• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny L45H Bemo (informacja z AMC Wrocław)

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.492 19 0
#21
Może z tą sprzedażą nie będzie tak źle. Pytanie jakie tak naprawdę serie robi Bemo. Ceny ich modeli są wysokie. Wypuszczone modele, przynajmniej niektóre, znikają szybko z rynku i są potem trudno dostępne. To świadczy o prawdopodobnie dość krótkich seriach. Na model PKP Lxd2 podejrzewam będą chętni także za granicą. Kto jeździł w latach 90-tych na polskie wąskotorówki, ten wie, że były one często odwiedzane przez wielu hobbystów zza granicy. Dopóki nasze kolejki jeździły w normalnym ruchu planowym i czuć na nich było ducha prawdziwie funkcjonującej kolei, były prawdziwą mekką miłośników spoza polski, głównie Niemców. Wielu z nich zbiera też modele, więc jest szansa, że zapragną mieć miniaturę polskiej maszyny w swojej kolekcji. W wersji polskiej Lxd2 tkwi na pewno większy potencjał sprzedażowy niż w węgierskiej MK45 czy rumuńskiej serii 87. A jak wiadomo - te dwie ostatnie wersje są w planach do realizacji. Dlatego miejmy ciut więcej optymizmu. Wiadomo, że model nie będzie tak masowy jak "stonka" od Piko, ale i Bemo jest producentem o jednak trochę innym, mniej masowym profilu.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#23
Najlepiej zrobić modele tak by łatwo było zmienić numerację i bez większych zmian z jednego wykonać 3-4 numery. Ja sam w każdym razie jestem zainteresowany 3-4 sztukami.
 

michal-c74

Aktywny użytkownik
Reakcje
86 0 0
#26
A z swej strony radzę pytać firmę AMC z Wrocławia a nie sklep, który słynie z niekompetencji i lekceważenia klientów, zresztą co ja tu będe więcej pisał.
PS Rozumiem, że link sklepu na M to tylko dla informacji, że model będzie.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#27
Fajnie że można znaleźć ją na stronach polskiego sklepu - ale akurat u makieciarza osobiście już nie kupuję. Można się niedoczekać na towar... kupowałem 2 x i za każdym razem nerwówka :ostrozny:
Pierwszy raz - lokomotywa uszkodzona, drugi raz zapłacono i brak odzewu ze sklepu...

To tak celem przestrogi dla niewiedzących. Ale jak ktoś lubi szarpaninę to zapraszam do zakupów tam :D
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#32
Zapewne, gdyby lepiej poszukać, to dałoby radę znaleźć oryginał bliższy wyglądem detali do modelu Bemo. Tyle tylko, że zapewne byłoby trzeba specjalnie pod niego robić blaszki z tablicami i kalkomanie. I zapewne w tym tkwi problem.
 

Adamzalesie

Znany użytkownik
Reakcje
283 45 10
#33
Model trzeba traktować jako bazę, ciekawe jakie są właściwości jezdne. Wiadomo że 268 jest gładka a ta jest tłoczona, ale zawsze można zakupić blachy u Marcina oraz trochę szpachli i dokonać waloryzacji.
 

Marcin Wojda

Moderator Grupy H0e
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
Reakcje
164 0 0
#34
Jak widać na zdjęciu różnic jest więcej (nawet pomijając rozróżnienie na tłoczone/płaskie) i bez ostrej interwencji chirurgicznej się nie obejdzie. Ale i tak jest to, na dzień dzisiejszy, najkrótsza droga do Lxd2. Jeździ porządnie, przy niskich prędkościach nie skacze. Masę ma słuszną, niestety nie ma obręczy przyczepnościowych. Ale to będzie problemem jedynie przy długich składach z transporterami.
 

Załączniki

Marcin Wojda

Moderator Grupy H0e
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
Reakcje
164 0 0
#35
Jednak się udało, choć przez moment wydawało się, że jednak z Lxd2 od Bemo nie będzie, gdyż że wypuszczenie modelu w polskiej wersji malowania wymaga zmian form w zakresie kształtu czołownic (w niemieckich egzemplarzach są one znacznie szersze) oraz umiejscowienia uchwytów do
podnoszenia lokomotywy (zob. zdjęcie w poprzednim poście). Zmiany te wiązały się z na tyle znacznymi kosztami, że polska wersja staneła pod znakiem zapytania. Na szczęscie niemiecki sklep Schmalspurbedarf (www.schmalspurbedarf.de) zdecydował się zamówić w Bemo całą partię lokomotyw w polskim malowaniu, Lxd2 więc będzie i to z uwzględniem powyższych różnić konstrukcyjnych. Z racji, iż jest to model produkowany na specjalne zamówienie, nie będzie on dostępny w innych sklepach.

Jako pierwowzór wybrany został Lxd2-257 wyprodukowany w 1983 roku, czyli wersja z drzwiami tłoczonymi. Egzemplarz ten powinien dać się łatwy sposób przekonwertować na inne numery jedynie poprzez przylepienie tabliczek. Powinno więc dać się uzyskać w ten sposób co najmniej numery: 249, 253, 254, 257 i 260.

Model ukaże się w styczniu 2014. Jak dla mnie więc pozycja obowiązkowa, również dla normalnotorowców - Lxd2 świetnie będzie prezentował się również jako ładunek na platformie normalnotorowej. ;-)
 

Załączniki

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#36
Dzięki za informację, może jakieś grupowe zamówienie? Wtedy jest chyba szansa na jakiś rabat. Gdyby byli chętni to ja chciałbym wziąć 2 sztuki. Czy wiadomo jakiej wielkości ma być seria?
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#37
Na szczęscie niemiecki sklep Schmalspurbedarf (www.schmalspurbedarf.de) zdecydował się zamówić w Bemo całą partię lokomotyw w polskim malowaniu, Lxd2 więc będzie i to z uwzględniem powyższych różnić konstrukcyjnych. Z racji, iż jest to model produkowany na specjalne zamówienie, nie będzie on dostępny w innych sklepach.
(...)
Model ukaże się w styczniu 2014.
To naprawdę fajna wiadomość. Mam jednak pytanie. Czy w związku z informacją, że model ten będzie można kupić wyłącznie we wspomnianym sklepie, to czy ktoś wie w jakich językach oprócz niemieckiego można z nimi się dogadać?

Schmalspurbedarf
Frank Tümmeler
Höninger Weg 36
D 50354 Hürth (OT Efferen)

Telefon: +49 (0)2233 66108

Zastanawia mnie też to, że skoro ten niemiecki sklep zamówił całą partię Lxd2 to czy w zrobił to mając wiedzę o pewnym zbycie (jakiemuś gronu znanych odbiorców w DE, czy też ma zamiar dystrybuować to do PL przez jakiegoś dystrybutora)? Zmierzam do tego jakie są szanse zakupu (bo jeśli partia nie za duża, a chętnych sporo)....
 
Ostatnio edytowane:

michalkrk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
85 0 0
#38
Na stronie jest PDF po polsku więc zapewne myślą o klientach z Polski, natomiast w którejś z podstron deklarują kontakt po angielsku.
Napisałem już do nich maila.

A zamówienie zbiorcze z Polski to bardzo dobry pomysł!
 
S

Sebastian

Gość
#39
Gdyby ktoś poszedł za pomysłem corwina i podjął się zamówienia grupowego to jestem zdecydowanie chętny na jedną sztukę.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 1
Wąskotorówka 15
Z
Wąskotorówka 3
Wąskotorówka 5
Wąskotorówka 2

Podobne wątki