• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Linia 71 - Ocice - Rzeszów Główny

#1
Witajcie,

Zważywszy, że aktualnie mieszkam w okolicy tej linii postanowiłem coś zbudować z tej linii. Myślę, to o modułach.
Trochę wstępu: Linia kolejowa 71 zaczyna się w Rzeszowie i biegnie do miejscowości Ocice. Liczy sobie 65 km. W większości jest jednotorową i na ten moment niezelektryfikowaną. Historii tu nie będę pisał bo nie w tym rzecz.
Jest tu kilka fajnych perełek m.in. nie istniejąca odnoga - do bocznicy do lotniska w Jasionce w okolicy przystanku Zaczernie. Jeszcze można gdzie nie gdzie znaleźć tory.

Ale są podobno dość zaawansowane plany by z Rzeszowa na Lotnisko - Jasionka jeździł znów pociąg.
"Samo połączenie Rzeszowa z lotniskiem w Jasionce oszacowano na ok. 200 mln zł. Wkrótce zostanie przygotowany projekt przebiegu tej linii kolejowej. Pociągi na tej trasie będą kursować bardzo często – w godzinach szczytu komunikacyjnego co 30 minut, poza szczytem co 60 minut, a w dni wolne od pracy co dwie godziny." - info z maja 2018.
Jest też plan dla linii 71 i nawet chyba już przetargi rozstrzygnięte na jej elektryfikację.

Prawie do końca lat 80-tych można było tutaj spotkać parowozy.

Kursowały tędy pociągi pospieszne, między innymi: "San" i Łódź Kaliska - Zagórz, z Bieszczad do centrum i na północ Polski.
W latach 90-tych pociągi osobowe były obsługiwane lokomotywami spalinowymi typu SP32, SP42 i SU45, a towarowe SM42, ST43 i SM48.
Na całej długości od 1971 do 2000 roku linia użytkowana była zarówno w ruchu osobowym, jak i towarowym.
W kwietniu 2000 roku ruch osobowy został wstrzymany - całkowicie.
Po zawieszeniu przewozów pasażerskich regularny ruch pociągów towarowych prowadzony był jedynie na odcinku Rzeszów - Widełka - ORLEN, gdzie kursowały składy cystern do terminalu paliwowego.
Lobbing lokalnych polityków spowodował, że w okolicy 2006 roku rozpoczęto remont linii, oczyszczono szlak i wykonano niezbędne remonty, od 1 marca 2007 ruszyły ponownie pociągi pasażerskie - pierwsze tylko do Kolbuszowej, ale później na całej linii i dalej.

W 2010 roku przebudowano natomiast stację Głogów Małopolski oraz zbudowano przystanki osobowe Widełka (nowa lokalizacja obok wiaduktu nad DK9) oraz Budy Głogowskie - obydwa zostały zlokalizowane na nasypach. Dotychczasową bocznicę szlakową Widełka ORLEN przekształcono w posterunek bocznicowy oraz zabudowano urządzenia MOR-3, które z nastawni w Kolbuszowej obsługują ten posterunek oraz stację Głogów Małopolski.

Dochodząc do sedna. Na ten moment zainteresowany jestem właśnie tym terminalem paliwowym i bocznicą.

plan-bocznicy.jpg


na mapce zaznaczyłem odległości i szerokości
Widełka ORLEN - schemat na semaforku

Do znawców tematu makiet modułowych i znawców kolejowych mam kilka pytań:
1) Średnio jest to ok. 1 kilometra, co daje średnio w skali H0 jakieś 11,5 metra przyznam że to dość dużo i dlatego zastanawiam się jak to skrócić i co ewentualnie pominąć by to miało sens? Miejsce do rozstawiania co jakiś czas bym miał, ale to i tak dużo.
2) Na module szerokości 50 metrów to tylko liznę terminal - czy ma sens poszerzanie modułu by uchwycić więcej z samego terminalu - budynki?
3) Czy jest sens zmieniać to co jest w rzeczywistości w sensie 1-wszy tor bocznicy, który jest zaraz przy szlakowym z toru z kozłem na tor przelotowy z drugą zwrotnicą?
4) Na modułach chciałbym uchwycić czas ok. 2007-2010 rok, jakie wtedy jeździły z cysternami lokomotywy, może nawet ktoś kojarzy jakie w Widełce, no i jakie zastosować modele cystern by pasowały do terminalu i okresu?

