Witam wszystkich. Ostatnio powróciłem do modelarstwa kolejowego po wielu latach. Impulsem było odszukanie w czeluściach piwnicznych taboru w skali H0. Jedyną lokomotywą była francuska BB-22305 od LIMY. Chyba z tego powodu jakoś tak zacząłem oglądać modele właśnie francuskich lokomotyw. Acha, interesującym mnie okresem są lata 1936-1950.
Zwróciłem uwagę na lokomotywę 2D2 5500 „Waterman”. Z tego co widzę tylko firma JOUEF ( czy jest dobra? ) ma ją w ofercie. Są to 3 różne numery inwentarzowe tj. : 5546 (HJ2283, HJ2283S), 5547 (HJ2284, HJ2284S), 5549 (HJ2163, HJ2164).
Próżno jednak szukać tych lokomotyw „na stanie” sklepów internetowych aby móc „pomacać” model i podjąć decyzję. W związku z tym jeśli ktoś dysponuje tymi modelami, lub informacjami na ich temat to bardzo proszę o podzielenie się nimi. Interesuje mnie szczególnie :
- daty rewizji tych lokomotyw/modeli,
- jaki schemat malowania posiadały lokomotywy fabryczne i jak to ewoluowało w latach późniejszych (modele przedstawiają 3 różne schematy ),
- jaka jest wierność odwzorowania oryginałów ( w szczególności czy wózki są w oryginale tak odsłonięte, że widać te sprężyny ).
Dziękuję za wszelką pomoc.
Zwróciłem uwagę na lokomotywę 2D2 5500 „Waterman”. Z tego co widzę tylko firma JOUEF ( czy jest dobra? ) ma ją w ofercie. Są to 3 różne numery inwentarzowe tj. : 5546 (HJ2283, HJ2283S), 5547 (HJ2284, HJ2284S), 5549 (HJ2163, HJ2164).
Próżno jednak szukać tych lokomotyw „na stanie” sklepów internetowych aby móc „pomacać” model i podjąć decyzję. W związku z tym jeśli ktoś dysponuje tymi modelami, lub informacjami na ich temat to bardzo proszę o podzielenie się nimi. Interesuje mnie szczególnie :
- daty rewizji tych lokomotyw/modeli,
- jaki schemat malowania posiadały lokomotywy fabryczne i jak to ewoluowało w latach późniejszych (modele przedstawiają 3 różne schematy ),
- jaka jest wierność odwzorowania oryginałów ( w szczególności czy wózki są w oryginale tak odsłonięte, że widać te sprężyny ).
Dziękuję za wszelką pomoc.