• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Lokomotywa z platformy Gama (Pesa)

Reakcje
85 1 0
Podobno PESA przygotowuje Game dwutrakcyjna (111De) z silnikiem diesla o zasięgu do 800km (czyli nie tylko dojazdowym typu"last mile"). Troszkę więcej pod poniższymi linkami

Dwunapędowa lokomotywa Gama gotowa; testy w PKP Intercity? - TransInfo
Ile przejedzie i ile pojedzie dwunapędowa Gama na silniku spalinowym? - TransInfo
Na produkcję tej lokomotywy Pesa dostała dofinansowanie wiele lat temu. Cieszyć się natomiast należy z tego, że Pesie po kryzysie udało się doprowadzić ten projekt do końca.
Na razie parametry nie są mi znane, ale założenie mówiło o mocy 2800kW na prądzie, czyli coś pomiędzy EP07 i EP09/EU07A oraz silniku diesla o mocy 1800kW, czyli coś powyżej SU46. Prędkości maksymalne 160lm/h i 120km/h. Kluczowa będzie masa pojazdu bo ta lokomotywa powinna mieć szanse poruszać się również po słabszych liniach.
W swojej strategii zakupowej Intercity ma zaplanowany zakup 16 sztuk tego typu lokomotyw.

W dokumentach na temat tego projektu czytamy natomiast:
LOKOMOTYWA DWUNAPĘDOWA TYPU 111DE

Instytut Pojazdów Szynowych TABOR od lutego 2017r. realizuje jako podwykonawca projekt w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój nr POIR.01.02.00-00-0191/16-00 pt.: „Platforma lokomotyw z zaawansowanymi spalinowo-elektrycznymi (wielosystemowymi) układami napędowymi”.
Projekt realizowany jest przez Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. i dofinansowywany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Przedmiotem projektu jest platforma lokomotyw z zaawansowanymi wielosystemowymi układami napędowymi w różnych kombinacjach. Projekt zakłada budowę modułową platformy lokomotyw pozwalającą na dowolne konfigurowanie wybranej wersji lokomotywy wg wymagań klienta. Platforma lokomotyw obejmie następujące konfiguracje:

spalinowo – elektryczna (dwunapędowa) Diesel ok. 2000kW/2800kW 3kV DC do ruchu pasażerskiego lub towarowego
elektryczna (wielosystemowa) ok. 5600kW – 15kV/16,7Hz + 25kV/50Hz + 3kV DC do ruchu pasażerskiego lub towarowego
elektryczna (wielosystemowa) ok. 5600kW – 15kV/16,7Hz + 25kV/50Hz do ruchu pasażerskiego lub towarowego.
elektryczna (wielosystemowa) ok. 5600kW – 15kV/16,7Hz + 3kV DC do ruchu pasażerskiego lub towarowego
elektryczna (wielosystemowa) ok. 5600kW – 25kV/50Hz + 3kV DC do ruchu pasażerskiego lub towarowego

Celem projektu jest opracowanie dokumentacji konstrukcyjnej dwóch wybranych typów lokomotyw oraz zbudowanie demonstratora reprezentatywnego typu lokomotywy. Demonstrator lokomotywy zostanie poddany odbiorom fabrycznym oraz próbom w warunkach rzeczywistych.
W wyniku projektu powstanie demonstrator lokomotywy dwunapędowej typu 111DE.
Obecnie projekt jest w trakcie realizacji.
 
Ostatnio edytowane:

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
5.068 6 0
5.09.2021r. Warszawa Praga. 111Ed-012. Po lewej -021. Pomiędzy torami ustawiono tarcze z sygnałem "Stój". W tym miejscu, w zeszłym tygodniu, na skutek wykolejenia się kilku wagonów, poleciała bramka trakcyjna. Efekt jej upadku to m.in. kikut semafora widoczny w dolnej części kadru.
2.JPG
2A.JPG
 

Podobne wątki