• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

LHS PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa

OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#42
To moje, rzecz jasna subiektywne zdanie. Sytuacja, gdy pasażer wychodzi z budynku dworca na peron, z którego nie odjeżdżają żadne pociągi jest dziwaczna. Rozumiem sytuację ruchową - takie usytuowanie szerokiego toru jest logiczne, ale nie dla pasażera, który po raz pierwszy korzysta z tej stacji. Może rozwiązaniem byłby spot, ale nie wiem, czy gdziekolwiek jest splot torów o tak małej różnicy rozstawu?

Oczywiście są stacje, gdzie pasażerowie mają większe łamigłówki, aby dotrzeć do peronu. Chodzi mi głównie o to, że jak jest dworzec, a przy nim peron z torem to powinno działać - to klasyka kolei. Pewnym wytłumaczeniem może być fakt, że Sędziszów dzisiaj ma się nijak do Sędziszowa nawet z okresu Peerelu, gdy potoki pasażerskie na tej stacji były wielokrotnie większe. Obecnie ruch pasażerski na stacji obsługują świętokrzyskie wagony silnikowe EN81 ... też.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#43
W odległości około 500 metrów na północ od przystanku kolei wąskotorowej Motkowice, biegnie tor Linii Hutniczej Szerokotorowej. Tor przechodzi wiaduktem nad asfaltową drogą łącząca Motkowice i Stawy
więcej tutaj: Ostatni pociąg przez Nidę (9). Wąskie i szerokotorowe ... Motkowice

... przystanek kolei wąskotorowej Motkowice ...
motkowice_2.jpg

... 500 metrów na północ od przystanku Motkowice biegnie tor LHS ...
lhs_3.jpg
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#45
Na terenie wsi Ludwinów otwarto w 1979 roku mijankę Łączyn LHS. Dlaczego nie nazwano mijanki Ludwinów? Wieś Łączyn istniała i wtedy. Leży przy zachodniej granicy Ludwinowa.
Pytanie, jak na razie bez odpowiedzi.

ludwinow_1_.jpg
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
131 1 0
#46
Na LHS a i innych liniach w Polsce jest sporo takich stacji, których nazwa nie pokrywa się z rzeczywistym położeniem w danym miejscu.
Np. Szczebrzeszyn LHS i normalnotorwa stacja Szczebrzeszyn leżą we wsi Brody Małe. Stacja Bortatycze we wsi Wysokie.
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#47
Na LHS a i innych liniach w Polsce jest sporo takich stacji, których nazwa nie pokrywa się z rzeczywistym położeniem w danym miejscu.
Np. Szczebrzeszyn LHS i normalnotorwa stacja Szczebrzeszyn leżą we wsi Brody Małe. Stacja Bortatycze we wsi Wysokie.
Czachówek Południowy też i wiele innych, ale dlaczego tak się działo? Na to pytanie nie można uzyskać odpowiedzi. Bo to, jak wielu podaje, że z powodu niechlujstwa to nie kupuję. Przecież konkretne grono osób podejmowało decyzję o nadaniu nazwy i gdzieś takie dokumenty powinny być. Można to jeszcze zrozumieć, gdy w pobliży jest większe miasto, ale Łączyn i Ludwinów to dwie, tak samo mało ludne, sąsiadujące ze sobą wsie.

Gdyby mijankę nazwano Jędrzejów to nie miałbym żadnych pytań - mijanka znajduje się w odległości około 1100 metrów od granicy Jędrzejowa.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#49
Z biegiem LHS, od 295 km do 283 km. Część III. Dalechowy i Jakubów

" ... Mimo niespodziewanej przeszkody zrobiłem kilka zdjęć w okolicy przejazdu w Jakubowie. Jazda wzdłuż toru LHS - bez spotkania z pociągiem - trwała już blisko 1,5 godziny. Pociąg musiał być już blisko. Tak przynajmniej podpowiadała mi intuicja, pomieszana ze znajomością statystyki ruchu pociągów na LHS ... "
Jakubów 287,8 km LHS

jakubow_187_8_4.jpg
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#51
Na 283 km LHS usytuowany jest most na Nidzie. Jest to stalowy, nitowano-spawany, jednoprzęsłowy, kratownicowy, z jezdnią dolną most kolejowy. Rozpiętość przęsła mostu wynosi około 80 metrów. Zasadniczym elementem mostu jest pomost o konstrukcji stalowej z płytą ortotropową. Pomost oparty jest na żelbetowym przyczółku i filarze, który jest wspólny dla mostu i wiaduktu, który wybudowany jest po wschodniej stronie mostu

Ponieważ na temat tego mostu nie znalazłem żadnych materiałów, więc opis jest z natury. Niewykluczone, że w "papierach" LHS jest to most dwuprzęsłowy o różnej konstrukcji przęseł.

most_7.jpg
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.138 119 0
#55
To moje, rzecz jasna subiektywne zdanie. Sytuacja, gdy pasażer wychodzi z budynku dworca na peron, z którego nie odjeżdżają żadne pociągi jest dziwaczna. Rozumiem sytuację ruchową - takie usytuowanie szerokiego toru jest logiczne, ale nie dla pasażera, który po raz pierwszy korzysta z tej stacji. Może rozwiązaniem byłby spot, ale nie wiem, czy gdziekolwiek jest splot torów o tak małej różnicy rozstawu?
Oczywiście są stacje, gdzie pasażerowie mają większe łamigłówki, aby dotrzeć do peronu. Chodzi mi głównie o to, że jak jest dworzec, a przy nim peron z torem to powinno działać - to klasyka kolei.
W takiej Ostródzie od wielu lat peron przy budynku dworca i kolejna krawędź następnego peronu nie obsługują ruchu. Obsługiwały kiedyś - linię do MIłomłyna i dalej. Nawiasem mówiąc w pobliżu mostu linii miłomłyńskiej przez jez. Drwęckie stała przez ładnych kilka lat po zawieszeniu przewozów trzystawna mechaniczna tarcza ostrzegawcza...

Na LHS a i innych liniach w Polsce jest sporo takich stacji, których nazwa nie pokrywa się z rzeczywistym położeniem w danym miejscu.
Np. Stacja Nasielsk jest we wsi Pieścirogi. :)
 

Podobne wątki