19/07/2017, fot. B.Dobrzyński
DSC_0693.JPG

DSC_0725.JPG


Andoria S322
DSC_0717.JPG


Zmodyfikowany układ smarownia:
DSC_0722.JPG
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#6
Najpierw S64HL o mocy 40KM, później S324 o mocy 50KM. Te pierwsze zresztą miały później wymieniane silniki. Ten konkretny, dwucylindrowy S322 służył do napędu jakiegoś agregatu, miał nakręcone mało motogodzin, więc Panowie włożyli go do lokomotywy. Sprawuje się dobrze, ale jest słabawy
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#7
Wydmuszka WLs50, w dodatku z osią zamontowaną w miejscu ślepego wału. Numer nieustalony. fot. B. Dobrzyński, Nowa Wieś Lęborska, 22/07/2017
DSC_0761.JPG


DSC_0763.JPG
 

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
#8
Cieć nie krzyczał ? nas chciał pogonić i fociłem przez siatkę :) Ta lokomotywa pochodzi z jednej z Lęborskich cegielni.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#9
Z tego co pamiętam, była niedziela, brama otwarta, w cieciówce nikogo... To strzeliłem dwa zdjęcia i w drogę. Nie miałem nic do oskrobania tabliczek
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#13
Przeglądając ostatnio stronę http://www.tog-billeder.dk/ zwróciłem uwagę na zdjęcie, które już wcześniej widziałem, ale nie zwróciłem uwagi na pewne szczegóły:

fot. Gunnar W.Christensen, www.tob-billeder.dk


fot. Gunnar W.Christensen, www.tob-billeder.dk

Co w nich dziwnego? Ano filtry na wierzchu, wycięcie na inną chłodnicę (w pierwszych klapach) i komin wydechu w nietypowym miejscu. Dodatkowo z prawej jest jeszcze jakaś skrzyneczka. Czy ktoś z kolegów spotkał się z taką modyfikacją? Zdjęcia są z 20.04.1976 więc może to jakiś wczesny wariant modernizacji WLs40 na WLs50?
 

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
#14
Przeglądając ostatnio stronę http://www.tog-billeder.dk/ zwróciłem uwagę na zdjęcie, które już wcześniej widziałem, ale nie zwróciłem uwagi na pewne szczegóły:

Co w nich dziwnego? Ano filtry na wierzchu, wycięcie na inną chłodnicę (w pierwszych klapach) i komin wydechu w nietypowym miejscu. Dodatkowo z prawej jest jeszcze jakaś skrzyneczka. Czy ktoś z kolegów spotkał się z taką modyfikacją? Zdjęcia są z 20.04.1976 więc może to jakiś wczesny wariant modernizacji WLs40 na WLs50?
Bardzo ciekawa uwaga, wielokrotnie oglądałem to zdjęcie, ale na to nie zwróciłem uwagi :).
Na to wygląda, że to jakaś nietypowa wersja zamiany silnika z S64 (44KM, Wls40) na S324 (50KM, Wls50). Możliwe, że modernizacji tej dokonano gdzieś na PKP np w Koronowie, wg własnego pomysłu, stąd nietypowe rozwiązania, zupełnie inne od tego co znamy z przeróbek wykonywanych w ZNTK. Wystające filtry ewidentnie wskazują na zamontowany mocniejszy silnik S324, a chyba wszystkie "Wleski" na PKPie to były pierwotnie Wls40 (to musiałbym sprawdzić w notatkach). Widać też, że zastosowano dość nietypową chłodnicę, większą od oryginalnej. Takie patenty czasami można było spotkać (ja widziałem m.in. w jednej Wlsce z Cegielni Witaszyce czy np Cegielni Leszczyna w Kłodzku), ale w tych przypadkach klapy przednie zostały schludnie przebudowane przez dospawanie dodatkowych "komór". Tu zaś widzimy bezczelne wycięcie dziur i szlus, niech deszcz i woda wpada do środka ;).
Dziwi mnie taka przeróbka, przecież od dawna produkowano już Wls50 z silnikiem S324 i potrafiono sobie dać radę w schowaniu tego silnika w miejscu słabszego S64. Więcej, 1976 rok to już rok po wyprodukowaniu ostatniej Wls50 (produkcję zakończono w 1975r). Może to jakiś wniosek racjonalizatorski?
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#15
Mam na dysku jeszcze jedno foto, tym razem w kolorze, przywołane w tym wątku: http://forum.modelarstwo.info/threads/wls-50.26959/page-2
znindieselrh-zdjęcie-roleof-hamoen-Żnin-lata-70-te-jpg.315045.jpeg

Roleof Hamoen, Żnin lata 70-te.

Pooglądałem zdjęcia innych WLs i takie cuda to tylko na tej. Możemy sobie teoretyzować niestety....
Nie jest to raczej żadna z zachowanych w Żninie i Wenecji sztuk, bo ta ma dość charakterystyczny sprzęg.
 

Podobne wątki