• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny L45H Bemo (informacja z AMC Wrocław)

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.097 3 1
Trop zielonego malowania wiązałbym z Siedlecami. Dlaczego? Sądzę, że skoro wymieniano tam silnik, to w lokomotywowni normalnotorowej. Idąc dalej, może kolejarze z normalnych torów pomalowali rumuna jak dajmy na to stonkę? Kol. @Arti2811 też wspominał, że 299 gdzieś wyjechał do naprawy. To są przypuszczenia, ale moim zdaniem trzyma się to kupy.
Czy 299 miał silnik Wola?

I czy można wydzielić temat zielonego malowania do działu Prawdziwa kolej wąskotorowa?
 

Michal Z

Użytkownik
Reakcje
313 0 0
Różne dyskusje o malowaniu Lxd2, moje wcześniejsze drobne artykuły oraz poczynione ostatnio w Rogowie badania "archeologiczne" postanowiłem podsumować w premierowym Biuletynie Historycznym, którego publikację zaczyna FPKW:
http://www.fpkw.org/?page_id=1140
Ze swej strony dziękuję wszystkim za inspirację i pomoc :)
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Mam nadzieje, że ukaże się Lxd2 pierwszego wykonania w malowaniu fabrycznym i z przydziałem do Sompolna np. Lxd2-318. Lokomotywy te występowały z różną wersją kabiny maszynisty. Niektóre miały ściany czołowe proste, np. nr 309, 315, a niektóre posiadały wnękę na grzejnik np. nr 318. Kabiny maszynisty z wnęką charakterystyczne są dla lokomotyw późniejszej produkcji. Pytanie do Kolegów, czy lokomotywy pierwszego wykonania otrzymały te kabiny fabrycznie czy już później, podczas napraw.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
We wrześniu 1988 r. odbyłem podróż planowym pociągiem towarowo-osobowym relacji Koło-Sompolno prowadzonym przez wiśniową Lxd2-318. Stąd ten sentyment. Oczywiście, inne przydziały też są zacne i oczekiwane.
 

marek1704

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
213 0 0
Moje sentymenty sięgają lat 70. oraz linii Jędrzejów, Pińczów, Bogoria, Staszów (wówczas ponad 80km), ale kupię każdą wiśniową Lxd2 :)
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.097 3 1
318 nie była lokomotywą pierwszego wykonania :) Wykonań rumunów było IMO kilkanaście, w tym kilka płaskich i kilka tłoczonych. Ale fakt, płaskie drzwi i wnęka na grzejniki są dość nietypowym zestawieniem... chociaż nie odosobnionym. Podobnie ma też 465 czy 307
 

Macio68

Nowy użytkownik
Reakcje
7 0 0
Witam wszystkich,
pozwolę sobie to pytanie zadać tutaj, jeśli niewłaściwie, to proszę Moderatora o przesunięcie we właściwe miejsce.
Otóż wielce bym potrzebował kalek/blach na BEMO-wskie Lxd2 z numerami z Krośniewic, najchętniej "253" i/lub "346" (póki co na "251", bo "299" chyba też będzie wkrótce do przepoczwarzenia :niepewny:). Czy ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć? Poza: "to sobie zrób", bardzo proszę, bo nie umiem... :oops::(
Ani w kalkach z wiadomego sklepu, ani na blaszkach prezentowanych wcześniej w tym wątku, nie ma interesujących mnie numerów :(
Wdzięczny będę wielce za pomoc :)

Pozdrawiam serdecznie
Maciek
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Michale, czy malowanie lokomotywy wskazuje, że była już naprawiana w Polsce? Na moje oko raczej tak. Bardzo spodobał mi się ten model, choć czekam na Lxd2 w malowaniu fabrycznym.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 1
Wąskotorówka 15
Z
Wąskotorówka 3
Wąskotorówka 5
Wąskotorówka 2

Podobne wątki