• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Linki z Pesy dla DB

escobar

Znany użytkownik
#1
Na targach Innotrans w Berlinie bydgoska Pesa ma podpisać kontrakt z niemieckimi kolejami DB na dostawę prawie 500 sztuk spalinowych LINK-ów!!!

Link 1.jpg




Link 2.jpg


fotki ze strony kurier.kolejowy.pl
 

CoCu

Znany użytkownik
#2
Brawo, brawo, brawo dla Pesy!
Jestem dumny, że to polska firma odnosi takie sukcesy. Bo dostarczanie takiej ilości pociągów i to niemcom, którzy mają wielu producentów, chyba należy uznać za niemały sukces.
 
#5
Umowa ramowa a rzeczywistość to jeszcze kawałek drogi ... Jakoś tak głupio, ale wypadałoby chyba teraz trzymać za DB kciuki, żeby przetargi na obsługę linii wygrywało ...
 

SP9XUR

Znany użytkownik
#6
szynobus piękny ! i 3mam qciuqi za PESĘ ...

w końcu coś mamy szanse sensownego produkować i niech niemiec za to płaci skoro my z radością wydajemy złotówki w "niemieckich" sklepach,
to niech conieco wróci do nas przez DB i Pesę do kraju ;)
 

CoCu

Znany użytkownik
#7
Chciałbym zauważyć, iż już od lat nie małe triumfy ma na swoim koncie inny polski producent - Solaris. Oni również dostarczają swoje pojazdy (autobusy) Niemcom i to od dawna. W tym hybrydowe. Zresztą nie tylko do Niemiec, ale i do wielu innych krajów na świecie.

Solaris i Pesa - to nasze perełki, z których, będą Polakiem, jestem dumny. Mam nadzieję, że wkrótce inni do nich dołączą, chociażby ZNLE Gliwice ze swoimi lokomotywami. Trzymam za nich kciuki!

przekam, masz rację. Ale jest jedno "ale". Niewiele nam będzie po tym modelu, jeśli identyczne pojazdy nie będą eksploatowane w naszym kraju. Inaczej będzie to tylko kolejny model pojazdu DB.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#11
To prawda, 470 zespołów brzmi imponująco, ale trzeba pamiętać, że DB podpisały podobne umowy ramowe także z innymi producentami. Opcje dla Pesy są od 0 do 470 pojazdów, więc może to być każda liczba między tymi dwiema, 0 też. Trzymajmy kciuki, było to bliżej 470 niż 0.
IMG_0230.JPG
IMG_0233.JPG
IMG_0235.JPG
 

CoCu

Znany użytkownik
#12
Zaraz, zaraz. Ja widzę tam coś inego ciekawego na fotce - wagon Siemensa dla Metra Warszawskiego. Czy mógłby Pan Panie Andrzeju, o ile Pan posiada, wstawić jego fotki w wątku o metrze?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#15
To jeszcze środek. Kabina jest bardzo obszerna i, co ciekawe, ma z obu stron drzwi na zewnątrz, oprócz oczywiście przejścia do przedziału pasażerskiego.

IMG_0342.JPG
IMG_0344.JPG
IMG_0346.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#16
zatem czekamy na zakupy LINK'ów przez krajowych przewoźników ...
Z oficjalnej informacji prasowej Pesy (ze szczególnym naciskiem na słowo może w pierwszym zdaniu):

1,2 mld euro – tyle może osiągnąć wartość kontraktu podpisanego w środę rano na targach InnoTrans w Berlinie między polskim producentem taboru szynowego PESA Bydgoszcz SA a Deutsche Bahn Regio AG.
Umowa ramowa zakłada dostawę: do 120 jedno i dwuczłonowych pojazdów o maksymalnej prędkości 120 km/h i do 350 jedno, dwu i trzyczłonowych pojazdów o maksymalnej prędkości 140 km/h.
Obowiązywać będzie przez pięć lat do grudnia 2018 roku z możliwym przedłużeniem do grudnia 2020.
......
W 2012 roku PESA przekaże pierwsze z 31 Linków zamówionych przez Ćeske Drahy, a także rozpocznie dostawy dla niemieckiego przewoźnika Regentalbahn AG, który zamówił 12 takich pojazdów. W Polsce dwa takie pojazdy zamówiło województwo Zachodniopomorskie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 9

Podobne wątki