• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny L45H Bemo (informacja z AMC Wrocław)

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#1
Informacja od AMC podana z dnia 24 maja 2013 r. (piątek)

"""
Szanowni Państwo,

firma BEMO potwierdziła, że w II kwartale 2013 ukażą się pierwsze modele wąskotorowej lokomotywy spalinowej L45H produkowanej w latach 1967 - 1985 przez bukaresztańskie zakłady FAUR.
Lokomotywy te są do dzisiaj wykorzystywane m.in. w Polsce (Lxd2), w Rumunii, Czechach, Austrii, na Słowacji i Węgrzech.
Także w Saksonii.

I właśnie trzy pierwsze modele H0e (rozstaw 9 mm) ukażą się w oznakowaniu niemieckim:

art. nr 1020863 L45H-083 Spalinowóz, Saksońska Kolej Parowa SDG GmbH, ep. V (lokomotywa niebieska)
art. nr 1020874 L45H-084 Spalinowóz, Saksońska Kolej Parowa SDG GmbH, ep. V (lokomotywa czerwona)
art. nr 1020878 L45H 199 018 spalinowóz, Żytawska Kolej Wąskotorowa SOEG, ep. V (lokomotywa czerwona).

Zdjęcia modeli przesyłam w załącznikach (źródło: strona firmowa BEMO).
Modele posiadają światła czołowe, silnik 5-biegunowy oraz gniazdo dekodera NEM662 Next18.

Niestety, przynajmniej do dnia wczorajszego, firma BEMO nie ujawniła żadnych informacji dotyczących cen modeli.
Po ich otrzymaniu zostaną Państwo powiadomieni.

Dodatkowe zapytania oraz zamówienia modeli przyjmujemy na bieżąco.

Jako nowości 2011 były także zapowiadane dwa dalsze modele:
art. nr 1020951 Spalinowóz 2099.01 ÖGLB Austria (niebieski)
art. nr 1020991 Spalinowóz Mk-45 Budapeszt (czerwono - beżowy),
ale odnośnie tych produktów BEMO nie podaje nawet wstępnie przewidywanych terminów ukazania się.

--
Pozdrawiam
Andrzej Ćwieczkowski
AMC Biuro Handlowo-Usługowe
ul. Tęczowa 83, 53-601 Wrocław
tel/fax +48 71 342-87-44
"""

Bemo_1020878.jpg Bemo_1020874.jpg Bemo_1020863.jpg
 

ash

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
Pozwolę sobie uzupełnić o najnowsze informacje: BEMO apeluje o nadsyłanie propozycji nowych wariantów malowania tego modelu (najchętniej na podstawie dokumentacji). Może warto zasugerować im wariant Lxd2?
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#3
Pozwolę sobie uzupełnić o najnowsze informacje: BEMO apeluje o nadsyłanie propozycji nowych wariantów malowania tego modelu (najchętniej na podstawie dokumentacji). Może warto zasugerować im wariant Lxd2?

Napisałem dziś do nich przez ten formularz kontaktowy taką wiadomość, myślę, że jeśli inni też coś napiszą to może jest szansa na to by zainteresowali się naszym rynkiem.

I saw that you are starting to deliver L45H and asking for suggestions. In Poland it was and still is very popular locomotive, there was 165 of them in total.

Here is wikipedia page in Polish but using google translator it's easy to understand in German or English.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lxd2

There is near complete list of all this locomotives in Poland:
http://www.tabor.wask.pl/egzemplarze.php?&id=464


On biggest polish model railroad forum there were people doing that model from metal parts:
http://forum.modelarstwo.info/threads/lxd2-265.13157/
http://forum.modelarstwo.info/threads/lxd2-276-w-h0e.10037/#post-162929

There is a big market for that model because H0e is quite popular and there is even FREMO H0e PL user group which is traveling for FREMO events with H0e modules. Polish market is quite strong in 2012/2013 PIKO and SK-Model offered polish shunting locomotive SM42 as completely new model and up today delivered 7 variants as 3500 pieces (all of them has been sold by distributor
http://www.sk-model.pl/index.php?op...ection&layout=blog&id=6&Itemid=60). They are delivering their model in 500 pieces in one variant.

On other hand you have a strong distributor in Poland - AMC Wrocław, so it will be easy to distribute that model in Poland.

Hope it will help if you are interesting to deliver model for polish market.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#6
corwin, świetna robota! I pomysł ze wspomnieniem o SM42 od Piko mi się podoba, bo daje większe szanse na zajęcie się Bemo polskim malowaniem.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#7
Zamiast nękać i spamować przeczytajcie prośbę BEMO: apeluje o nadsyłanie propozycji nowych wariantów malowania tego modelu (najchętniej na podstawie dokumentacji).
 

ash

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Wybieram się w lipcu do Rogowa, mam nadzieję, że chłopaki pozwolą mi pofotografować i pomierzyć Lxd2-265 i 309. Przekażę to potem BEMO.
 

