• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywa S2/6

Reakcje
0 0 0
#1
Zastanawiam się nad zakupem modelu lokomotywy S 2/6. Jednak po zebraniu pewnej ilości danych zastanawiam się które malowanie tej lokomotywy jest rzeczywiste, a które są tylko fantazją producentów.
Został wykonany tylko jeden egzemplarz tej lokomotywy a wzorów malowań jest dość sporo. http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_15. Pomijam już nawet te z nowym oznaczeniem BR15 bo jak wynika z Wikipedii to lokomotywa ta nigdy takowych nie otrzymała https://pl.wikipedia.org/wiki/Bawarski_S_2/6.
Bardzo proszę o informacje, jakie warianty malowania posiadała ta lokomotywa w rzeczywistości (zielone chyba na pewno jako, że jest to lokomotywa bawarska) ?
 
D

Dampflok

Gość
#2
Parowóz początkowo posiadał ciemnozielone malowanie kolei bawarskich, jednak od 1910 roku parowóz kursował we fioletowym malowaniu kolei palatynackich. W 1925 roku parowóz został przemalowany na szare malowanie i został zaprezentowany na wystawie w Norymberdze, później bawarski parowóz został zabytkowym eksponatem w muzeum w Norymberdze.
 
OP
OP
T
Reakcje
0 0 0
#3
Dzięki! Zatem parowóz ten do 1925 roku posiadał tylko trzy schematy malowania. Więc te dwa są fikcyjne tak ?

1. http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Datei:S26_3201_Brawa40262.jpg
2. http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Datei:0652-dampflok-br-15-drg.jpg

Natomiast które zielone jest poprawne ?

1. http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Datei:40254_dampflok_s26_kbaystse.jpg
2. http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Datei:0650-dampflok-s-26-kbaystseb.jpg

Jeśli zaś chodzi o szary schemat to czy po otrzymaniu takich barw parowóz jeszcze kursował w planowym ruchu czy już tylko jako eksponat nosił takie "szaty" ?
Tak czy inaczej który schemat jest prawidłowy ?

1. http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Datei:0654-dampflok-s-26-kbaystseb.jpg
2. http://www.modellbau-wiki.de/wiki/Datei:S26_3201_Brawa40258.jpg
 
D

Dampflok

Gość
#4
Dzięki! Zatem parowóz ten do 1925 roku posiadał tylko trzy schematy malowania. Więc te dwa są fikcyjne tak ?
Pierwsze malowanie parowozu to początkowe malowanie kolei palatynackich. Drugie malowanie parowozu jest nieprawidłowe.

Natomiast które zielone jest poprawne ?
Pierwsze bawarskie malowanie parowozu jest poprawne.

Jeśli zaś chodzi o szary schemat to czy po otrzymaniu takich barw parowóz jeszcze kursował w planowym ruchu czy już tylko jako eksponat nosił takie "szaty" ? Tak czy inaczej który schemat jest prawidłowy ?
Parowóz nie kursował w tym malowaniu tylko został zabytkowym eksponatem w Norymberdze. Pierwsze malowanie jest prawidłowe.
 
OP
OP
T
Reakcje
0 0 0
#5
Wielkie dzięki @Dampflok. A zatem, chcąc posiadać tą lokomotywę w okresie po 1910 roku to należy czekać na wznowienie jej w fioletowym malowaniu (no bo to brązowe z wczesnego okresu kolei palatynackich również należy uznać za nieprawidłowe - chyba dobrze rozumiem ? ).

A w zasadzie co oznacza, że lokomotywa posiadała malowanie kolei palatynackich? Czy została sprzedana tym kolejom ? A biorąc pod uwagę fakt, że w 1920 roku powstały Deutsche Reichsbahn to model powinien posiadać inne oznaczenia aniżeli przed tym rokiem ? Czy jednak do 1925 roku schemat malowania jak i oznaczenia pozostawiono takie jakie parowóz posiadał w 1920 roku ?
Wreszcie jaki tabor osobowy (którego z państw niemieckich) należy gromadzić pod kątem "fioletowej" S2/6 - palatynacki czy bawarski. No bo po 1920 roku to już można spokojnie wagony osobowe w oznaczeniach Deutsche Reichsbahn gromadzić do tego parowozu prawda ?

Ostatnia rzecz (mam nadzieję, że jeszcze Cię nie zirytowałem tym dociekaniem). Z tego co napisałeś to prawidłowe malowanie bawarskie to ten pierwszy podany link. Czy zasadniczo parowozy bawarskie miały również na zielono pomalowane koła (szprychy) i były całe zielone ? Pytam bo też myślę nad tym modelem http://www.fleischmann.de/de/product/225737-411973-0-0-0-0-0-002001/products.html.
Model co prawda posiada ciemno zielone malowanie, w tym zielone koła, ale posiada również czarne elementy ("czubek" i jeden komin). Co prawda stan parowozu to niby 1927 rok więc pewne modyfikacje mogły być wprowadzone ale wolę zapytać. Czy ten parowóz z linku posiada prawidłowy schemat malowania biorąc pod uwagę jego pochodzenie (Bawaria) i to że parowóz odzwierciedla jego stan na 1927 rok ?

Uffff. Chyba to wszystko.
 
D

Dampflok

Gość
#6
A zatem, chcąc posiadać tą lokomotywę w okresie po 1910 roku to należy czekać na wznowienie jej w fioletowym malowaniu (
Tak, fioletowe malowanie parowozu jest prawidłowe.
A w zasadzie co oznacza, że lokomotywa posiadała malowanie kolei palatynackich? Czy została sprzedana tym kolejom ?
Parowóz od 1910 roku kursował na liniach kolejowych w Palatynacie. W 1909 roku koleje palatynackie zostały przyłączone do kolei bawarskich.
Czy jednak do 1925 roku schemat malowania jak i oznaczenia pozostawiono takie jakie parowóz posiadał w 1920 roku
Tak tylko w 1925 roku parowóz został przemalowany na szare malowanie i został zaprezentowany na wystawie w Norymberdze. Parowóz nie otrzymał oznakowania kolei niemieckich
Wreszcie jaki tabor osobowy (którego z państw niemieckich) należy gromadzić pod kątem "fioletowej" S2/6 - palatynacki czy bawarski. No bo po 1920 roku to już można spokojnie wagony osobowe w oznaczeniach Deutsche Reichsbahn gromadzić do tego parowozu prawda ?
Parowóz kursował z bawarskimi wagonami pasażerskimi.
Czy ten parowóz z linku posiada prawidłowy schemat malowania biorąc pod uwagę jego pochodzenie (Bawaria) i to że parowóz odzwierciedla jego stan na 1927 rok ?
Tak bawarski parowóz posiada prawidłowe malowanie.
.
 

Podobne wątki