Ewentualnie sugestie mile widziane

Pozdrawiam na razie tyle
Leszek
 

hobbystah0

Znany użytkownik
#2
Witajcie,

Zważywszy, że aktualnie mieszkam w okolicy tej linii postanowiłem coś zbudować z tej linii. Myślę, to o modułach.
Trochę wstępu: Linia kolejowa 71 zaczyna się w Rzeszowie i biegnie do miejscowości Ocice. Liczy sobie 65 km. W większości jest jednotorową i na ten moment niezelektryfikowaną. Historii tu nie będę pisał bo nie w tym rzecz.
Jest tu kilka fajnych perełek m.in. nie istniejąca odnoga - do bocznicy do lotniska w Jasionce w okolicy przystanku Zaczernie. Jeszcze można gdzie nie gdzie znaleźć tory.

Ale są podobno dość zaawansowane plany by z Rzeszowa na Lotnisko - Jasionka jeździł znów pociąg.
"Samo połączenie Rzeszowa z lotniskiem w Jasionce oszacowano na ok. 200 mln zł. Wkrótce zostanie przygotowany projekt przebiegu tej linii kolejowej. Pociągi na tej trasie będą kursować bardzo często – w godzinach szczytu komunikacyjnego co 30 minut, poza szczytem co 60 minut, a w dni wolne od pracy co dwie godziny." - info z maja 2018.
Jest też plan dla linii 71 i nawet chyba już przetargi rozstrzygnięte na jej elektryfikację.

Prawie do końca lat 80-tych można było tutaj spotkać parowozy.

Kursowały tędy pociągi pospieszne, między innymi: "San" i Łódź Kaliska - Zagórz, z Bieszczad do centrum i na północ Polski.
W latach 90-tych pociągi osobowe były obsługiwane lokomotywami spalinowymi typu SP32, SP42 i SU45, a towarowe SM42, ST43 i SM48.
Na całej długości od 1971 do 2000 roku linia użytkowana była zarówno w ruchu osobowym, jak i towarowym.
W kwietniu 2000 roku ruch osobowy został wstrzymany - całkowicie.
Po zawieszeniu przewozów pasażerskich regularny ruch pociągów towarowych prowadzony był jedynie na odcinku Rzeszów - Widełka - ORLEN, gdzie kursowały składy cystern do terminalu paliwowego.
Lobbing lokalnych polityków spowodował, że w okolicy 2006 roku rozpoczęto remont linii, oczyszczono szlak i wykonano niezbędne remonty, od 1 marca 2007 ruszyły ponownie pociągi pasażerskie - pierwsze tylko do Kolbuszowej, ale później na całej linii i dalej.

W 2010 roku przebudowano natomiast stację Głogów Małopolski oraz zbudowano przystanki osobowe Widełka (nowa lokalizacja obok wiaduktu nad DK9) oraz Budy Głogowskie - obydwa zostały zlokalizowane na nasypach. Dotychczasową bocznicę szlakową Widełka ORLEN przekształcono w posterunek bocznicowy oraz zabudowano urządzenia MOR-3, które z nastawni w Kolbuszowej obsługują ten posterunek oraz stację Głogów Małopolski.

Dochodząc do sedna. Na ten moment zainteresowany jestem właśnie tym terminalem paliwowym i bocznicą.

Zobacz załącznik 643433

na mapce zaznaczyłem odległości i szerokości
Widełka ORLEN - schemat na semaforku

Do znawców tematu makiet modułowych i znawców kolejowych mam kilka pytań:
1) Średnio jest to ok. 1 kilometra, co daje średnio w skali H0 jakieś 11,5 metra przyznam że to dość dużo i dlatego zastanawiam się jak to skrócić i co ewentualnie pominąć by to miało sens? Miejsce do rozstawiania co jakiś czas bym miał, ale to i tak dużo.
2) Na module szerokości 50 metrów to tylko liznę terminal - czy ma sens poszerzanie modułu by uchwycić więcej z samego terminalu - budynki?
3) Czy jest sens zmieniać to co jest w rzeczywistości w sensie 1-wszy tor bocznicy, który jest zaraz przy szlakowym z toru z kozłem na tor przelotowy z drugą zwrotnicą?
4) Na modułach chciałbym uchwycić czas ok. 2007-2010 rok, jakie wtedy jeździły z cysternami lokomotywy, może nawet ktoś kojarzy jakie w Widełce, no i jakie zastosować modele cystern by pasowały do terminalu i okresu?

