• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lampy kolejowe

Johannes

Użytkownik
Reakcje
56 0 0
#41
Ta z postu #14. Podałem numer widoczny w prawym. górnym rogu każdego postu, tak dla łatwej identyfikacji. Robię właśnie miniatury takich kozłów i ta lampa jest wręcz wymarzona. Ale czy odpowiada rzeczywistości? :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#42
To jest latarnia zwrotnicowa. Latarnie na kozłach oporowych były zwykle bardziej sześcienne, podobne (czy o takim samym kształcie) jak latarnie na wykolejnicach. Niestety, z pamięci nie podam wymiarów, a nie mam gdzie sprawdzić.
 

Johannes

Użytkownik
Reakcje
56 0 0
#43
Dziękuję za cenną informację, a szczególnie za potwierdzenie, że takie latarnie (na kozłach) w ogóle były stosowane. Poszukam więc w kręgu tych wykolejnicowych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#44
Okazuje się, jednak ta latarnia na koźle oporowym nie jest taka sześcienna, jak mi się wydawało :(. Niżej rysunek, jaki dostałem od jednego z kolegów, który wprawdzie już nie udziela się na forum, ale ciągle je przegląda. A że ma wiedzę i materiały, to poprosił mnie o zamieszczenie tego obrazka.

latarnia na kozłach oporowyxh.jpg
 

Johannes

Użytkownik
Reakcje
56 0 0
#46
Jestem pod wrażeniem! :) Okazuje się, że nie ma rzeczy niemożliwych. Naszukałem się tego, a tu proszę... :) Jeszcze raz bardzo, bardzo dziękuję!!!
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#47
A ja mam pytanie do autora tych renowacji.
W jaki sposób udaje Ci się uzyskać ten efekt błyszczącej się powierzchni? To dzięki wspomnianej wacie stalowej, czy coś innego? Lampa wcześniej jest chropowata, pordzewiała, a po Twoich pracach pięknie się błyszczy, jakby była chromowana.
 

Gonziak

Znany użytkownik
Reakcje
76 0 0
#48
@CoCu, Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest lampa. W przypadku ostatnio zaprezentowanej przeze mnie karbidówki OSMEKA były używane wodne papiery ścierne o gradacji od 400 do 2500 oraz na koniec wełna stalowa 00, 000, 0000. Planuję jeszcze wypolerować ją maszynowo pastą polerską i filcem, ale to dopiero w maju :)
 

Gonziak

Znany użytkownik
Reakcje
76 0 0
#49
Kolejowa lampa karbidowa (drezynowa) używana przez Afrika Korps podczas II Wojny Światowej.
Lampa została poddana kompleksowej renowacji oraz pomalowana w oryginalny kolor używany przez DAK (zgodnie z oryginałem). Ponadto uzupełnione zostały wszelkie spowodowane przez korozję ubytki oraz dorobione brakujące części. DZIAŁA !!!
2019-01-14 21.10.49.jpg
2019-01-14 21.09.13.jpg
2019-01-14 21.10.09.jpg
2019-01-14 21.08.19.jpg
2019-01-14 21.07.45.jpg
2019-01-14 21.06.43.jpg
 

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.249 9 0
#55
Kolejowa lampa karbidowa (drezynowa) używana przez Afrika Korps podczas II Wojny Światowej.
Lampa została poddana kompleksowej renowacji oraz pomalowana w oryginalny kolor używany przez DAK (zgodnie z oryginałem). Ponadto uzupełnione zostały wszelkie spowodowane przez korozję ubytki oraz dorobione brakujące części. DZIAŁA !!!
Zobacz załącznik 644531 Zobacz załącznik 644532 Zobacz załącznik 644533 Zobacz załącznik 644534 Zobacz załącznik 644535 Zobacz załącznik 644536
A skąd wiadomo że używana przez DAK?
 

Gonziak

Znany użytkownik
Reakcje
76 0 0
#56
Tym razem na warsztat trafiła kolejowa (konduktorska) latarka karbidowa używana na Pruskiej Kolei Wschodniej (niem. Preußische Ostbahn).
Latarka wyprostowana, wyczyszczona, wypolerowana, uzupełniona o wkład karbidowy, drzwiczki boczne, uchwyt oraz pełne oszklenie.
Czas renowacji 33 roboczogodziny.
IMG_2021-01-05_11-43-35.JPG
IMG_2021-01-05_11-44-24.JPG
IMG_2021-01-05_11-44-54.JPG
IMG_2021-01-05_11-45-13.JPG
IMG_2021-01-05_11-45-49.JPG
IMG_2021-01-05_11-46-32.JPG
IMG_2021-01-05_11-47-20.JPG
IMG_2021-01-05_11-49-47.JPG
IMG_2021-01-05_11-49-00.JPG
IMG_2021-01-05_11-48-31.JPG
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
#58
Piękna, ale dla mnie tracąc patynę traci ducha historii :)
Racja, ale tracą patynę/rdzę zyskuje kilka/kilkanaście lat życia, a bez tego w pył i proch obrócić by się mogła, wybór trudny, jak w przypadku dworca, odnowiony czy zburzony i zastąpiony szkaradą.
 

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.249 9 0
#59
Racja, ale tracą patynę/rdzę zyskuje kilka/kilkanaście lat życia, a bez tego w pył i proch obrócić by się mogła, wybór trudny, ja w przypadku dworca, odnowiony czy zburzony i zastąpiony szkaradą.
Są inhibitory korozji oraz inne środki blokujące jej niszczycielską działalność :) Ale i tak końcowe zdanie ma właściciel. :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#60
wybór trudny, jak w przypadku dworca, odnowiony czy zburzony i zastąpiony szkaradą
Porównanie chyba niezbyt trafne, bo lampę można raczej porównać z budynkiem pozostawionym bez remontu lub odbudowanym w oryginalnej postaci, a nie wyburzonym i zastąpionym nowym, zupełnie innym.
 

Podobne wątki