• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lampy kolejowe

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
#1
Kolega Jarząbek założył temat o cechach na szynach a kolega Paweł R założył temat o deklach z maźnic .I pomyślałem że można pokazać jeszcze wiele rzeczy związanych z koleją, jak choćby lampy kolejowe , które też mogą być w pewnym sensie zajmującekolejowe
IMG_0804.jpg
IMG_0805.jpg
IMG_0806.jpg
IMG_0808.jpg
IMG_0816.jpg
IMG_0817.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#2
Na pierwszych zdjęciach widać latarkę świecową, która była używana w krytych wagonach towarowych służących do przewozu wojska.
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
#6
Pewnego razu będąc na wakacjach w pewnej kaszubskiej miejscowości natknąłem się na takie znaleziska. Znawców proszę o rozpoznanie niżej zamieszczonych lamp.
Lampa nr 1
DSC_9282.JPG
DSC_9283.JPG

DSC_9284.JPG
DSC_9285.JPG


Lampa nr 2
DSC_9287.JPG

DSC_9288.JPG

DSC_9290.JPG


Lampa nr 3
DSC_9294.JPG
DSC_9292.JPG
DSC_9293.JPG


Lampa nr 4
DSC_9295.JPG
DSC_9296.JPG
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#7
Lampa Nr 1- semaforowa, wyprodukowana najprawdopodobniej w F-mie F.F.A. Schulze Berlin,
Lampa Nr 2 - do tarcz ostrzegawczych, wyprodukowana w Zakładach "Sygnały Gotartowice",
Latarka Nr 3 - konduktorska, karbidowa, wyprodukowana najprawdopodobniej w Tłoczni Lipno.
Latarka Nr 4 - konduktorska, akumulatorowa.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.373 463 29
#9
Lampa Nr 2 - do tarcz ostrzegawczych, wyprodukowana w Zakładach "Sygnały Gotartowice",
Drobna korekta: na "normalnych" kształtowych tarczach ostrzegawczych stosuje się takie same lampy, jak na semaforach (nr 1). Lampa nr 2 to lampa awaryjna, używana w razie całkowitego braku zasilania sygnalizatorów świetlnych. W takiej sytuacji wiesza(ło) się taką lampę z czerwonym światłem na widełkach, jakie były na maszcie semafora pod głowicą ze światłami. Teraz takich widełek jest już coraz mniej, ale parę lat temu jeszcze się zdarzały. Na fotce niżej widać je od tyłu sygnalizatorów - jak robiłem to zdjęcie, widełki nie były moim celem. Takie same lampy stosowane są (były) do oświetlania wskaźników tam, gdzie to jest wymagane przepisami, a także na tarczy ostrzegawczej nieruchomej (sygnał On) - to prawdopodobnie miał na myśli kolega Jarząbek.

IMG_0993.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#10
Drobna korekta ... korekty. Lampa nr 2 - z czerwonym światłem - nocny sygnał D1 - "Stój" dawany tarczą zatrzymania, natomiast z pomarańczowym - nocny sygnał D6 - "Zwolnić bieg".
Miałem na myśli - tarcze przenośne.
 
OP
OP
Pt47-106

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
#14
Pierwsza lapa była przerobiona na wskaźnik zatrzymania czoła pociągu .Po opaleniu farby bo było trochę warstw na tej lampie okazało się ze jest blach pokryta warstwą ołowiu jako środek antykorozyjny
IMG_1081.jpg
IMG_1082.jpg
IMG_1083.jpg
IMG_1084.jpg
IMG_1085.jpg
IMG_0828.jpg
IMG_0829.jpg
IMG_0830.jpg
IMG_0831.jpg
IMG_0832.jpg
IMG_0833.jpg
 

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
925 0 0
#16
Trochę z moich zbiorów, wszystko sprawne i świecące. Nie wiem co oznacza to żółte malowanie na kołnierzu trzeciej lampy, jest oryginalne.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
 

Podobne wątki