• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywa DB Cargo i osobowy skład

viva

Nowy użytkownik
#2
Oczywiście.
Tą spalinówką może być BR 232, 234 lub 218.
Idealnie do takiego składu pasuje wagon sterowniczy, ponieważ w/w lokomotywy mają możliwość zdalnego sterowania.
 

viva

Nowy użytkownik
#8
Zasada jest prosta: znajdź fotkę takiego składu a nikt Ci nie powie, że takiego pociągu nie było :cool:

BR 212 + halberstadt jak najbardziej pasują. Zdjęcie już przedstawiłeś wyżej.

Zerknij na allegro zapewne znajdziesz jakieś wagony typu halberstadt w malowaniu DB Cargo lub DB AG.
 

viva

Nowy użytkownik
#10
DBv napisał(a):
Na Allegro DB AG obecnie jest a z DB Cargo jest jedynie wagon z przedziałem przesyłek ponad gabarytowych, pojawiał się on w składzie podmiejskim wraz z halberstadt np na liniach gdzie był (jest) duży ruch turystów np z rowerami bądź nartami. Ten wagon także zestawiano w składy dalekobieżne.
 

DBv

Nowy użytkownik
#12
Podejrzewam, że mowa tu o Lu-Begleitwagen (m-wagen), ale nigdy nie spotkałem aby on normalnie w składach pasażerskich był używany!

PS
Chcąc być szczegółowym należy też dodać, że zdjęcie tu prezentowane nie przedstawia wagonów "Halberstadt"...
 

viva

Nowy użytkownik
#14
DBv napisał(a):
że mowa tu o Lu-Begleitwagen (m-wagen), ale nigdy nie spotkałem aby on normalnie w składach pasażerskich był używany!
Był. Co lepsze pewnego razu zawitał do trójmiasta z pociągiem międzynarodowym (informacja od lokalnych "taborowców") Pojawił sie raz i więcej nie mieli szczęścia go upolować.

leszekcha napisał(a):
Viva, masz na myśli taki bagażowy :?:
Nie.
Miałem na myśli Lu-Begleitwagen. Obecnie zniknął z Allegro widocznie Tomi7 (ten z Elbląga) go sprzedał lub zakończyła sie aukcja.

Z wagonów typu Halberstadt obecnie są dostępne np w malowaniu DB AG z V epoki:

http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1
 

DBv

Nowy użytkownik
#15
Sugerowanie do składu pasażerskiego - lokalnego Lu-Begleita jest chyba jednak trochę przesadą.
Odnośnie typowych wagonów jeżeli miałby to być skład do BR212 to Halberstadty też tak raczej średnio się nadają... Do BR202, BR219/229, BR232/234 czy nawet BR215/218 (bo tu rotacje były większe...) to tak, ale do BR212 to tak trochę egzotyka, oczywiście o ile mówimy cały czas o czymś w miarę typowym.
 

viva

Nowy użytkownik
#16
DBv napisał(a):
do BR212 to Halberstadty też tak raczej średnio się nadają...
Ale takie składy były zestawiane widać to na zdjęciu przedstawionym wyżej.
Czasem prawda historyczna jest postrzegana jako mało prawdopodobna :)

http://ds5.agh.edu.pl/~kozak/files/br212_133.jpg
 

DBv

Nowy użytkownik
#17
O jakiej prawdzie historycznej my tu piszemy?
Wspomniałem już przecież wcześniej, że to nie są Halberstadty i mało kiedy występowały one z tą lokomotywą.
 

DBv

Nowy użytkownik
#19
viva napisał(a):
Czyżbyś miał dowody, że firma Sachsenmodelle wprowadza w błąd swoich klientów ?
Nie mam takich dowodów... :( Ale też i nie o tym pisałem...
Wyraźnie zaznaczyłem, że chodzi mi o wagony przedstawione na zdjęciu (chodzi o zdjęcie BR212 z wagonami osobowymi przy peronie st. Emden). Jeżeli więc już mowa o wprowadzaniu w błąd to już raczej sprzyja temu stwierdzenie, że zdjęcie to przedstawia konstrukcję określaną jako "Halberstadt" (choć to bardzo nieprecyzyjne określenie).

Najwyraźniej wyjaśnienia wymaga, że wagony przedstawione w składzie to nie "Halberstadty" a "Silberlingi", i to właśnie tego rodzaju konstrukcje najczęściej można było spotkać z lokomotywami klasy exDB V100. Typowe zestawienie w starych landach obejmowałoby więc exDB V100 + Silberlingi podczas gdy w nowych landach odpowiadałoby temu zestawienie exDR V100 + Halberstadty (jak już pisałem to nie do końca precyzyjne, bo Halberstadty to też wagony z przedziałami...). "Mieszańce" się zdarzały ale byłoby to coś tak samo "typowego" jak skład pasażerski z Lu-Begleitem. Wyjątek stanowi tutaj lokomotywa BR215/218 (exDB V160) ze składem halberów, ale to z racji tego, że tego typu maszyny akurat na wschód również trafiły.
 
OP
OP
L

leszekcha

Nowy użytkownik
#20
OK, ok.
Nie będę robił składu z BR 212. Podłączę BR232 co prawda DB Cargo, ale widziałem zdjęcie tego loka ze składem pasażerskim.
Dziękuje za wyczerpujące informacje.
Za jakiś czas zacznę kompletować skład platform Saadkms 690, to zapytam jaki lok do tego składu.
Pozdrawiam
 

Podobne wątki