Warto się przyjrzeć budowie tego modelu. Wewnętrzna rama - ostojnica - składa się z dwóch odizolowanych od siebie metalowych kształtowników, które pełnią rolę przewodów doprowadzających prąd do podzespołów. Klamry mocujące silnik do ostojnicy służą jako przewody zasilające silnik. Na końcach ostojnicy znajdują się plastikowe obudowy trzymające żarówki i jednocześnie mechanicznie spinające obie części ostojnicy.
Kolega pisze, że po przyłożeniu prądu bezpośrednio do silnika zaczyna on pracować; zatem skoro żarówki się palą to oznacza, że odbiór prądu z kół jest prawidłowy, ale:
a) co najmniej jedna klamra nie ma styku z ostojnicą lub
b) silnik nie ma styku z co najmniej jedną klamrą lub
c) co najmniej jeden dławik jest uszkodzony lub
d) występuje przerwa w zasilaniu na styku blaszek doprowadzających prąd do szczotek
Proponuję rozebrać lokomotywę na części, przeczyścić styki, złożyć z powrotem. Dławiki można wymontować i zastąpić kawałkiem przewodu.