• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lampy kolejowe

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
#23
Na weekendzie majowym od gospodarza u którego od kilku lat nocuje w trakcie Parady Parowozów dostałem lampę kolejową którą gospodarz dostał o swojego wujka który pracował na PKP . Czy ktoś może powiedzieć o tej lampie coś więcej ?

Na lampie nie ma żadnych tabliczek znamionowych
IMG_20180524_195903.jpg
IMG_20180524_195910.jpg
IMG_20180524_195922.jpg

IMG_20180524_195931.jpg


na nóżkach brakuje jednej gumy
IMG_20180524_195948.jpg


we wnętrzu jest oprawa do żarówki
IMG_20180524_200003.jpg
IMG_20180524_200008.jpg
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
#25
Sprzedałem ostatnio takie dwie bo mi zalegały :)
Szkło z przodu lampy to podwójna soczewka.
Oprawka żarówki to chyba na typową "kolejową" żarówkę na 24V.
A w każdym razie nie jest to gwint E27 jak w zwykłych domowych dużych żarówkach.
 
OP
OP
Pt47-106

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
#31
Angielski sygnał końca pociągu.jpg

Angielski sygnał końca pociągu
Butla gazowa do lamp kolejowych.Wyprodukowana 18.01.1944r na propan nr 174101 Reichsban.jpg

Butla gazowa do lamp kolejowych.Wyprodukowana 18.01.1944r na propan nr 174101 Reichsban
kolekcja...Karbitówka kolei DB oraz Graetzin 916 N.jpg

Karbidówka kolei DB oraz Graetzin 916 N
l.jpg
Lampa do podawania sygnałów z dysponującej w Kunowicach.jpg

Lampa do podawania sygnałów z dysponującej w Kunowicach
Lampa naftowa wyprodukowana w Hanowerze.jpg

Lampa naftowa wyprodukowana w Hanowerze
Lampa naftowa z Pheniks USA.jpg

Lampa naftowa z Pheniks USA
Lampka wagonowa na świeczkę PKP.jpg

Lampka wagonowa na świeczkę PKP
Latarka akumulatorowa z wyposażenia lokomotywy ST44.jpg

Latarka akumulatorowa z wyposażenia lokomotywy ST44
 
OP
OP
Pt47-106

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
#32
Latarka rewidencka PKP Typ HG3P Dominit. Numer inwent. 4325.jpg

Latarka rewidenta PKP Typ HG3P Dominit. Numer inwent. 4325
Latarka z wyposażenia lokomotyw serii ST43.jpg

Latarka z wyposażenia lokomotyw serii ST43
Naftowy sygnał końca pociągu kolei NRD. W trakcie renowacji..jpg

Naftowy sygnał końca pociągu kolei NRD
Naftóweczka z wagonu do przewozu wojska....jpg

Naftówka z wagonu do przewozu wojska...
Sygnał końca pociągu, który miał wejść do eksploatacji na PKP w latach 80 tych.jpg

Sygnał końca pociągu, który miał wejść do eksploatacji na PKP w latach 80 tych
Szwedzki sygnał końca pociągu. W roku 1987 przypłynął promem do Świnoujścia..jpg

Szwedzki sygnał końca pociągu. W roku 1987 przypłynął promem do Świnoujścia.
Ślinik z latarką oraz torba na spłonki.jpg

Ślinik z latarką oraz torba na spłonki
 

Gonziak

Znany użytkownik
Reakcje
76 0 0
#34
Ostatnio podjąłem się ratowania dawno już skreślonej z inwentarza latarki karbidowej. Do mojego warsztatu trafiła latarka konduktorska wyprodukowana w latach 1925 - 1930 przez austryjacką fabrykę A. NOWAK & Co, która miała swoją siedzibę w Wiedniu.
Z latarki została usunięta stara, nieoryginalna farba oraz wszystkie ogniska korozji. Wszystkie elementy zostały poddane gruntownemu czyszczeniu oraz delikatnej polerce wełną stalową. Ponadto latarka otrzymała wkład karbidowy oraz czerwoną i zieloną szybkę.
Na poniższych kolażach zostały przedstawione efekty mojej pracy :)
Czas renowacji: 26 godzin.
2019-02-26 14.37.16.jpg
2019-02-26 14.37.36.jpg
2019-02-26 14.51.02.jpg
2019-02-26 14.51.24.jpg
2019-02-26 14.37.36.jpg
2019-02-26 14.37.56.jpg
2019-02-26 14.39.20.jpg
2019-02-26 14.39.39.jpg
2019-02-26 14.39.52.jpg
2019-02-26 14.40.08.jpg
2019-02-26 14.40.31.jpg
2019-02-26 14.40.50.jpg
2019-02-26 14.41.12.jpg
 

Gonziak

Znany użytkownik
Reakcje
76 0 0
#37
Kolejna latarka kolejowa przywrócona do życia :) Tym razem na warsztat poszła latarka karbidowa, oświetleniowo - sygnalizacyjna, używana przez konduktorów w PKP mniej więcej od początku lat 30. XX wieku. Latarka została poddana gruntownej renowacji wraz z zabezpieczeniem stali przed korozją.

Czas renowacji: 38 godzin.
2019-02-28 17.24.09.jpg
2019-02-28 17.25.10.jpg
2019-02-28 17.26.11.jpg
2019-02-28 17.26.27.jpg
2019-02-28 18.06.33.jpg
2019-02-28 18.06.49.jpg
2019-02-28 14.29.46.jpg
2019-02-28 14.30.07.jpg
2019-02-28 14.30.28.jpg
2019-02-28 14.30.49.jpg
2019-02-28 14.31.02.jpg
Zobacz załącznik 634243
2019-02-28 17.24.09.jpg
2019-02-28 17.25.10.jpg
2019-02-28 17.26.11.jpg
2019-02-28 17.26.27.jpg
2019-02-28 18.06.33.jpg
2019-02-28 18.06.49.jpg
2019-02-28 14.29.46.jpg
2019-02-28 14.30.07.jpg
2019-02-28 14.30.28.jpg
2019-02-28 14.30.49.jpg
2019-02-28 14.31.02.jpg
2019-02-28 14.31.51.jpg
2019-02-28 14.31.34.jpg
2019-02-28 14.31.16.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Gonziak

Znany użytkownik
Reakcje
76 0 0
#38
Kolejna latarka po renowacji.
Karbidówka produkowana przez niemiecką firmę OSMEKA w latach 1945 - 1980 dla kolei niemieckich (DB - Deutsche Bahn).
Latarka została oczyszczona z rdzy i nalotów oraz poddana delikatnej polerce watą stalową (0000). Ponadto otrzymała nowe szkiełko, którego jej brakowało. Oczywiście latarka została doprowadzona do pełnej sprawności :)
Czas renowacji: 27 godzin.
cdn...
2019-03-15 19.33.52.jpg
2019-03-28 11.52.00.jpg
2019-03-28 11.52.12.jpg
2019-03-28 11.51.36.jpg
2019-03-28 11.52.31.jpg
2019-03-28 11.52.43.jpg
2019-03-28 11.53.02.jpg
2019-03-28 11.53.20.jpg
2019-03-28 11.53.37.jpg
2019-03-28 11.53.51.jpg
 

Johannes

Użytkownik
Reakcje
56 0 0
#39
Czy lampa (#14) mogła być używana w wariancie (koniec drogi) i instalowana na starych kozłach oporowych. Jeśli tak, będę niezmiernie wdzięczny za podanie rozmiarów.
 

Podobne wątki