• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywy i składy trakcyjne DRG, DRB

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#23
Ciekawe . Wygląda na to że w początkowym okresie istnienia DR jeszcze nie obowiązywały scisle przepisy o malowaniu i oznakowaniu taboru. Nie jestem także pewien czy tych konkretnie lokomotyw nie zaczęto budować wcześniej tylko w roku 1925 dopiero ukończono budowę pierwszych egzemplarzy .
Co do oznaczeń to też istotne co było na tym okrągłym emblemacie z orłem .
Pierwsze T20 późniejsze 95.0 były zielone miały oznaczenia serii 77 i okrągły emblemat z orłem .
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#24
OP
OP
kamyk30

kamyk30

Użytkownik
Reakcje
4 0 1
#25
Nie mam tego modelu za taki egzemplarz trzeba położyć ponad 4 tysie.....Modele westmodel , metropolitan to manufaktury ale za to wykonane z odlewów metalowych. Miałem okazje widzieć je na żywo w ruchu poruszają się z gracją jednak westmodel jest produkcją z lat 2001 a metropolitan bodajże z 1983....jeżeli chodzi o e 91.Zacne i masywne piękne modele .
 
OP
OP
kamyk30
Reakcje
4 0 1
#27
Pytanie po co? tracisz wartość i klimat....
[DOUBLEPOST=1491162888][/DOUBLEPOST]Drugi link gruuuubas dziękuje;)
[DOUBLEPOST=1491164057,1491162728][/DOUBLEPOST]grubo trzy silniki w loku ..... brak słów pokażcie mi Panowie w jakim współczesnym loku jest taka siła uciągowa i płynność....teraz kumam to co widziałem :)
 
OP
OP
kamyk30
Reakcje
4 0 1
#31
Nie mam aparatu więc robię jak mogę. Co do opisów to zawsze można w necie znaleźć ..... Temat jest otwarty lecz inni kolekcjonerzy jakoś omijają ten temat i tylko ja wrzucam foty.
Co do prędkości e 18 owszem była wolniejsza jednak e 19 niczym po za kolorem i wroną nie różni się od e 18 czysta propaganda rzeszy....
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#32
I tutaj się Kolego mylisz. E18 zostały skonstruowane do prędkości maksymalnej 150km/h i posiadały moc godzinową 3040 kW i ciągłą 2840 kW. Natomiast dalsze prace rozwojowe tej konstrukcji poszły w kierunku zwiększenia prędkości konstrukcyjnej do 180 km/h do czego było potrzebne zwiększenie mocy. Tak powstały 4 lokomotywy prototypowe serii E19. Lokomotywy E19 01 i 02 wykonała firma AEG w roku 1939 o mocy godzinowej 4000 kW i ciągłej 3720 kW. Lokomotywy E19 11 i 12 zostały zbudowane w roku 1940-tym przez firmy Henschel i SSW o mocy godzinowej 4080 kW i ciągłej 3460 kW. Lokomotywy E19 01 i 02 miały 4 silniki trakcyjne po jednym na oś natomiast E19 11 i 12 miały 8 silników trakcyjnych po 2 na oś jak w serii E17. Wszystkie lokomotywy serii E19 miały predkość konstrukcyjną 180 km/h, której w zasadzie w warunkach normalnej eksploatacji nie wykorzystywano a nawet w latach późniejszych na DB prędkość maksymalną zmniejszono do 140 km/h.
Natomiast innym ciekawym epizodem w historii lokomotyw E18 jest fakt że lokomotywy E18 19 , 31 i 40 należące po WWII do DR poprzez zmianę przełozenia przekładni głównych dostosowano do prędkości 180 km/h. Główną motywacją do tej konwersji nie była chęć zwiększenia prędkości pociągów ekspresowych na kolejach DR gdzie maksymalną prędkość pociągów ustalono na 120 km/h , tylko zaistniała potrzeba posiadania szybkich lokomotyw do jazd próbnych z wagonami pasażerskimi o prędkości konstrukcyjnej 160 km/h. Przemysł wagonowy DDR był wtedy największym producentem wagonów pasażerskich w tej części Europy. Do czasu przebudowy E18 najszybszą lokomotywą DR nadającą się do tych jazd próbnych był parowóz 18 201.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#33
Czy ktoś posiada informacje, na ile dźwięk w lokomotywie E95 firmy Brawa odpowiada rzeczywistości? Z tego co się orientuje to ostała się tylko jedna sztuka i do tego ma od wielu lat niesprawny silnik...
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#34
Panowie, gdzieś na forum widziałem link do tabeli z podanymi schematami malowania taboru kolei DR, DRG i DRB (1920-1945). Nie mogę jej jednak teraz odnaleźć. Tak czy inaczej interesują mnie bardzo schematy malowania lokomotyw elektrycznych. Gdzieś znalazłem że dla tych lokomotyw był stosowany kolor Blaugrau RAL7018. Jednak można spotkać modele w kolorze zielonym, brązowym i może jeszcze jakimś. Czy ktoś mi może objaśnić co i jak z tymi kolorami i które lokomotywy na pewno nie mogły posiadać danego schematu? Np. E95 od Brawy widziałem brązową ale wydaje mi się to dość fikcyjne ?
 
OP
OP
kamyk30

kamyk30

Użytkownik
Reakcje
4 0 1
#35
brązowy kolor był stosowany we wczesnych lokach drg. Już w epoce I (początku elektryfikacji koleji) był używany ten kolor to nie fikcja.Czy e 95 występował w tym malowaniu całkiem prawdopodobne mi osobiście nie udało się dotrzeć do materiałów źródłowych.
 
OP
OP
kamyk30

kamyk30

Użytkownik
Reakcje
4 0 1
#36
Osobiście mam dwa loki w malowaniu brązowym e 91 i e 32 .Widziałem e 16 roco , e 71 hobby train , wspomnianą brawkę oraz modele metropolitan gdzie stosowane były dwa kolory brąz i zieleń.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#37
A czy E95 jeździło z naniesionym (stosowanym od 1937 roku) godłem tzw. glapą czyli orłem trzymającym swastykę ? Strasznie mało zdjęć jest tej lokomotywy, a wykonanych w czasie wojny to już chyba w ogóle.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#39
Nie nie, nie brązowego ale popielatego. Z tego co dzisiaj wyczytałem raczej wątpliwe aby E95 miała brązowe malowanie. Takie mogły mieć elektrowozy które weszły na stan DRG z kolei krajowych na których takie obowiązywało. Np. zielone parowozy (z bawarii) wyprodukowane przed 1920 rokiem do początku lat 30-tych były zielone. Ale raczej elektrowozy które powstały już w okresie DRG malowano wg obowiązującego RAL tj. na szaro.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#40
Mam pytanie do Kolegi wątkodawcy jakie rodzaje trakcji obowiązują w tym wątku.
 

Podobne wątki