• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Lokomotywy dwuczłonowe na polskich torach

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
458 0 0
ET42 też ma 2 pozycje bezoporowe 25 i 38. Jest 5 stopni bocznikowania. Połączenie 6 lub 8 silników w szereg było realizowane specjalnymi przełącznikami z pulpitu w kabinie i było możliwe tylko w położeniu 0 nastawnika jazdy. W pracy szeregowej 6 lub 8 silników były one zasilane z jednej sekcji. Odpowiednie ustawienie przełącznikow na pulpicie w kabinie pozwalało na jazdę z odłączoną parą silników ale ilość pozycji nastawnika była wtedy ograniczona do 25. Co do zasilania obu sekcji z jednego odbieraka to ET42 miała na dachu szynę pradową łączącą obie sekcje. Przy kazdym pantografie znajdował się odlacznik uruchamiany z wnętrza lokomotywy zezwalające na pozostawienie podniesionego "patyka"bez pobierania przez niego prądu np. do odrywania szadzi z drutu jezdnego.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.488 45 1
25. 09. 2009 r. Lokomotywownia Szczecin Port Centralny. W kadrze są dwie lokomotywy ET41. Po lewej wyraźnie pozująca ET41-072 i kryjąca się za, śliczną SM30 - ET41-124. Do tego, za "jamniczkiem" ciągnięta jest jeszcze lokomotywa ET22-1123. Oj, się działo!!
Pozdrawiam.
P9250291.JPG
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.488 45 1
05. 06. 2008 r. ET40-07 z pociągiem zbiorowym z Łodzi Olechowa do Karsznic, opuszcza stację Lublinek i przekraczając most na rzece Ner, zmierza w kierunku Pabianic.
Nowiutka malatura tego egzemplarza, nie zapowiada jeszcze zbliżającego się "armagedonu" tej serii!
Pozdrawiam.
2008_0605_201306AA.JPG
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Były dwie takie lokomotywy - na DR oznaczone V188-001 i V188-002. Później znalazły się na DB. Tu ją widać trochę lepiej. Zobacz załącznik 182567
Tak. Dokładnie tak się nazywały. Firma Lima wypuściła taki model w dwóch kolorach. Czerwonym i zielonym. Tylko jeden człon miał napęd a łączone są taką blaszką od spodu. Dość prymitywne rozwiązanie, ale model jeździł nawet całkiem przyzwoicie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Ale wykopalisko. Skoro jednak już wykopane, to dodam, że był też model Trixa i Märklina w H0, ta druga firma oferowała ten model także w wielkości 1 (a nie wiem, czy nie również w Z). Poza tym w N były modele Fleischmanna i Roco. Ale odbiegamy trochę od tematu.
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Racja! Zapomniałem o tych lokomotywach z Warszawskiego Węzła Kolejowego. Nosiły oznaczenia E301-E306, a później E606.301-E606.306.

A czy możesz cos więcej napisać o tej ostatniej lokomotywie? Jakie nosiła oznaczenia? Niemieckie?

Kolego lokomotywy te zostały wyprodukowane przez zakłady Krupp w 1941 r.jako D 311 01 a/b-D
311 04 a/b
Po wojnie znalazły się w Niemczech zachodnich pod numerem V 188 001-002
Zostały skreślone z ewidencji w roku 1969 a ostatnie w 1972.

Lokomotywy te nazywane Wehrmachtslokomotive D 311zostały skonstruowane przez takie dziwne nieco konsorcjum powstałe nas potrzeby III rzeszy Krupp / SSW czyli Siemens-Schuckert Werke. Lokomotywy te powstały aby obsługiwać pociągi pancerne z działami typu Gustav i Dora.
Generalnie wyprodukowano 8 takich połówek czyli 4 kompletne lokomotywy.

Były to niby lokomotywy typowo wojskowe jednak tak naprawdę należały do BD Essen.
( BD - czyli Bahn Direktion taki odpowiednik naszych DOKP ;)

Lokomotywy ważyły 147 ton, osiągały prędkość 75 km/h i osiągały moc 940 KM.

Po roku 1968 lokomotywy te zostały oznaczone jako V 288 a ich silniki zostały zastąpione motorami Maybacha których wymiany podjęła się monachijska firma Krauss - Maffei. W roku 1973 w miejscowości Penzberg zostały zezłomowane. Do roku 1971 były przydzielone do BW Gemünden oraz BW Bamberg.

To tyle w skrócie. Gdybyś chciał wiedzieć coś jeszcze to pytaj.
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Ale wykopalisko. Skoro jednak już wykopane, to dodam, że był też model Trixa i Märklina w H0, ta druga firma oferowała ten model także w wielkości 1 (a nie wiem, czy nie również w Z). Poza tym w N były modele Fleischmanna i Roco. Ale odbiegamy trochę od tematu.
Tak panie Andrzeju. Märklin nawet stosunkowo niedawno wypuścił ten model w nowej odsłonie...
 

Podobne wątki