• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

LHS PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa

OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
#21
Miejsce szczególne na mapie LHS i jedyne w swoim rodzaju. Nieopodal stacji wąskotorowej Wygoda, tor linii LHS przechodzi wiaduktem nad torem jędrzejowskiej wąskotorówki. Tutaj współczesność spotyka się z historią. Szyny wąskotorówki, które leżą w tym miejscu,i pochodzą z Huty Królewskiej, a zostały wyprodukowane w 1938 roku.

Spotkanie pod wiaduktem LHS pociągu wąskotorowego, gdy górą przejeżdża pociąg LHS ... bezcenne, ale prawie nieprawdopodobne ... chociaż w przeszłości zdarzało się niektórym miłośnikom kolei utrwalić taką chwilę.

lhs_waski.JPG
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
#22
Widok na linię LHS z przepustu pod torami linii 8. Przepust znajduje się na 240 km linii 8. W tym miejscu tor LHS i tor linii 8 biegną po długich łukach i na wysokich nasypach, oddalając się od siebie. Teren międzytorza, które zajmują pola i las, ciągnie się od rogatki 47/239.922 (posterunek przejazdowy w Zagórzach - okolice przystanku Potok), do rogatki na 242,341 km linii 8.

240.jpg
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
#25
Zgadza się. Przyjechałem do Jędrzejowa, a potem głównie polnymi drogami, wzdłuż toru LHS, dojechałem rowerem do mostu na Nidzie. Razem wyszło coś ponad 50 km w obie strony. Powrót był głównie asfaltem. W okresie letnim można skorzystać z wąskotorówki i wysiąść w Umianowicach, a potem pojechać rowerem w okolice Stawian Pińczowskich i Chmielnika, po czym wrócić do Jędrzejowa. Też wyjdzie około 50-60 km jazdy na rowerze.

Może miałem "pecha", ale na tych terenach lepiej uważać na psy. Raz zaatakowały mnie trzy, ale były małe, ale w Stawach miałem większą przeprawę ... na liczniku było prawie 50 km/godz i wtedy dopiero bestia odpuściła. Na takich wyprawach, gdy jedziesz w pojedynkę, trzeba być na różne rzeczy przygotowanym, ale generalnie jest super.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
#27
Miał go mój syn, ale mu go ukradli.
Rower stał na klatce za kratą i był do niej przytwierdzony stalową linką.
Drzwi w kracie wyważyli, linkę przecięli i roweru ni ma . . . :(

ale w Stawach... na liczniku było prawie 50 km/godz
Tak w terenie zabudowanym ?
Jeszcze trochę a nie bacząc na psy inne "p ...", znaczy się "chłopcy radarowcy" by Cię namierzyli i wyprawa byłaby droższa ;)
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
#29
24 sierpnia 2017: ST44-2038 (+ ST44-2046) na czele pociągu towarowego, przejeżdża po szerokim torze, biegnącym przez stację kolejową Sędziszów.

Szeroki tor położony jest przy peronie 1 (formalnie jedno-krawędziowy, a faktycznie wyspowy). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przy tym peronie zatrzymywały się pociągi osobowe, jadące po szerokim torze. Był czas, że takie pociągi jeździły, ale czy zatrzymywały się w Sędziszowie?

st44-2038_5_.jpg
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
#31
A czy Sędziszów nie był w ogóle początkową (końcową) stacją tych pociągów międzynarodowych?
W latach 90-tych po torze LHS biegały rozkładowe pociągi międzynarodowe relacji Olkusz - Moskwa (część kursowała nawet do Magnitogorska). Na stacji Olkusz funkcjonował peron międzynarodowy oraz dworzec międzynarodowy. Dawno tam nie byłem, więc nie wiem, co pozostało z tamtej infrastruktury do chwili obecnej, ale zapewne wszystko nadal istnieje.

W 2017 roku z inicjatywy jednego z posłów temat na chwilę się pojawił, ale MIB odpowiedziało krótko ... nie dla pociągów pasażerskich, bo linia omija duże miasta i nikt nie zgłasza zainteresowania! Poza tym PKP LHS nie jest uprawniona do prowadzenia przewozu osób.