Ewentualnie sugestie mile widziane

Pozdrawiam na razie tyle
Leszek
4) Pewniaki lokomotyw pasujących do tego okresu i kursujących do Widełki to SM48, ST43 i ST44 PKP Cargo, wszelki spalinowy tabor LOTOS Kolej i CTLu. Jeśli o cysterny chodzi, to 406R z logo DEC powinny się nadać, przynajmniej takie widać na zdjęciach i filmach tych składów.
 
#4
Z tego co podpowiedział mi jeden z kolegów z forum ponoć nie. Niby te dwie co mają teraz wyjść z Piko możliwe, że tak. Może ktoś mądrzejszy odniesie się do pytania.
 

Krystian

Aktywny użytkownik
#5
Witam odniosę się do poszerzenia modułów
wszystko zależy co Kolega chce zrobić, ja na mojej makiecie nazwijmy ją modułową zastosowałem 65 cm szerokości miejscami 70 cm. Uważam ze 50 cm to troszkę mało ale to tylko moje zdanie. Tak czy tak kibicuję w dalszym działaniu.
 
#6
Z tego co podpowiedział mi jeden z kolegów z forum ponoć nie. Niby te dwie co mają teraz wyjść z Piko możliwe, że tak. Może ktoś mądrzejszy odniesie się do pytania.
No dobra a które z cystern, które zostały wydane by pasowały?

A te by pasowały: piko 58361, podobno epoka Vc

Witam odniosę się do poszerzenia modułów
wszystko zależy co Kolega chce zrobić, ja na mojej makiecie nazwijmy ją modułową zastosowałem 65 cm szerokości miejscami 70 cm. Uważam ze 50 cm to troszkę mało ale to tylko moje zdanie. Tak czy tak kibicuję w dalszym działaniu.
Poszerzyć chce ale tylko w okolicy terminala - tak się zastanawiam, bo szersze moduły to trochę trudniej transportować - tak mi się przynajmniej wydaje.
 

t_domagalski

Aktywny użytkownik
#7
Poszerzyć chce ale tylko w okolicy terminala - tak się zastanawiam, bo szersze moduły to trochę trudniej transportować - tak mi się przynajmniej wydaje.
Zawsze możesz zrobić tak, że na module 50cm zmieścisz tylko tory, a budynki będą na dodatkowym segmencie (np. też 50cm), dokręcanym z boku tego modułu. Segmenty/moduły tej samej szerokości łatwiej przechowywać, np, składając w "kanapkę".

Co do skrótu liniowego, to jak najbardziej jest możliwy. Po prostu policz, jakie składy przewidujesz przyjmować na tej bocznicy, dolicz długość rozjazdów modelowych (są zwykle krótsze niż w rzeczywistości, w zależności od producenta), do tego jakiś zapas. Pewnie dałoby się to skrócić o jakieś 30%.
 
#10
Dzisiaj znalazłem film, na którym widać praktycznie cały terminal od strony szlaku: Widełka ORLEN Terminal z pociągu
Kolejna kwestia to semafory

Co to za semafory jak na zdjęciach lub na tym schemacie - jak działają lub ewentualnie gdziem mogę znaleźć takie informacje

Semafor 1
semafor_1.jpg


Semafor 2
semafor_2.jpg


Semafor 3
semafor_3.jpg


może ktoś mi poda numery tych semaforów u Kluby, ten pierwszy to chyba to jest ten - KLU-1064-H0 ? Ale pozostałe to nie wiem.
 
