• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Legendarny parowóz Pm36-1 - relacja

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.001 19 1
#1
Planuję ten model jako elementy otuliny parowozu i tendra montowane na seryjnym układzie jezdnym Br 01
Projekt aktualnie powstaje, otuliny będą wykonane prawdopodobnie w technice odlewu z tzw. białego metalu. Do konwersji czyli montażu na napędzie będą jeszcze silniki do wymiany, gdyż oryginalne nie mieszczą się w otulinie i inne pomniejsze części. Model planowany jest na początek 2020 roku i będzie dostępny głównie jako zestaw do montażu własnego, ewent. gotowe modele na zamówienie.
 

Załączniki

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
645 81 9
#2
Szykuje się Perełka Modelarska :cool: Będzie to dla wielu pierwszy parowóz POLSKIEJ konstrukcji :love:
Konstrukcja Iście Legendarna :eek: Ciekawie będzie wyglądać mając na haku PKP Intercity - Wiem nie ta epoka ale barwy podobne...
Czekamy na zdjęcia pierwszych odlewów ...
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.001 19 1
#3
Jesteśmy na etapie kończenia bryły parowozu. Wysyłam go do wydruku aby w realu ocenić jak to wygląda i po tym dokonać ostatnich poprawek. Po tym zaczniemy projektowanie powierzchni, czyli nity, podziały blach i wszystko inne.
 

Załączniki

  • 280,7 KB Wyświetleń: 289
  • 178,8 KB Wyświetleń: 300
  • 164,9 KB Wyświetleń: 255

wojtek_

Aktywny użytkownik
Reakcje
96 14 1
#5
włąśnie leczę się nalewką sliwko=wą ale mam jedno pytanie lub dwa:
1. co to za złoo ten biały metal/stop - jeśli to ZnAl to zło bo ma paskudną korozję*)
2. mosiądz 3d printing better
*) link: https://en.wikipedia.org/wiki/Zinc_pest
ps. kiedyś w TT była zagadka z pękającymi pastikowymi obudowami rosyjkskiego producenta; wszyscy mowili ze to odrzuty z produkcji a to wuina pęczniejącego balastu ze znalu...
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.001 19 1
#7
To nie jest znal, wykonawca nie ujawnia dokładnego składu stopu, co jest dosyć oczywiste, ale zrobił już tysiące odlewów i nie ma problemów z korozją. A co masz na myśli z mosiądz 3d printing better ?
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.001 19 1
#9
ciekawe, też już o tym czytałem. Można też drukować z czystego metalu, Porsche podobno tak produkuje części do starych modeli.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
Reakcje
1.774 107 7
#16
Gotowy jest parowóz i tender. Na tych wizualizacjach niewiele widać, w każdym razie są wszystkie nity i podziały blach poszycia. Parowóz nie ma tylko ryflowanych pomostów, które zostaną dodane po wydruku.
Czy te obudowy świateł nie są troszeczke za małe? Oglądając model w Chicago miałem wrażenie że patrzę na lustrzanki bez czerwonych światełek. Po za tym piękny.
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.001 19 1
#17
Powoli zbliżam się do końca z Pm36. Odlewy otuliny będą pasowały po drobnych przeróbkach - głównie trzeba będzie minimalnie zwężyć szerokość silników aby weszły w otulinę - do układu jezdnego BR01. Postanowiłem jednak zrobić też własny układ jezdny z ramą odpowiadająca pierwowzorowi. Lubię projektować takie rzeczy, a gotowy model zyska na wyglądzie. Poniżej rys. koncepcyjny.
teigrekty2 - światła raczej są dobre.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.537 170 22
#20
czy wiecie coś o pociąg tranzytowychoraz Nord-Expressie z Pm36-1. Kiedyś coś o tym czytałem, na tej stronie też piszą: http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/hi_1914.php
Na tej stronie jest napisane, że Pm36 prowadziły pociągi "Nord-Express" na linii W-wa - Poznań (nie wiem dokładnie, na jakim odcinku) - była to tzw. południowa odnoga pociągu. Odnoga północna jechała trasą "Ost-Bahn", z Berlina przez Elbląg do Królewca i dalej, do Rygi, ale nie wiem, czy na terenie Polski miała status "pociągu tranzytowego" (bez odprawy granicznej), jaki miały wybrane pociągi relacji Berlin - Królewiec. Tak czy tak, o ile wiem, tam Pm36 nie jeździły.
najprawdopodobniej zostało podpisane jako stacja Września.
To jest bardzo prawdopodobne, bo zgadzałoby się z tym, co napisałem wyżej, a poza tym na zdjęciu widać napis na tablicy, który ja odczytuję "Do Jarocina" - ale pewności nie mam, bo zdjęcie jest bardzo kiepskie. Swoją drogą, zamieszczanie takich zdjęć, jakie są na wspomnianej stronie, to chyba kpina z czytelników...
 

Podobne wątki