Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Ja zaczynam od Phase I odbudowy fabrycznego i kupna nowego pudła jeśli się uda. Potem chcę kupić drugi wagon środkowy i zbudować bardziej odpowiadający oryginałowy tj Amtrak X2000 - przebudować lokomotywę na wagon sterowniczy i przebudowa lokomotywy na "lokomotywę" z przeniesieniem restauracji do drugiego wagonu osobowego. Może kiedyś dokoptuje wagon 4547, ale to marzenie ściętej głowy.
Set 4547 kiedyś kosztował 64 DM, a ostatnio na portalu aukcyjnym tylko 3 szyby z uchylanego dachu sprzedały się za 64 euro.
Jak budujesz MOC, to można spróbować zapolować na podwozia i samemu zbudować piętrusy modyfikując okna na piętrze i dach.
Zawsze można też zadzowonić na infolinię lego i popytać o klocki ze starych zestawów, mają bardzo dużo elementów,
które nie wyświetlają się na stronie.
Natomiast ja dziś chciałbym pokazać swoją, inną wersję tego wagonu .
Przy budowie swojego modelu, muszę przyznać "bardzo mocno" inspirowałem się modelem Maćka, a pewne rozwiązania z nim nawet konsultowałem.
Moja "stodoła' jest jak widać w późniejszym malowaniu. Malowanie (w moim przypadku) jest wymuszone dostępnością ramek okiennych, które występują tylko w kilku kolorach, a niestety w zielonym ich nie ma. Dlatego chcąc użyć oryginalnych szybek musiałem wybrać takie ramki (kolor) jakie są/będą dostępne. Mogłem oczywiście okna/szyby "zbudować" tak jak Maciej ale wtedy zrobiłbym prawie identyczny model, a tego nie chciałem . Pewne rozwiązania czy detale są identyczne jak w modelu Maćka. A są i takie, które są zrobione inaczej, po mojemu Ponieważ miałem np. inny pomysł, dostępne inne klocki, bądź po prostu konstrukcja to wymuszała. Wnętrze też jest zrobione, zastosowałem tam gotowe elementy ("krzesełka") aby np. na wystawie umieścić tam pasażerów, i aby wagon nie miał pustych przebiegów bo wiadomo takie są mało rentowne . Model dostał również kalki. Za pomoc w "ogarnięciu" tego tematu dziękuję Koledze @Zbigniew Gałczyński
To chyba byłoby na tyle, zapraszam do galerii:
Robiąc foty, a następnie bawiąc się dostępnymi opcjami, jedno z nich wyszło tak. Ponoć brzydkie jest ale mi się jakoś bardzo podobo , więc też zamieszczam:
Zawsze mnie ciekawi jak takie długie wagony wpasowują się w legowe łuki. Czy Kolega stosuje jakiś kompromis w kwestii długości czy kluczem jest odwzorowanie bez względu na przejezdność?
Oczywiście, że widać tu kompromis, wagon jest sporo krótszy, niż powinien być w skali, co widać po proporcjach. Ale to chyba "oczywista oczywistość" przy modelach z klocków Lego, które mają jeździć po "legowych" torach. Nie zmienia to jednak faktu, że model jest świetny, a te okna znacznie bardziej mi się podobają o tych w zielonym, pokazanym w linku.
Kolejna świetna praca!
Zawsze mnie ciekawi jak takie długie wagony wpasowują się w legowe łuki. Czy Kolega stosuje jakiś kompromis w kwestii długości czy kluczem jest odwzorowanie bez względu na przejezdność?
Dzięki
Kompromis przy budowaniu modeli z klocków LEGO, jest zawsze . Modele pociągów zbudowanych z tego budulca muszą spełniać kilka warunków, jednym z nich jest to aby taki model "sprawnie" pokonywał te oryginalne, ciasne legowe łuki i rozjazdy. Niestety wygląda to, no co tu dużo mówić komicznie , ale działa.
Zarówno wszystkie moje modele, jak i moich Kolegów po fachu ten warunek spełniają. Na wystawach mamy/używamy łuków o większym promieniu, są to elementu customowe. Takie udogodnienie jest dopuszczalne . Można było to zobaczyć np. na wystawie w Poznaniu czy Gliwicach.