#12
Nic nie skracaj. Policz sobie 30 cystern + lokomotywa to ponad 6mb a chyba nie chcesz żeby cały skład nie zmieścił się po jednej i drugiej stronie bocznicy. Moduły z infrastrukurą planujesz jako 0,8m szerokości max. Nakup sobie cystern poustawiaj i zobaczysz sam. wrzuć oczywiście fotkę. Cysterny nie muszą mieć indywidualnych numerów poniewż nawet fremo w 5 epoce keżdzi pociagami całoskładowymi. Nie wyszczególnia się wagonów więc nie muszą mieć różnych numerów.
Przy długich składach musisz mieć małe kąty rozjazdów tak 7,5 stopnia żeby wagony nie wypadały.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#13
Cześć. Gorąco kibicuję Twojej pracy. Te linię dobrze znam z czasów, kiedy jeździły tam parowozy w latach 80. To co robisz (oprócz waloru odtwarzania rzeczywistości) będzie super ciekawe z punktu widzenia imprez modułowych.
Semafory które wskazałeś tworzą pewna całość. W ogóle ciekawie są opisane. U ma w górnym indeksie1. Pewnie oznacza to, że stoi przy torze nr 1. Choć wtedy cyfra powinna być wielkości litery. Z drugiej strony wyświetla sygnał tylko z jednej komory ale zazwyczaj się tego nie indeksuje. No ciekawe. Ten semafor U - ze zdjęcia 2, wskazuje albo stój (czerwone), albo wolna droga z maksymalną prędkością (zielone) albo droga wolna z maksymalną prędkością, nastepny semafor wskazuje "stój" (pomarańczowe). Tak. Musisz pamiętać, że w oddali stoi jeszcze jeden semafor wyjazdowy (trzy komory: czerwone, zielone i biale). To właśnie dlatego semafory U i W mają odpowiednio 4 i 5 komór. Semafor W ma w górnym indeksie dwójkę. Czyli zawsze kiedy wyświetla sygnał zezwalający nakazuje jazdę ze zmniejszoną prędkością (zawsze gdy podana jest droga wolna, zapala się pomarańczowe światło pod komorą światła czerwonego). Natomiast nad komorą światła czerwonego zapala się zielone (gdy semafor wyjazdowy wskazuje "wolna droga") lub pomarańczowe (gdy na samaforze wyjazdowym jest światło czerwone). Na semaforze W jest jeszcze mala literka "m", co oznacza, że w czasie manewrów, linię semafora można przejechać (i jechać aż do semafora wyjazdowego) po wyświetleniu na semaforze światła białego (jazda manewrowa dozwolona). Na semaforze wyjazdowym i na semaforze U są także komory dla światła białego ale za ich pomocą podaje się tylko sygnał zastępczy (jednocześnie czerwone stałe i migające białe). Ten sygnał podaje się w wyjątkowych sytuacjach, np gdy nie można utwierdzic przebiegu lub wystąpiła jakaś awaria. Dokładnie obejrzyj schemat stacji. Potrzebujesz jeszcze jednego semafora trzykomorowego (oprócz tego, co tam stoi w oddali czyli wyjazdoweg) i w sumie dwóch tarcz ostrzegawczych. (Czy domyślasz się po co są tarcze ostrzegawcze i jakiego koloru mają soczewki?) ;-)
Pozdrawiam. Michał
 
Ostatnio edytowane:

nohab

Znany użytkownik
#14
Myślałem, że kolega leszek-rzeszów chce zacząć budować moduły, a tu wychodzi, że kompletuje skład.
Proponuję skupić się na skrzynkach i tym, co jest potrzebne do ich budowy. Nie wiem co kolega będzie budował sam, a co kupi gotowe.
Na obecną chwilę nie widzę szans na realizację pomysłu.
Proszę rozważyć wersję 40 cm szerokości skrzynek i równoległe ich ułożenie w miejscu zbiorników i zabudowań.
Wykonać moduły przejściowe na końcach układu. Wyjdzie i tak 7-8 metrów długa.
Życzę wytrwałości w realizacji.
 
#15
Nic nie skracaj. Policz sobie 30 cystern + lokomotywa to ponad 6mb a chyba nie chcesz żeby cały skład nie zmieścił się po jednej i drugiej stronie bocznicy. Moduły z infrastrukurą planujesz jako 0,8m szerokości max. Nakup sobie cystern poustawiaj i zobaczysz sam. wrzuć oczywiście fotkę. Cysterny nie muszą mieć indywidualnych numerów poniewż nawet fremo w 5 epoce keżdzi pociagami całoskładowymi. Nie wyszczególnia się wagonów więc nie muszą mieć różnych numerów.
Przy długich składach musisz mieć małe kąty rozjazdów tak 7,5 stopnia żeby wagony nie wypadały.
30 cystern hmm., tyle raczej nie skompletuję, połowa to już szybciej, oprócz okolicy terminala, to reszta może być 50 cm, bo idzie tor lub 2, a z jednej i drugiej strony las, co do numerów to się domyślam, co do rozjadów to już zwrotnice tilliga kupiłem o małych kątach.

