• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

LGB

OP
OP
jacekz

jacekz

Znany użytkownik
#6
Panowie.
To jest kolejka LGB. Tory są typowe do tego typu modeli!
On je montuje w swoim ogrodzie. A układ tarów taki jaki mu się podoba.
Ostatnio jak u niego byłem, to układ się trochę zmienił no i rozbudował.
Część taboru jest przez Andrzeja samodzielnie wykonana.
Ale głównym jego hobby jest ogród.
pozdrawiam Jacek N.
ps. pokażcie swoje dokonania!
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#9
@Meggido A w jakiej to skali? Bo na tym samym rozmiarze torow (LGB/PIKO G) to chyba moze jezdzic wszystko w skali G... a z tego co wiem to tabor w tej skali jest roznie skalowany...
Już gdzieś na forum była o tym mowa, G to nie jest skala, tylko określenie taboru który może jeździć na torach o rozstawie szyn 45mm. Kolega @Meggido buduje tabor w skali 1:32, czyli tej prawdziwej "jedynce"-wielkość 1. Tabor pokazany przez Kolege @jacekz to lokomotywy wąskotorowe mniej/więcej w skali 1:22/24, w tej skali tabor wąskotorowy przedstawia typowe szwajcarskie, austriackie i niemieckie lokomotywy i wagony jeżdżące w realu po torze 1000mm. Ten tabor jest głównie robiony przez LGB (Lehmann Garten Bahn) i w tej skali także pasuje na tor szerokości 45mm. Czujne oko zobaczy też w tym ogrodzie tabor amerykański, i tu właśnie zaczyna się bałagan. Amerykanie z jakiegoś dziwnego powodu robią tabor w "skali 1:29" (celowo użyłem tu cudzysłowia), jakieś powikłania z panującej gigantomanii. W każdym bądź razie tabor amerykański normalnotorowy jest faktycznie taborem jeźdżącym na torach wąskich w stosunku do swojej wielkości, czyli nadal 45mm pomiędzy szynami. Piko niestety chcąc zadowolić rynek amerykański, buduje także karykatury w wielkości G-tabor normalnotorowy 1:29 skalopodobny na tory o czerokości 45mm, a mogło być tak fajnie. Jest jeszcze więcej taboru do wyboru na tor o szerokości 45mm. W Stanach amatorzy budują jeszcze tabor w wielkości F na tor wąskotorowy, w zasadzie jest to tabor imitujący wąskotorówkę na dwie stopy, było tego trochę w Nowej Angli i innych północnych stanach, a także koleje industrialne, oczywiście na tor modelowy 45mm szerokości.
 
OP
OP
jacekz

jacekz

Znany użytkownik
#13
Jak będę u niego, to zrobię zdjęcia.
Ale rzadko tom bywam.
"Paweł R", Ty maż blisko. O ile pamiętam to oboje jesteście z ŁODZI.

Jacek N.
 
#17
Niejednokrotnie taki zbity układ pozwala nacieszyć oko i nie jest ani lepszy, ani gorszy od tego z bardziej zachowaną skalą ...są po prostu inne. Pomimo, że też mam skrzywienie do próby dążenia w lepsze odwzorowanie prawdziwej kolei, to jestem świadom, jak niepraktyczne jest budowanie układów w np. IIm ...o ile spory ogród to pomieści, to trzeba będzie biegać za poruszającym się taborem ...dla przykładu słynny spiralny wiadukt w Brusio we włoskiej Szwajcarii, o promieniu od 50m, musiałby mieć odwzorowany promień ponad 2m ..tylko, że gadamy o jednym z najciaśniejszych łuków na szwajcarskiej wąskotorówce z rozstawem 1000mm.
Meggido, Twój układ z rozjazdami, rozmiarami oddaje jedynie choćby głowicę wjazdową w stacji, nawet w 1:32 to musiałbyś się przebić ścianami do kilku sąsiadów, aby odwzorować stacje. Taki urok zabawy w coś większego od H0.
 
OP
OP
jacekz

jacekz

Znany użytkownik
#18
do Meggido!
To nie są Twoje dokonania, tylko fabryczne tory skali"1".
Mam kolegów "robiących" w skali "1", to mam porównanie.

POKAŻCIE OGRÓD z LGB !
Jacek N.
 
#20
Kolego Jacku. Szanuję Cię za Twoje dokonania w kwestii modelarskiej, za to że się bardzo udzielasz w propagowaniu naszego hobby, Troszeczkę się jednak z tymi oskarżeniami o plagiat w stosunku do kolegi Meggido zapędziłeś. To są tory które On wykonuje osobiście, jak również tabor, który również wykonuje od podstaw, a nie pokazuje kupny gotowiec. Pokazuje swoje prace w swoim wątku., tak jak i Ty to robisz pokazując Swoje dokonania na swojej makiecie. Skoro już napisałem te kilka wyrazów, to i ja napiszę co mi nie pasuje w tej kolejce, mianowicie te bardzo ostre ruszanie oraz gwałtowne hamowanie, zbyt mały odstęp pomiędzy zatrzymującą się lokomotywką a tą rozpoczynającą jazdę, wygląda to tak, jakby miało dojść do zderzenia, co do otoczenia tej kolejki, to na ten temat się nie wypowiadam.