• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

logotypografia kolejowa

Hoart

Znany użytkownik
#1
wzór niedościgniony niestety http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

a przecież te nasze trzy litery zapisane typografią pekapowską są tak pięknie proste , po prostu genialne - niby symetria a nie symetria , bez bajerowania , ale nie ! dalej upór i upiór kolejnych plastyków w tej firmie nęci kompleks "Anglika" "Holendra ", czy "Szwajcara".Według mojego rozeznania wiele innych zarządów na całej ziemii ma ten sam problem - problem loga na miarę znaku BR czyli po mojemu -"Anglika" U "Anglika" wszystko " siedzi" nawiązanie do flagi , kierunków , prędkości , doskonałości , mądrości ( w tej również ) materii.Ale oni muszą bo to kolebka nowoczesnej kuli ziemskiej , ale my ? , tak głupio aspirować

Pawle Piotrze , to przykład liternictwa dwuelementowego , szeryfowego , występowało to na wagonach pasażerskich i niektórych spalinówkach , ale ja mam na myśli PKP zapisane literami BLOKOWYMI JEDNOELEMENTOWYMI , BEZ SZERYFÓW , niedaleko szukać niechciane ultranowoczesne elektrowozy EU miały NORMALNY napis właśnie PKP blokowy jednoelementowy bezszeryfowy , bez jakichkolwiek bajerów , wyglądało to czysto , dostojnie i dlatego firma ich nie kupiła , ale nie , tu musi być na bogato , a co ! wywijasy jakieś trumny , bigosy , motywy , jakby te zabiegi miały coś ukryć - zmienić .W rijo cargo to co zmiana zarządu to zmiana barw karnawałowych , ciekawe co teraz wymyślą .Pracownicy cargo powinni chodzić tak poubierani w takich kolorach ; buty seledynowe , spodnie , spódnice niebieskie, paski seledynowe , torebki seledynowo niebieskie z logo koniecznie marynary ,żakiety niebieskie , kołnierzyki seledynowe , koszule i krawaty , zielone nakrycia głów i koniecznie to logo duże , ogromne na piersiach i plecach
..jak to takie ładne, światowe( hihihi)






zapomniałem wspomnieć o tym , że najczęściej stosowany znak PKP ( do tej pory stosowany na większości wagonów towarowych jeszcze ), a więc jednoelementowy i bezszeryfowy jest prosty ascetyczny i przez to ma w sobie ponadczasowość , a więc i nowoczesność , wspaniale się czuje tam gdzie inni w wyniku wygórowania swych aspiracji i ambicji nie wiedzą już co czynić w tej materii , szkoda , że nie jest dane "normalnemu" PKP i temu z tradycjami z szeryfami zaistnieć w całej reszcie tak jak to było do ... kiedy? (właśnie kiedy wprowadzono ukaz zmiany loga PKP?) Ciekawa sprawa , że owe ohydztwo trumienne nie stosują na inter sitych pewexach tam tego nie dają ciekawe dlaczego , ? wstyd ? normy korporacji zabraniają lokalnych koko dżambo ? hm











"holender" również niedościgniony
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... G%26um%3D1






Wysłany: Czw Maj 07, 2009 8:59 am
niedościgniony również "szwajcar"
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1





http://www.kig.pl/assets/upload/serwis% ... _szary.jpg
angelegenheit?






przykład myślenia w tej materii z tamtej strony planety niedościgniony również (wersja 1960 )
http://www.cn.ca/en/company-history-cn- ... lution.htm
 

PawelMa

Nowy użytkownik
#3
Ciekawy wątek...
Mam pytanie logotygraficzno-historyczne:
kiedy z logo PKP zniknęły kropki? Tzn. kiedy zamiast P.K.P. zaczęto pisać PKP? Mam wrażenie, że z końcem ep. IIIb, a może na początku IIIc, kiedy "zniknięto" orły?

Druga sprawa (podpinam się do pytanie Hoarta): Patrząc na zdjęcia modeli widzę, że na niektorych litery PKP są pisane czcionką szeryfową, a na niektórych bezszeryfową. Mam wrażenie, że ta szeryfowa pojawiła się gdzieś w ep. IIIb-IIIc - ale stosowano ją niezbyt konsekwentnie. Czy był na ten temat jakiś ukaz, czy też malowano jak popadnie, zależnie od tego, jaki tam szablon akurat mieli pod ręką w ZNTK?
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
#4
mam :idea: :!: wymyśliłem nowy znak graficzny dla największego przedsiębiorstwa w Polsce czyli PKP
czekam
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
#6
-czekam na wynik pierwszego "sita" najpierw oczywiście w ocenie mojej , tym pierwszym "sitem" jest dwanaście przykazań według Elizabeth W.Adler z podręcznika "PRINT THAT WORKS"The First Step-by-Step Guide that integrates Writing,Design,and Marketing
Bull Publishing Company Palo Alto Califoria

Whay Makes A Good Logo

* A good logo has impact.
* A good logo is good to look at.
* A good logo is understandable.
* A good logo is distinctive.
* A good logo creates a positive image.
* A good logo accurately representsyour business or organization.
* A good logo is simple.
* A good logois memorable.
* A good logo is flexible.
* A good logo copies well.
* A good logo wears wellovertime .
* A good logo is one you're proud of.
-bazuję na najlepszych
- tworzenie to długi proces , kolejne przechodzenia przez następne "sita" i "dochodzenia" do celu . czekam
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
#8
-czego się doczekałem według Ciebie , wyartykułuj proszę przy wszystkich co miałeś na myśli tak formułując swoje pytanie. -Znak "leżakuje" - musi , tego procesu nie da się "przeskoczyć", przyśpieszyć , lub pominąć, mój log PKP "czeka" , czeka,
- mimo wszystko dziękuję za pytanie odgrzewające na łamach ,
-jeżeli chcesz wiedzieć jak i co dalej z tym znakiem będzie w dalszej materii już nie mojej , to tylko tyle mogę napisać , że "prowadzić "to będą inni(biuro konsultingowe),
- ja jestem tylko od wizji.
 

Podobne wątki