Jednak zbliżająca się elektryfikacja i drugi tor na LHS zapewne wiele zmieni w aspekcie przewozu osób na linii 65.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#32
No fakt, to był Olkusz. Dzięki za przypomnienie, to już tak dawno temu... Zmobilizowało mnie to jednak do sięgnięcia do starego rozkładu jazdy. Nie mam ich za dużo, ale akurat z 1991/92 roku mam i przeczytałem, że pociąg z Moskwy do Olkusza (tabela 104) w Polsce zatrzymywał się w Hrubieszowie, Zamościu Płn., Woli Baranowskiej i Sędziszowie. Dlaczego od razu tam nie zajrzałem? :(
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#33
W zasadzie miały to być dwa pociągi - Moskwa - Olkusz -Moskwa - nr 55301 i 55302 wyjeżdżający z Moskwy w czwartki, przyjazd do Olkusza w soboty i powrotny z Olkusza wyjeżdżający w niedzielę a przyjeżdżający do Moskwy we wtorek. Pociąg obiegał od końca 20 czerwca do 19 września i w relacji powrotnej od 22 czerwca do 21 września.
Ciekawą trasę miał ten pociąg - z Hrubieszowa jechał przez Kowel do Brześcia.
Natomiast drugi poc. rel Magnitogorsk - Olkusz - Magnitogorsk nr 55701 i 55702 był z adnotacją "kursuje na zarządzenie".
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
#34
Na 242,341 km LK nr 8. W tym miejscu znajduje się bardzo niebezpieczny przejazd kolejowy kat. C ... i D. Jak większość przejazdów kolejowych pomiędzy Potokiem i Sędziszowem, tak i ten jest wspólnym przejazdem dla dwóch linii kolejowych (8 i 65).

Dojazd do przejazdu od wschodniej strony to stosunkowo stromy podjazd, biegnący po łuku. Od zachodniej strony do przejazdu prowadzi długa, prosta szosa, zachęcająca do szybkiej jazdy.

rogatka_1.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#35
Ściśle mówiąc, są to dwa przejazdy, na dwutorowej linii zelektryfikowanej jest kategorii C, na jednotorowej - kategorii D. Nie można moim zdaniem uznać tego za jeden, wspólny przejazd.
 
#37
Od zachodniej strony do przejazdu prowadzi długa, prosta szosa, zachęcająca do szybkiej jazdy.
Dokładniej to jest tam skrzyżowanie. Jadąc tą długą, prostą drogą jesteśmy na drodze podporządkowanej. Dlatego zanim wjedziemy na przejazd musimy ustąpić pierwszeństwa co skutkuje tym iż swoją prędkość przed przejazdem trzeba zredukować, co nie zmienia faktu iż kilku "mistrzów kierownicy" wyleciało z tego wzniesienia i się rozbiło przed przejazdem albo i na nim. Jednym był nawet mój kolega, ale nie wiem czy jest się czym chwalić.
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
#38
Krzcięcice - zapewne wiele osób nie słyszało o takim przystanku, który funkcjonuje od bardzo dawna na normalnotorowej linii 8 ... i jeszcze ta cudowna nazwa, którą można połamać sobie język :)

Niech was jednak to zdjęcie nie myli. Na pierwszym planie widać tor LHS. Stąd do Sędziszowa LHS już tylko kilka kilometrów.

krzciecice.JPG
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
#39
Przeprawa - legalna - przez tor LHS na terenie przystanku Potok. W tym miejscu linia kolejowa 8 i LHS zbliżają się do siebie na odległość rzutu beretem | 2017

potok.JPG
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
#40
W Sędziszowie przy byłem peronie 1 - w trakcie budowy linii LHS - zamieniono tor normalny na szeroki. Trochę to dziwne, że obok dworca przejeżdżają codziennie pociągi PKP LHS - tak, jak ten ze zdjęcia. Zdjęcie wykonane z kładki nad torami stacji Sędziszów.

sedziszow.JPG
 

Podobne wątki