Oczywiście, że widać tu kompromis, wagon jest sporo krótszy, niż powinien być w skali, co widać po proporcjach. Ale to chyba "oczywista oczywistość" przy modelach z klocków Lego, które mają jeździć po "legowych" torach. Nie zmienia to jednak faktu, że model jest świetny, a te okna znacznie bardziej mi się podobają o tych w zielonym, pokazanym w linku.
Dzięki
Ja użyłem szybek z ramkami, bo strasznie lubię te elementy (mam na myśli te szybki i ramki), i właśnie tak wyobrażałem sobie ten model z takimi oknami. Natomiast technika budowy okien, jakiej używa Maciej daje więcej możliwości do budowy "naszego" taboru i myślę, że sam też zacznę taką stosować. To chyba kwestia czasu
Budując poprzedni model (wagon 120A) przyszło mi na myśl aby zbudować coś jeszcze A, że projekt wspólny członków stowarzyszenia zbudujmy.to i przyjaciół, pt. "Makieta Kolejowa" ciągle rośnie w siłę (co można było zobaczyć na imprezach takich jak: Hobby czy Miniaturowa Polska), uznałem że do modernizacji i budowy tego (ciągle) rosnącego szlaku jest potrzebny odpowiedni pociąg...
Myślę, że coś z tego wyjdzie .
Kolejny model, i pierwszy do składu nad jakim aktualnie siedzę
Wagon z koparką, platforma powstała już jakiś czas temu. Miałem inny pomysł na wykorzystanie tych 401z ale ostatecznie nic mi z tego nie wyszło i ostatnio postanowiłem, iż na platformie zostanie zainstalowana koparka, na wzór Waryńskiego K-611. Model ma ruchomy żuraw, siłowniki, czerpak oraz łyżkę. Ta ostatnia raczej będzie pełniła tylko funkcję dekoracyjną na wagonie, bo to czerpak jest docelowym elementem. W kabinie mieści się operator jednak z braku miejsca, tylko sam tors Model jest ruchomy (co widać na fotkach), ale bardzo "kruchy". Raczej nie będzie się nadawał aby jeździł w składzie na makiecie, bo może się coś posypać. Natomiast będzie można spokojnie wykorzystać go do odwzorowania jakiejś scenki przy zaawansowanych pracach, pomysły już jakieś tam mam Docelowo chciałbym jeszcze aby model dostał kalki, ale na to przyjdzie jeszcze odpowiedni czas A pozostałe wagony to póki co tylko luźna inwencja własna.
Na ile udało mi się odwzorować model, proszę ocenić. To chyba na tyle, zapraszam do galerii oraz nieodłącznej konstruktywnej krytyki
Mała aktualizacja
W ostatnim czasie wykonałem wagony techniczne do powstałej wcześniej koparki, a dziś skład prezentuje się tak Być może w przyszłości coś tam do niego jeszcze dobuduję
To jeszcze się pochwalę tym. Przy sieciowym też się dzieje, choć bardzo powolutku Jak widać zmienił się podest, dodałem klocki imitujące lampy, balustrada też została dziebko zmieniona.
Zmodernizowana "stodoła"/120A ma wnętrze (jednak prace przy nim nadal trwają), natomiast "ryflak" ze względu na swoją konstrukcję wnętrza nie będzie posiadał, taki zaś kompromis
Pomogłem wnukowi zbudować lokomotywę Lego Ce 6/8 II , czyli popularnego Krokodyla.
Ponieważ opis oryginału już zamieszczałem ( http://forum.modelarstwo.info/threads/skromna-kolekcja-pod-napięciem.50619/post-878701) tutaj przedstawię - zgodnie z tematem wątku - tylko parę zdjęć modelu. Naturalnie jest to model standardowy, więc daleko mu do wyżej przedstawionych, znakomitych konstrukcji. To, czy krokodyl Lego wierniej odwzorowuje oryginał, niż np. Roco, każdy może sam ocenić na podstawie niżej umieszczonych zdjęć „porównawczych”.
Teraz kilka zdjęć, w tym także z okresu budowy
Uprzejmie proszę zwrócić uwagę na precyzyjnie wykonaną instalację elektryczną na dachu lokomotywy.
Maszynista nie może się już doczekać zakończenia prac i rusza na inspekcję swego przyszłego stanowiska pracy.
Które to stanowisko wygląda jak poniżej
Dach lokomotywy można łatwo zdjąć, np. w celu zamontowania napędu, lub gdy następuje zmiana załogi elektrowozu (drzwi niestety nie dają się otworzyć).