Marcin Wojda

Moderator Grupy H0e
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
Reakcje
164 0 0
#9
Wiadomość wysłana, teraz wszystko w rękach Bemo... ;-) Temat niestety jest skomplikowany, poszczególne egzemplarze dość znacznie różniły się miedzy sobą zarówno szczegółami konstrukcji jaki schematem malowania. Ale wygląda na to, że Szwajcarzy przygotowani są technologicznie na takie wyzwania. :)
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#10
Szanowni koledzy otrzymałem dziś przed chwila e-mail od Pana Thomasa Kuestnera z Bemo. Poniżej jego odpowiedź. Tak więc mamy czas do Października by dobrze przygotować to co chcemy - czyli sugestie 3 lokomotyw Lxd2 w Polskim malowaniu. Na pewno są wśród nas tacy którzy mają bogatą dokumentację i być może chcieliby się nią podzielić - dobrze byłoby przedyskutować ten temat dokładnie tak by wybrać wersje najłatwiejsze do wykonania przez BEMO bez wielu poprawek obecnej formy. Jako, że są wśród nas tacy co na tym modelu zjedli zęby jestem dobrej myśli, że w przyszłym roku oprócz rarytasów w H0, pojawi się kultowa lokomotywa w H0e. Tak więc do boju bo szansa jest ogromna!

Dear Mr.

we got 3 requests within only a few days after publishing the latest details on our website. This shows us, that the interest is quite strong. I was not aware that there were so many locomotives of the Lxd2 in Poland. So far our knowledge in narrow-gauge railways in eastern Europe is on a very poor level. Okay, I've got an interesting book published by the "Eisenbahn-Kurier"

http://www.ekshop.de/buecher/eisenbahn-bildbaende/eisenbahn-bildbaende/schmalspur-romantik-in-osteuropa.html

and got lots of pictures from Amintiri Feroviare in Romania as an interested importer for some versions but for us it is very difficult to decide which versions could be really interesting for modelers.

My suggestion would be that you discuss in forums and with other modelers in Poland and then prepare 3 suggestions of the most wanted prototype locomotives for me with as many detail pictures as possible. Then I can check if all details can be covered and we'll announce them for 2014 and maybe more later. For our planning I should have a result until the end of October to fix the production run.

Another issue are the sales of the locomotive models. One option would be a general sale by us but maybe you can also find an importer or hobby shop(s) that would like to order special runs from us for selling them exclusively. The latter option would be appreciated as our hobby shop net in Poland is not wide spread compared to that in Germany or Switzerland.
Maybe it would be better if customers approach possible distributors directly and encourage them to contact us.


I'm awaiting your suggestions and would also like to hear from hobby shops or distributors. For further details don't hesitate to contact me.

Best regards

Thomas Kuestner

Mit freundlichen Grüßen

Thomas Küstner

BEMO Modelleisenbahnen GmbH u. Co KG
Stuttgarter Strasse 59
D-73066 Uhingen
fon: +49 (0)7161 38 998 0
fax: +49 (0)7161 38 998 10
web:
www.bemo-modellbahn.de
 
Ostatnio edytowane:

Marcin Wojda

Moderator Grupy H0e
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
Reakcje
164 0 0
#11
Po wstępnych konsultacjach z Pawłem i Michałem myślę, że najbardziej optymalną opcją będzie przygotowanie modeli po jednej sztuce z każdej głównej wesji występującej na PKP: z płaskimi drzwiami, z drzwami tłoczonymi bez ryfli i z drzwami tłoczonymi z ryflami. Pozwoli to na wykonywanie modeli większości egzemplarzy jeżdżących w Polsce poprzez zwykłe przemalowanie, choć oczywiście nie wszystkich, gdyż w wersji płaskiej występowała czasami obudowa kaloryfera, a układ żaluzji zarówno w wersji płaskiej, jak i tłoczonej zależny był od rodzaju silnika (trochę upraszczam, różnic było więcej).

Nie wiadomo jeszcze, jak Bemo podejdzie do tabliczek. Proponowałbym przyjąć wersję, że będą one nadrukowywane. Przy dobrym wyborze kandydatów pozwoli to wykonanie kilku egzemplarzy z różnymi numerami tylko przez samo przylepienie odpowiednich tabliczek.

Wybór konkretnych egzemplarzy będzie podyktowany głownie dostępnością materiału źródłowego. Jeśli chodzi o epokę, to najsensowniejszy byłyby lata 80-90. Osobiście chciałbym aby przynajmniej jeden egzemplarz był z Kujaw. No i najlepiej, jakby numer nie powielał się z numerami istniejących modeli Lxd2 biorących udział w imprezach H0e (czyli: Lxd2-276, Lxd2-290, Lxd2-309, Lxd2-318 - tu prośba do rurki: podaj nr swoich Lxd2) - ale to oczywiście jedynie luźna sugestia... ;-)

Jeśli ktoś ma inne wizje lub pomysły to niech zamieści je na forum. W przypadku propozycji konkretnych egzemplarzy
proponuje przyjąć zasadę, że zgłaszający robi wstępna analizę dostępności materiałów źródłowych, ewentualnie deklaruje, że posiada i udostępni własne.
 

