• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Lokomotywownia z Lublina i pobliskie klimaty

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#1
Witam wszystkich. Trochę czasu już upłynęło odkąd rozpoczęta została budowa trzech modułów o wymiarach całkowitych 3m x 55cm. Założenie jest takie aby całość trafiła do zamkniętej gabloty chroniąc moduły od uszkodzeń i kurzu. W planie jest zbliżenie do oryginału niektórych budynków specyficznych dla tamtego miejsca takich jak nastawnia, domek dróżnika, hala napraw taboru, dźwig suwnicowy, obrotnica, budynek lokomotywowni, pomnik z parowozem oraz wiele innych drobnych elementów i smaczków, które powstały/powstają na życzenie klienta. Dodam że bardzo ważnym elementem na modułach będzie trakcja która zelektryfikuje całość wraz z obrotnicą. Poniżej zdjęcia oryginalnych budynków oraz plan zagospodarowania:
 

Załączniki

OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#2
A tak prezentują się moduły na chwilę obecną:
 

Załączniki

OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#5
Sam robiłeś budynki? ta lokomotywownia nie ma za długiego okna?
Budynki były robione na zamówienie, ja od podstaw będę robić lokomotywownie wachlarzową i wyposażenie wnętrza we wszystkich budynkach.
A co do długości to wydaje mi się że jest dobra , zresztą spójrz na zdjęcie z wujka Google i film od minuty 5;50
[DOUBLEPOST=1492269702][/DOUBLEPOST]
Jak dojdą szczegóły i zieleń z szutrem to wyjdzie super , czekam z niecierpliwością na dalsze wyniki prac :)
Oj tak będzie dużo detali, a w szczególności trakcja doda bardzo ładnego klimatu ;)
 

Załączniki

OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#6
Wracamy do tematu Lublina a dokładnie lokomotywowni wachlarzowej. Zabrałem się za Fallera 120177 jednak jakość podłogi nie powala więc przeszła kilka modyfikacji. Na początku montaż torów i kanałów rewizyjnych
DSC_0003_20.JPG


Dalej obudowanie wszystkiego, zamaskowanie i szpachlowanie
DSC_0002.JPG


Najgorszy etap to szlifowanie
DSC_0009.JPG


Teraz czas na malowanie betonem Fallera

DSC_0011.JPG


Teraz czas na zamaskowanie betonu przed malowaniem szyn i konstrukcji lokomotywowni oraz podkład w sprayu
DSC_0016.JPG

DSC_0017.JPG


Konstrukcja i szyny malniente

DSC_0019.JPG

DSC_0025.JPG

DSC_0022.JPG


I teraz zostało dodać nieco pigmentów i washy i całość zabezpieczyć lakierem.
Ps. Szyny zostały przetarte bo zdjęcia robione świeżo po malowaniu ;)
 
OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#8
Super. A czy kanały będą mieć oświetlenie?
A.
Dokładnie tak będzie oświetlenie kanałów, każdy osobno załączany włącznikiem. I tu pytanie jak uważacie na każdy kanał starczą trzy lampy oświetlające zamontowane na ścianach kanału naprzemiennie czy lepiej dać cztery lampy, dwie po lewej i dwie po prawej stronie?
 
OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#10
Aktualizacja budowy lokomotywowni Fallera.
- Tynkowanie ceglanych ścian
Przeróbka drzwi z dodatkowymi małymi również otwieranymi
- Pierwsze prace przy wykończeniu wnętrza

Teraz czekam na lampy a w międzyczasie zabieram się za dach i rynny
 

Załączniki

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.031 494 29
#11
Trochę psuje efekt pancerność drzwi, czyli ich grubość, chyba ze zdjęcie oszukuje, ja bym zrobił nowe,bardziej filigranowe.
 
OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#12
Trochę psuje efekt pancerność drzwi, czyli ich grubość, chyba ze zdjęcie oszukuje, ja bym zrobił nowe,bardziej filigranowe.
Pawle ale chodzi Tobie ogólnie o wszystkie wrota czy tylko te małe drzwi?, bo te małe faktycznie są pancerne. Teraz to mi dałeś orzech do zgryzienia i nie mogę tego tak zostawić :niepewny:
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#13
Ja bym te cegły jedynie trochę poczerniał/spatynował.
Wyglądają trochę za świeżo :)
Reszta bardzo mi się podoba.
 
OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#14
Ja bym te cegły jedynie trochę poczerniał/spatynował.
Wyglądają trochę za świeżo :)
Reszta bardzo mi się podoba.
Dokładnie tak jeszcze będą patynowane i pociemnione bo to co jest teraz to tylko delikatnie aerografem cała ściana pociągnięta została, a czekam jeszcze na lampy i po ich zamontowaniu na zewnątrz spatynuję wszystko trochę jakieś zacieki dojdą itd.
Jedyne co mnie zastanawia to czy robić całe drzwi od nowa, w środę postaram się postawić jakąś figurkę dla porównania to zrobię zdjęcie i będę czekał na opinię :niepewny:
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.031 494 29
#15
Pawle ale chodzi Tobie ogólnie o wszystkie wrota czy tylko te małe drzwi?, bo te małe faktycznie są pancerne. Teraz to mi dałeś orzech do zgryzienia i nie mogę tego tak zostawić :niepewny:
Wydaje mi się że nie różnią się grubością, duże i te male są zbyt grube, zrób wszystkie wrota i małe drzwi od nowa, nikt Cię nie goni masz czas.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#16
- wg mnie grubosc wrot i drzwi jest okej , poniewaz pogrubila je warstwa ocieplajaca ,
-natomiast wg mnie jest cos innego co wyglada nienaturalnie , mianowicie te platy odpadnietego tynku na elewacji parowozowni - jak juz ma byc ta parowozownia czy lokomotywownia otynkowana ze sladami fuszerki murarskiej..
-pytanie :jak zrobic taka fuszerke , zeby ewidentnie "naturalnie" to przypominalo real?
- na szybko dla przykladu zrobilem fuszerke na fragmencie muru ceglanego ( plastik) firmy Kibri

-wiecej o mojej technice tynkarskiej fuszerki w technikach..
 
Ostatnio edytowane:
K

KNG

Gość
#17
Na modelarstwie to się nie znam, ale w oryginale to wyglądało to mniej więcej w ten sposób.
1956.jpg

To jest akurat rok 1956 ale rzuciłem okiem na schemat z 1983 r. i wygląda identycznie.
Większy obrazek jest tu:
https://dysk.onet.pl/link/oe1hw
a oryginał w APL.

Bądźcie zdrowi.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 
OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#18
Wydaje mi się że nie różnią się grubością, duże i te male są zbyt grube, zrób wszystkie wrota i małe drzwi od nowa, nikt Cię nie goni masz czas.
Pawle drzwi zrobione od nowa, moim zdaniem wyglądają o niebo lepiej i są cieńsze o 2/3 od poprzednich. Dla porównania oryginalne drzwi lokomotywowni w Lublinie
 

Załączniki

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.031 494 29
#19
Piotrze, wygląda to o wiele lepiej, ba nawet można powiedzieć że bardzo dobrze, wybacz że się wcinam w Twój wątek ale te poprzednie były fatalne.
 
OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#20
Dziękuję wszystkim za ocenę i opinię bo zawsze jest coś co można poprawić, ulepszyć. Kolejny raz sprawdziła się zasada, że modelarstwo uczy cierpliwości ;) na razie mała przerwa od budowy a jak się uda to do zobaczenia na Trybunałach w sobotę ;)