• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Linia 69 Rejowiec - Hrebenne

zuk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
#21
dla mnie bardziej w montażu, te wszystkie kabelki trzeba najpierw do diód przylutować a potem przepchać przez rurki
nie wyobrażam sobie nawet, jak to jest robione w semaforach na wysięgniku - to już prawdziwy kosmos
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#23
A może Kolega nohab bardziej konkretnie napisać, w czym jest problem? Jeżeli Kolega uważa, że nie mam racji lub popełniłem błąd (co oczywiście jest możliwe), to proszę o konkrety. W innym wypadku uważam to za bezzasadne czepianie się, a wyrywanie fragmentu z całości wypowiedzi wprowadza w błąd czytelników. Oto cały wpis, w którym zaznaczyłem najważniejsze fragmenty:
Z punktu widzenia zasad sygnalizacji, zarówno od strony formalnej, jak i praktycznej, kolejność komór nie ma najmniejszego znaczenia. W instrukcji Ie-4 (dawna WTB E 10), do której link wyżej podał kolega route, są pokazane przykładowe układy komór sygnałowych, ale nie są one formalnie obowiązujące. Ze względów praktycznych najczęściej stosuje się takie układy komór, ale nie jest to bezwzględnie konieczne. Ważne jest, by na sygnalizatorze dało się wyświetlić wszystkie, przewidziane dla tego sygnalizatora obrazy sygnałowe, z zachowaniem zasady, że między dwiema świecącymi się komorami powinna być komora ciemna.

Warto tu zauważyć, że w Suścu zastosowano właśnie inny, niż przykładowo podany w Ie-4, układ świateł na semaforach B i E, natomiast produkowane modele semaforów odzwierciedlają typowy układ, z czerwonym światłem na samej górze. Tak, że zastosowanie modeli typowych semaforów na makiecie nie będzie błędem z punktu widzenia zasad prawdziwej kolei, będzie natomiast małą niezgodnością w stosunku do rzeczywistości.
 
#24
Mam pytanie do was, może ktoś mi podpowie jak zrobić taką zrujnowaną płytkę na peronie makiety? Pytam raczej o efekt kolorystyczny gdy już mam płytki na peronie położone.



Pracę pomalutku ale do przodu

rozmontowanie latarni - adaptacja jako oświetlenie nastawni wykonawczej

IMG_20200419_142901.jpg


nastawnia wykonawcza od zwierzyńca

IMG_20200419_203421.jpg


IMG_20200419_203404.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
L
#25
Prace powoli, ale do przodu. Ostatnio walczę z dekoderami akcesoriów i wyjątkowo dużo mi to czasu zajęło, miałem trochę pecha z 2-a :( już odesłane.
Kolejna rzecz to testowanie moduł z którego będzie budowany pulpit sterujący - analog i dcc. Ale tutaj znów centrala nie gada z modułem...

IMG_20200504_120218.jpg


IMG_20200504_120203.jpg
 

Załączniki

#26
Cisza nie oznacza, że się nic nie dzieje, rozrysowałem sobie układ torowy i okolicę na papierze w skali, żeby łatwiej było to widać, ale miedzy czasie różne prace około domowe mnie zaabsorbowały. Na dniach dotrą do mnie prawie wszystkie semafory - by Levis, jak już będą u mnie to zrobię zdjęcia i wrzucę. Między czasie działam nad sterowaniem semaforami - próbuję je zrobić na arduino.

semafor-L9.JPG

Znacie jakiś dobry sposób by semafory były wyjmowalne z makiety - np.: na czas transportu czy też przenoszenia?

No i pracuję nad drugą nastawnią i budynkiem stacji. Za kilka dni wrzucę zdjęcia

susiec-pkp.jpg

foto: bazakolejowa.pl, autor Tomasz
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 5
Planuję 156

Podobne wątki