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
#12
Bemo to ma chyba jakiegoś gotowca na te odpowiedzi ;). No cóż, tak jak napisał Marcin, działamy. Lxd2 mocno potrafiły się między sobą różnić, ale na bazie form jakimi dysponuje Bemo można co nieco pokombinować. Jeżeli ich propozycja jest poważna i faktycznie są gotowi do współpracy, to na bazie posiadanej wiedzy i dokumentacji uda się spokojnie opracować kilka dobrych wariantów.
 

rurka

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
0 0 0
#13
moje Lxd2 to 309 w malowaniu biało niebieskim i 309 w malowaniu 308 zielona (nie było tabliczki 308 to nakleiłem 309) i 345 ,250 czerwone .
 
M

Melchior

Gość
#14
UVP 249,95 Euro... w wolnym przeliczeniu ponad 1000zł. Dość sporo, miałem nadzieję na bardziej cywilizowaną cenę z przedziału 150-180 Euro.
 
S

Sebastian

Gość
#15
Tysiąc z małym kawałkiem, ja mimo wszystko obawiałem się że będzie ciut więcej.

Teraz powinniśmy się zastanowić czy warto uderzać do Bemo z koncertem życzeń odnośnie wersji Lxd2, czy nie wybrać jednego konkretnego wariantu i naciskać by go wypuścili na nasz skromny, a w tym przypadku wąski, modelarski rynek. Lxd2 to w końcu nie stonka, a tysiąc to trochę więcej niż 450 zł. Lokomotywa nie będzie miała nigdy takiego wzięcia jak wspomniana wcześniej sm-ka i nie liczmy na kilka wariantów bo nikt raczej ich w ilości 10 czy 20 sztuk nie wyprodukuje. Może się mylę a polityki produkcyjnej Bemo nie znam więc może i brednie wypisuję, ale warto chyba mieć to na uwadze.
 

Adamzalesie

Znany użytkownik
Reakcje
281 45 10
#17
UVP 249,95 Euro... w wolnym przeliczeniu ponad 1000zł. Dość sporo, miałem nadzieję na bardziej cywilizowaną cenę z przedziału 150-180 Euro.
I dużo i mało, jak jakość będzie lepsza niż węgierskiego wyrobu, który zakupiłem dzięki pomocy jednego z kolegów z forum, to tanio.
Jakość węgra jest naprawdę zadowalająca. Jeśli zaś patrzeć na wielkość i wagę modelu to bardzo drogo;) .
Mój numer to 465 oraz dwie jeszcze bez numerów, w trakcie składania z blach Marcina.
 
S

Sebastian

Gość
#18
Lxd2 firmy Csehmodell to zasadniczo ręczna robota, każda z zamówionych przez CoCu lokomotyw była inna i przynajmniej moja miała zainstalowany przez producenta dekoder. Cena więc adekwatna do jakości. Moim skromnym zdaniem oczywiście;)
Co do ceny produktu Bemo, którego modele do najtańszych nie należą, musimy przyjąć ją do wiadomości i tyle.
 

Marcin Wojda

Moderator Grupy H0e
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
Reakcje
164 0 0
#19
UVP 249,95 Euro... w wolnym przeliczeniu ponad 1000zł. Dość sporo, miałem nadzieję na bardziej cywilizowaną cenę z przedziału 150-180 Euro.
Tu ciągle "są" po 200 euro:
http://www.modellbahnshop.com/index....html&XTCsid=92efa4fd0a7f01b5ba16d39b79dd660e
Teraz powinniśmy się zastanowić czy warto uderzać do Bemo z koncertem życzeń odnośnie wersji Lxd2, czy nie wybrać jednego konkretnego wariantu i naciskać by go wypuścili na nasz skromny, a w tym przypadku wąski, modelarski rynek.
Bemo i tak pewnie będzie jw wypuszczało pojedynczo, więc na etapie planowania warto wybrać kilka egzemplarzy choćby po to, aby ustalić ich kolejność.

Też miałem nadzieję na jednak trochę niższą cenę. Ale w zamian mamy wysoką jakość (choć z ostateczną oceną trzeba poczekać do "pomacania") i niezłe wyposażenie (oświetlenie i silnik 5-cio polowy).
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#20
Fanów wąskotorówek niby trochę jest, a maszyny Lxd2 są na wąskich torach jakby kultowe, ale faktycznie, słusznie kolega Sebastian zauważył, że ten model raczej za wielkiego wzięcia nie będzie miał. Przy cenie o połowę niższej, temat wyglądałby diametralnie inaczej. A tak, to wiele osób stojąc przed wyborem zakupu, stwierdzi że nie da za coś tak małego aż tyle pieniędzy.

I co by nie było. Ja jestem jak najbardziej za tym, by powstał fabryczny taki model. Ale nie wróżę mu zbyt wielkiego sukcesu. I obym się mylił.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 1
Wąskotorówka 15
Z
Wąskotorówka 3
Wąskotorówka 5
Wąskotorówka 2

Podobne wątki