• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywy i składy trakcyjne DRG, DRB

kamyk30

Użytkownik
Reakcje
4 0 1
#1
2017-03-24-4330.jpg
2017-03-24-4327.jpg
Witam w tym wątku chciał bym zaprosić użytkowników do prezentacji i ewentualnych opisów ciekawych konwersji ulepszeń . Pozdrawiam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#2
Proponuję ten temat przenieść do właściwego działu, czyli "Koleje innych krajów". W dziale "Tabor" dyskutujemy o modelach taboru kolei polskich (choć nie tylko PKP). A autora tego wpisu ponownie proszę o podanie podstawowych informacji o prezentowanych modelach.
 

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
#4
To moze by nalezalo nazwac dzial "Polski Tabor" i drugi "Tabor" bo jest taka struktura dzialow ze pierwsze slysze ze w tym dziale tylko o polskim taborze?
Nawet jest watek nowosci nie-PKP.

Czlowiek chce poczytac w dziale ogolnie o taborze, jak cche o czyms polskim to wejdzie sobie w taki watek. Tu sie pojawia cos o tych super elektrowozoach DRG to juz zle i wymiesc to gdzies pod szafe.

No nieprzejzyscie to troche.
 
OP
OP
kamyk30

kamyk30

Użytkownik
Reakcje
4 0 1
#5
zawsze coś nie tak masakra....w wątku jest wyraźnie napisane Witam w tym wątku chciał bym zaprosić użytkowników do prezentacji i ewentualnych opisów ciekawych konwersji ulepszeń . Pozdrawiam . Nie ma nic napisane
"A autora tego wpisu ponownie proszę o podanie podstawowych informacji o prezentowanych modelach" Wydaje mi się , że to jest to wątek autora a nie donatora forum.
 
OP
OP
kamyk30

kamyk30

Użytkownik
Reakcje
4 0 1
#6
E 93 Piko. Piko jak to Piko ma kilka pięknych modeli DRG .Jednym z nich jest prezentowany model z lat produkcji 2007-2008.Bardzo ładny i szczegółowo wykonany model. Jeżeli chodzi o własności jezdne nie odbiega od jakości modeli firmy Brawa.
2017-03-25-4336.jpg


Poręcze na" dziobach" średniego kodyla tymczasowo zastąpione chwytami kluby (nie chce rozpakowywać wypraski fabrycznej) do czasu gdy będzie makieta.
2017-03-25-4337_q1.jpg
 
OP
OP
kamyk30

kamyk30

Użytkownik
Reakcje
4 0 1
#7
Tym razem E 94 model roco z lat produkcji 1999.Poręcze zastąpione chwytami kluby oryginalne są zbyt toporne. Jak na model osiemnastoletni nic mu nie brakuje no może oświetlenia ledowego;)
2017-03-27-4341_q1.jpg
2017-03-27-4342_q1.jpg
2017-03-27-4343_q1.jpg
 
OP
OP
kamyk30

kamyk30

Użytkownik
Reakcje
4 0 1
#8
E 32 DRG GV Bayern roco . Model z lat produkcji firmy 2005 - 2008 w charakterystycznym brązowym malowaniu z ep. I . Roco wydało tylko trzy e loki w tym malowaniu z tego co mi wiadomo prezentowany e 32, e 16 i e 91
2017-03-29-4351_q1.jpg
2017-03-29-4350_q1.jpg
2017-03-29-4348_q1.jpg
 
OP
OP
kamyk30

kamyk30

Użytkownik
Reakcje
4 0 1
#10
ok zgodzę się ale w ep I były brązowe . Czy malowanie zielone w ep II to czasem nie wersie muzealne ? Nurtuje mnie czy w DRG był używany kolor zielony.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#11
Owszem był stosowany na samym początku jeszcze przez jakiś czas stosowano schematy malowania z ep.I pomimo ze lokomotywy już miały oznaczenia DRG. Dotyczyło to też nowych lokomotyw jak choćby 18.5 (S3/6) lub 39 (P10), których produkcję realizowano już po zjednoczeniu kolei niemieckich. Ciekawostką jest fakt że elektrowozy jeszcze długo miały oznaczenia według systemu swoich dawnych macierzystych kolei.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#13
Model z lat produkcji firmy 2005 - 2008 w charakterystycznym brązowym malowaniu z ep. I
Ale to przecież wczesne malowanie DRG, więc raczej epoka II, nie I. Chociaż faktycznie takie malowanie jest charakterystyczne dla epoki I, w początku epoki II to była pozostałość po czasach sprzed DRG.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#14
Nie wiem o których E91 piszesz ale na pewno E91.0 E91.8 i E91.9 nie należały do KPEV. Owszem nosiły początkowo oznaczenia serii według systemów kolei pruskich i bawarskich ale zostały zbudowane w latach 1927 i 1929. Koleje poszczególnych landow zgrupowano w roku 1920 tym w jedną państwową firmę Deutsche Reichsbahn a w roku 1924 tym przekształcono w spółkę DRG. Ponownie znacjonalizowano w roku 1937 ym.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#16
A to tak te jeszcze mogły zahaczyc o KPEV choć i tutaj nie mam pewności bo nie pamiętam w którym roku wprowadzono je do eksploatacji . Generalnie dopiero po Wielkiej Wojnie koleje pruskie zaczęły otrzymywać od producentów lokomotywy elektryczne które wcześniej zamowiono ale z powodu wojny produkcji nie podjęto .
 
OP
OP
kamyk30

kamyk30

Użytkownik
Reakcje
4 0 1
#20
według wiki "Dostawa pierwszych E 91 miała miejsce w latach 1925 i 1926. 16 lokomotyw przydzielono do sieci Bawarii" a mimo tego protoplasty e 91 modele eg 5 były w kolejach pruskich kolory i sygnatura KPEV
EG540_West17073[1].jpg

Ten sam model w drg
800px-Metropolitan_e91_47[1].jpg
 

Podobne wątki