Cześć. Gorąco kibicuję Twojej pracy. Te linię dobrze znam z czasów, kiedy jeździły tam parowozy w latach 80. To co robisz (oprócz waloru odtwarzania rzeczywistości) będzie super ciekawe z punktu widzenia imprez modułowych.
Semafory które wskazałeś tworzą pewna całość. W ogóle ciekawie są opisane. U ma w górnym indeksie1. Pewnie oznacza to, że stoi przy torze nr 1. Choć wtedy cyfra powinna być wielkości litery. Z drugiej strony wyświetla sygnał tylko z jednej komory ale zazwyczaj się tego nie indeksuje. No ciekawe. Ten semafor U - ze zdjęcia 2, wskazuje albo stój (czerwone), albo wolna droga z maksymalną prędkością (zielone) albo droga wolna z maksymalną prędkością, nastepny semafor wskazuje "stój" (pomarańczowe). Tak. Musisz pamiętać, że w oddali stoi jeszcze jeden semafor wyjazdowy (trzy komory: czerwone, zielone i biale). To właśnie dlatego semafory U i W mają odpowiednio 4 i 5 komór. Semafor W ma w górnym indeksie dwójkę. Czyli zawsze kiedy wyświetla sygnał zezwalający nakazuje jazdę ze zmniejszoną prędkością (zawsze gdy podana jest droga wolna, zapala się pomarańczowe światło pod komorą światła czerwonego). Natomiast nad komorą światła czerwonego zapala się zielone (gdy semafor wyjazdowy wskazuje "wolna droga") lub pomarańczowe (gdy na samaforze wyjazdowym jest światło czerwone). Na semaforze W jest jeszcze mala literka "m", co oznacza, że w czasie manewrów, linię semafora można przejechać (i jechać aż do semafora wyjazdowego) po wyświetleniu na semaforze światła białego (jazda manewrowa dozwolona). Na semaforze wyjazdowym i na semaforze U są także komory dla światła białego ale za ich pomocą podaje się tylko sygnał zastępczy (jednocześnie czerwone stałe i migające białe). Ten sygnał podaje się w wyjątkowych sytuacjach, np gdy nie można utwierdzic przebiegu lub wystąpiła jakaś awaria. Dokładnie obejrzyj schemat stacji. Potrzebujesz jeszcze jednego semafora trzykomorowego (oprócz tego, co tam stoi w oddali czyli wyjazdoweg) i w sumie dwóch tarcz ostrzegawczych. (Czy domyślasz się po co są tarcze ostrzegawcze i jakiego koloru mają soczewki?) ;-)
Pozdrawiam. Michał
Na początku chciałem to tylko na poddaszu zrobić, ale zaangażowałem trochę młodzieży, więc moduły mają większy sens, bo można to robić w kilka osób. Z semaforami mam problem taki, że się nie orientuję w przepisach - dlatego fajnie że napisałeś trochę o nich. Chce kupić semafory Kluby, ale najpierw muszę wiedzieć które :) nie orientuję się jakiego koloru mają soczewki, ale zawsze mogę podjechać zobaczyć.

