• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny L45H Bemo (informacja z AMC Wrocław)

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Znajomy z Niemiec przekazał mi informację o nowym wariancie Lxd2.

Zobacz załącznik 507119
Super, że charakterystyczna, nieco inna tabliczka przy schodkach też jest odwzorowana, jak i jej umiejscowienie (nieco niżej niż np. w Lxd2-257)... oraz wszystkie napisy w tym te na dolnych klapach. Chyba wzorowali się tymi zdjęciami z Nałęczowskiej Kolei Dojazdowej z 1977 r...

http://www.tog-billeder.dk/polen_smalspor_plan 550a_Opole-Rosalin.htm

3260-5-14_Lxd2 280 ved depotet i Opole_070477.jpg

3260-5-15_Fabriksplade paa Lxd2 280 ved depotet i Opole_070477.jpg


Na zdjęciach dostrzegam rewizję 24.4.75.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
4.111 416 99
Ciekawe czy model można będzie kupić w Świecie Modeli Rybnik bo na facebooku jest info na profilu 'lokomotyw':

Numer 1 naszej oferty na targi HOBBY 2017 w Poznaniu:
Premiera modelu lokomotywy spalinowej Lxd2-280 w skali H0e.
Firma Bemo, na zamówienie Schmalspurbedarf.de
Wyłączność sprzedaży w Polsce - tylko dla LokoMotyw !!!
Prezentacja modelu i sprzedaż na naszym stoisku targowym w hali nr 3. Cena - 1170 zł...
Lxd2-280 posiada:
płaskie drzwi; kolor karminrot (czerwień karminowa);
srebrny dach;
logo na czole U23A (uzina 23 August - nie FAUR);
czarne wózki; pomarańczowy pas; epoka IV;
 
Reakcje
4.111 416 99
Czy ten model poza numerem różni się od już wydanych?
Ma inną tabliczkę przy stopniach na czole i inne logo fabryki na czole. Oczywiście napisy też umiejscowieniem odpowiadają numerowi 280 (spójrz np na te na klapach dolnych w 280). No i rewizja inna rzecz jasna. Suma sumarum poza oznaczeniami raczej to samo co w przypadku maszyny z Mławy (324). Trzeba tez zaznaczyć, że szary kolor na dachu 324 jest niżej dociągnięty niż w 280 i w 280 widzę te małe uchwyty przy schodkach czerwone, a nie czarne... Tak mi się przynajmniej widzi z tych zdjęć. Nie wiem tylko dlaczego na zdjęciu modelu 280 nie widzę owiewek przy oknach. Powinny być. Zresztą, sam zobacz (różnica kolorów może wynikać z innego światła lub aparatu):
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
155 4 1
Kolor budy wcześniej to był ziegelrot, a teraz jest karminrot.
Owiewki przy oknach to część do samodzielnego montażu. Na zdjęciu prototypu widać jej nie przyklejono (handmuster).
 
Reakcje
4.111 416 99
Co do kolorów budy nie miałem pewności. Myślałem że to jest ten sam co w 324. Koledzy jednak uściślili, dopełnili, teraz więc już wszystko jasne :) że różnice są także w barwie użytych farb. Wbrew pozorom mamy zupełnie inny model, a te drobne różnice tylko podkreślają, że to seria "exlusiv" , a nie 'z matrycy bity' jedynie ze zmienionym numerem.
 
Reakcje
313 0 0
Michale, czy malowanie lokomotywy wskazuje, że była już naprawiana w Polsce? Na moje oko raczej tak.
Pozwolę sobie odpowiedzieć: tak, oczywiście to jest malowanie ZNTK Nowy Sącz. Jednoznacznie widać to po układzie pasów na czołownicy i opisach na pudle, potwierdza to też zdjęcie kolorowe z Rozalina. Zresztą wówczas 9 lat od wyprodukowania mogła być nawet po dwóch naprawach okresowych w ZNTK. Niewątpliwie ciekawostką jest srebrny dach, choć dobrze widać, że dotyczy to raczej tylko przedniego segmentu z chłodnicami. Nie znam przypadku aby ZNTK malowało dachy na srebrno, ale znam przypadki, że odmalowywało lokomotywy Lxd2 tylko częściowo. Możliwe więc, że podczas wizyty w ZNTK akurat na tym segmencie po prostu nie odmalowano dachu.

