• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywa spalinowa - Fablok

OP
OP
P

Patryk.K

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Słowian napisał(a):
Bułgaria, Maroko, Łotwa i ZSRR :eek:
Oraz Chin i Niemiec ;) ,a ciekawe dla kogo ta lokomotywka ,ciekawą też ma budkę maszynisty ,pierwszy raz się spotykam z budką / kabiną która ma okna w kształcie okręgu (jak na statku) :smile:
 
Reakcje
45 0 0
#8
Patryk.K napisał(a):
Interesuje mnie ta lokomotywa (foto) ,tzn. co to za seria ? i czy jeździła na PKP czy została wyprodukowana dla innego zarządu?
Na stronie Fabloku pisze tylko
Lokomotywa spalinowa małej mocy z 1938 roku
www.fablok.com.pl
Z góry dziękuję :smile:
Prawdopodobnie jest to lokomotywa typu "DL" budowana pod koniec lat 30 w Fabloku, w 1938 zbudowano 5 sztuk, m.in. dla Zakładow Azotowych Mościce i Fabryki Lignoza.
Okrągłe okna świadczą o współpracy z niemiecka firmą Deutz
 
OP
OP
P

Patryk.K

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
Marek Sz napisał(a):
Prawdopodobnie jest to lokomotywa typu "DL" budowana pod koniec lat 30 w Fabloku, w 1938 zbudowano 5 sztuk, m.in. dla Zakładow Azotowych Mościce i Fabryki Lignoza.
Okrągłe okna świadczą o współpracy z niemiecka firmą Deutz
Prawdopodobnie - no właśnie ,czyli kolejne przypuszczenie ;) ,ale i tak wielkie dzięki :smile:
Firmą Deutz - to tylko Deutz robił okrągłe okna i nikt więcej?
 
Reakcje
45 0 0
#10
Patryk.K napisał(a):
Prawdopodobnie - no właśnie ,czyli kolejne przypuszczenie ;) ,ale i tak wielkie dzięki
Przypuszczenie podparte pewnymi dowodami :D niestety materiały dotyczące przedwojenny diesli polskiej produkcji są dosć nikłe, brak np pelnej listy zbudowanych lokomotyw wraz z przydziałami i moca itp.

Patryk.K napisał(a):
Firmą Deutz - to tylko Deutz robił okrągłe okna i nikt więcej?
Prawdopodbnie tak, do końca II WŚ okrągle okna był jednym ze znaków charakterystycznych wielu ( choć nie wszystkich ) serii lokomotyw spalinowych Deutza, głownie malej mocy.
 
OP
OP
P

Patryk.K

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
Marek Sz napisał(a):
Przypuszczenie podparte pewnymi dowodami :D niestety materiały dotyczące przedwojenny diesli polskiej produkcji są dosć nikłe, brak np pelnej listy zbudowanych lokomotyw wraz z przydziałami i moca itp.
Wiem że materiały są dośc nikłe ,no w końcu kiedy to bylo ,może można by było cos wyszperać od Fabloku ,ale wątpie :smile:


Marek Sz napisał(a):
Prawdopodbnie tak, do końca II WŚ okrągle okna był jednym ze znaków charakterystycznych wielu ( choć nie wszystkich ) serii lokomotyw spalinowych Deutza, głownie malej mocy.
Dzięki za informacje :smile:
 

Podobne wątki