Myślałem, że kolega leszek-rzeszów chce zacząć budować moduły, a tu wychodzi, że kompletuje skład.
Proponuję skupić się na skrzynkach i tym, co jest potrzebne do ich budowy. Nie wiem co kolega będzie budował sam, a co kupi gotowe.
Na obecną chwilę nie widzę szans na realizację pomysłu.
Proszę rozważyć wersję 40 cm szerokości skrzynek i równoległe ich ułożenie w miejscu zbiorników i zabudowań.
Wykonać moduły przejściowe na końcach układu. Wyjdzie i tak 7-8 metrów długa.
Życzę wytrwałości w realizacji.
Cel pierwszy zbudować odwzorowanie tej bocznicy - forma modułów, profile fremo (część kupiona, część zrobiona samemu), kompletuję już tory i rozjazdy(tillig, kilka fleksów i rozjazdó już mam), semafory(2 mam), zieleń(część drzew kupiona, czyść zrobiona, ale jeszcze sporo brakuje, trawy - ekseprymentuję z różnymi, maty mbr też kilka eksperymentalnie itd.), rozglądam się za obiekatmi oraz eksperymentuję budowy pewnych elementów bocznicy z kartonu, rozglądam się za blaszkami(drabinki i takie tam), mam centralę dr5000, kilka fredów, sterowanie do rozjazdów.

Między czasię tworzę 3 moduły (wymiar jednego modułu 60cm x 50cm) szlaku jednotorowego ze zboczem - takie pod prezentację taboru, też w formie modułów fremo, jest to taki teren doświadczalny przed budową bocznicy.

Cel drugi tabor który na bocznicy by mógł stać i do tego rozczajam co dokładnie jeździło i jeździ po tej bocznicy, czyli lokomotywy m.in. sm48(zastanawiałem się nad smontowaniem samemu, ale aktualnie się zastanawiam nad kupnem gotowej - opcja zieloną - ładniejsza lub niebieska), sm42(tą już mam, choć może zmienię na taką w barwach orlenu), i inne które by pasowały, cysterny (mam tylko dwu osiowe i dlatego chce się zorientować by coś w przyszłości skompletować 4 osiowego lub może skorzystać z okazji, które czasem się pokazują).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#16
U ma w górnym indeksie1. Pewnie oznacza to, że stoi przy torze nr 1. Choć wtedy cyfra powinna być wielkości litery. Z drugiej strony wyświetla sygnał tylko z jednej komory ale zazwyczaj się tego nie indeksuje. No ciekawe.
Ani specjalnie ciekawe, ani niezwykłe. Semafor U jest dobrze opisany zgodnie z zasadami. "1" w górnym indeksie oznacza, że na semaforze podaje się tylko sygnał zezwalający na jazdę z największą prędkością, albo sygnał "stój" (nie podaje się sygnału jazdy ze zmniejszoną prędkością). Jak sam napisałeś:
Ten semafor U - ze zdjęcia 2, wskazuje albo stój (czerwone), albo wolna droga z maksymalną prędkością (zielone) albo droga wolna z maksymalną prędkością, następny semafor wskazuje "stój" (pomarańczowe).
W obu wypadkach pozwala to (w drugim wypadku tylko teoretycznie) na jazdę z największą dopuszczalną prędkością, więc jest tylko górne "1".

To, że pomarańczowe światło jest na dole, pod czerwonym, nie ma tu absolutnie żadnego znaczenia, może tak być, bo nie ma tu potrzeby wyświetlania dolnego pomarańczowego jednocześnie ze światłem górnym (pomarańczowym lub zielonym).
Chce kupić semafory Kluby, ale najpierw muszę wiedzieć które :) nie orientuję się jakiego koloru mają soczewki, ale zawsze mogę podjechać zobaczyć.
Nigdzie nie trzeba jeździć, wystarczy przyjrzeć się rysunkom na stronie, do której sam kolega Leszek podał link. Kreska pozioma (prostopadła do masztu semafora) w kółku oznacza światło czerwone, kreska pionowa (w linii masztu) - światło zielone, kreska ukośna - światło pomarańczowe, a dwie kreski na krzyż - światło niebieskie. Pogrubiona kreska oznacza zasadnicze położenie semafora (na semaforach obsługiwanych jest to zwykle światło czerwone, na semaforach sbl jest zwykle zielone). Puste kółko to światło białe. Ukośne kreski na zewnątrz kółka oznaczają, że światło miga: jeśli są dwie, to to światło może albo migać, albo świecić światłem ciągłym, jeżeli są cztery, to to światło może tylko migać.
 
#19
A jakie szyny będziesz kładł code 100 , 83 , czy 75. Osie planujesz z kołami rp25?
Mm nadzieję , że code75 i rp25 i będzie prawdziwe modelarstwo. Z Klubą to będzie naprawdę dobrze wyglądać.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 0

Podobne wątki