BTW ciekawe, czy model Bemo poprawnie odwzorowuje także ten aspekt ;)

Natomiast odnosząc się do tego otworu z przodu przy stopniach - wg mnie najbardziej prawdopodobne, że jest to złącze do wodowania lokomotywy, typowo w Lxd2 jest ono na samym dole przedziału maszynowego, dostęp przez środkowe drzwi. To właśnie poniżej tego złącza był oryginalnie umieszczony stosowny zielony piktogram. I tutaj w Lxd2-280 przy stopniu to może być ten sam piktogram, jednak trudno dociec to przy tej kompresji jpg.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.488 19 0
Nie znam przypadku aby ZNTK malowało dachy na srebrno, ale znam przypadki, że odmalowywało lokomotywy Lxd2 tylko częściowo.
Michale, pamiętaj że na wąskim torze w Polsce, szczególnie w mieszance z rumuńską techniką, nigdy nie mów nigdy ;). Stąd bierze się cała trudność przy opracowywaniu modeli naszych kolejek - w zasadzie nigdy niczego nie można być pewnym, bo odstępstw od reguł była cała masa, a bardzo uboga dokumentacja zdjęciowa nie ułatwia zadania. O malowaniu dachów przez Faura na srebrno wiemy od stosunkowo niedawna, ciekawe czym jeszcze zaskoczy nas historia i co jeszcze zostanie odkryte? :).

Natomiast odnosząc się do tego otworu z przodu przy stopniach - wg mnie najbardziej prawdopodobne, że jest to złącze do wodowania lokomotywy, typowo w Lxd2 jest ono na samym dole przedziału maszynowego, dostęp przez środkowe drzwi. To właśnie poniżej tego złącza był oryginalnie umieszczony stosowny zielony piktogram. I tutaj w Lxd2-280 przy stopniu to może być ten sam piktogram, jednak trudno dociec to przy tej kompresji jpg.
Ja bym obstawił to samo. Próbowałem "na szybko" pobuszować w instrukcji obsługi L45H, ale jak na złość schemat układu chłodzenia jest w niej koszmarnie nieczytelny. Swoją drogą te piktogramy z malowania po naprawach w Nowym Sączu z lat 70-tych były mało czytelne. Oryginalne, na zielonym tle, były o niebo lepiej widoczne.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Jeszcze jedna rzecz, chyba godna uwagi ale tylko w lokomotywie rzeczywistej. Lxd2-280 w tamtym okresie eksploatacji nie posiadał gniazda do sprzęgu transporterowego. Miał za to wyciętą tarczę zderzakową z góry i z dołu, podobnie jak to miało miejsce w parowozach serii Px48.
 
Reakcje
4.111 416 99
Natomiast odnosząc się do tego otworu z przodu przy stopniach - wg mnie najbardziej prawdopodobne, że jest to złącze do wodowania lokomotywy, typowo w Lxd2 jest ono na samym dole przedziału maszynowego, dostęp przez środkowe drzwi. To właśnie poniżej tego złącza był oryginalnie umieszczony stosowny zielony piktogram. I tutaj w Lxd2-280 przy stopniu to może być ten sam piktogram, jednak trudno dociec to przy tej kompresji jpg.
Mowa o: http://forum.modelarstwo.info/attachments/508473/
W temacie o kolejach wąskotorowych (prawdziwych) kolega Dobrzyn pytał o to gniazdo. Wspomniał tam, że tylko w 'płaskich' rumunach występuje. Rzeczywiście - zauważyłem, że w np. oryginale 257 go nie ma. W modelu BEMO go zrobiło w 'nie płaskiej' 257-emce: http://forum.modelarstwo.info/attachments/lxd2-jpg.165564/ . Zapewne jakiś modelarski kompromis.

A jeszcze co do Lxd2-280:
Ten numer jest komuś znany? Gdzie to jeździło?
Podobno nie tylko. Na forum '750mm.pl' wyczytałem (niejaki 'majster - młotkowy' napisał), że:

"ta lokomotywa rozpoczęła służbę na PKP w 1968 roku ale na kolei jędrzejowskiej w lokomotywowni Bogoria. Później była na stanie lokomotywowni w Kazimierzy Wielkiej, Jędrzejowie, znów Kazimierzy Wielkiej a do Karczmisk trafiła dopiero od 15 grudnia 1975, później od czerwca 1978 przez rok była w Jędrzejowie, po czym wróciła do Karczmisk, gdzie jeździła aż do kasacji na temat której różne źródła podają różne daty, jedne mówią o 1983 roku, inne o 1992 roku."

To tak a'propo uzupełnienia informacji :)
Na 'wask.pl' w dziale tabor podają, że całe życie w Karczmiskach (1968-1992). Nie wiem czy te cytowane informacje są prawdziwe. Cytuje to tylko z uwagi na to, że jest też inne zdanie w tym temacie.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
4.111 416 99
Nie bardzo rozumiem tekstu umieszczonego na stronie facebookowego sklepu "lokomotyw" że Wyłączność sprzedaży w Polsce - tylko dla LokoMotyw !!!
Tymczasem screen z ekranu sklepu Świat Modeli Rybnik (z dzisiaj):

smr_lxd2.jpg


A więc nie tylko 'lokomotyw'.... chyba, że ja inaczej rozumiem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 1
Wąskotorówka 15
Z
Wąskotorówka 3
Wąskotorówka 5
Wąskotorówka 2

Podobne wątki