• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kult jednostki

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
25. 04. 2004 r. EN57-963 jako pociąg z Częstochowy do Łodzi Fabrycznej, właśnie ruszył z przystanku Czarnocin i mija dawną koszarkę DŻWW nr. 81. Dziś przystanek ma przywróconą historyczną nazwę Wolbórka, od przepływającej w pobliżu rzeki o tej nazwie.
2004_0425_ EN57-963.jpg

EN57-1443 z pociągiem do Częstochowy w tym samym miejscu z przeciwnej strony. W tle widoczne dwa jednoprzęsłowe mosty na Wolbórce, a po lewej na wzniesieniu koszarka 81.
2004_0425_132616.jpg
 

tramandrzej

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Dzień dobry,
jesteśmy grupą autorów i aktywistów zainteresowanych szeroko pojętym projektowaniem i kulturą wizualną. Pracujemy nad publikacją książkową pod roboczym tytułem “Jednostka. Nieznana historia fenomenu kolejowego - modelu EN57”. Zamierzamy opisać w niej wiele niezwykłych historii związanych z powstaniem, funkcjonowaniem i zaskakująco barwnym środowiskiem miłośników legendarnej ENki. Chcemy spojrzeć na ten model z wielu nieoczywistych perspektyw, tak aby popularyzować wiedzę i entuzjazm związany z legendą Polskich Kolei Państwowych, która od ponad 50 lat służy i przewozi poplulację naszego kraju i nie tylko. Zwracamy się z uprzejmą prośbą do wszystkich zainteresowanych o:
— zdjęcia
— pamiątki
— ciekawe historie związane z modelem

Prosimy o kontakt mailowo lub telefonicznie:
info.eztprojekt@gmail.com
+48 515 894 500

Tory Press Zobacz załącznik 658739
Witam.W latach 1969-1970 pracowałem przy obsłudze jednostek EN 57 ,ET 21 i EU 07 w lokomotywowni Poznań Franowo .Były tam jednostki z drugiej serii EN 57 od nr 606 i wyżej które kursowały na trasie Poznań Główny - Września Konin- Ponętów .Drugą trasą była Poznań Główny-Starołęka- Franowo-Swarzędz -P-ń Wschód- Poznań Główny.Były to prawie nowe jednostki i przy ich długości musiano przedłużyć hale postojową
(dwa tory wraz z kanałami) aby wjechały i przeglądy odbywały się pod dachem. tramandrzj
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Mozna prosic o rozwiniecie skrotu: "koszarka DŻWW nr. 81"?
Koszarkami nazywane są mieszkalne budynki kolejowe, najczęściej znajdujące się w pobliżu linii kolejowej. Nazwa ta pochodzi z języka rosyjskiego, a genezę ma w budowie linii kolejowych, na potrzeby których musiano koszarować pracowników. Już po wybudowaniu linii, osiedlano w takich budynkach pracowników związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego, nadając im najczęściej miano posterunku i kolejny numer szlakowy.
Tak więc na zamieszczonym zdjęciu mamy taką właśnie koszarkę o numerze 81, znajdującą się przy linii kolejowej nr 1, czyli dawnej Drodze Żelaznej Warszawsko - Wiedeńskiej.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.431 72 3
Teren ZNTK MM od strony lk 13, stan na 07.2009. "Chorwatki" ...
Z tego co pamiętam to, część poprzez SKM Warszawa *EN57 -3001+3002) trafiła do Kolei Śląskich, a część jeździ jako EN 71 - 100,...,104 w Kolejach Mazowieckich.

DSCN0310.jpg
DSCN0313.jpg
DSCN0314.jpg


Pozdrawiam,...
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
Obecnego EN71-100 miałem przyjemność złapać w lipcu 2006 roku w Siedlcach. Ze względu na remonty na S-Ł sporą ilość pociągów towarowych przekierowano przez Siedlce właśnie. Byłem mocno zdziwiony widokiem biało-czerwonej jednostki, w dodatku ze zderzakami i sprzęgiem śrubowym.
Zobacz załącznik 698104
To chyba jakiś reeksport z Chorwacji - swego czasu EN71 były eksportowane do b. Jugosławii - stąd bufory i sprzęg.
 

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
EN57-1810 jako pociąg KM726 do Otwocka, wjeżdża na przystanek Warszawa Włochy. Niech was nie zmyli to zdjęcie z 2013 roku. EN57-1810 nie zmienił się od tego czasu wcale ... przynajmniej zewnętrznie :) Co innego przystanek Warszawa Włochy ...

... tak przy okazji Warszawa Włochy to przystanek, czy stacja? Zdania, na temat tego posterunku odgałęźnego są podzielone?

Wiele wskazuje na to, że ten elektryczny zespół trakcyjny pozostawią w spokoju i dotrwa w klasycznej formie do czasu, aż zostanie złomowany.

en57-1810.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.375 463 29
tak przy okazji Warszawa Włochy to przystanek, czy stacja? Zdania, na temat tego posterunku odgałęźnego są podzielone?
Na to drugie pytanie odpowiedź jest prosta: skoro uznajemy, że jest to posterunek odgałęźny, to zdania nie mogą być podzielone: posterunek odgałęźny nie może być jednocześnie stacją, albo jedno, albo drugie. Pytanie należałoby postawić inaczej: czy Warszawa Włochy to posterunek odgałęźny, czy stacja?

Zgodnie z §3.5 Instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 (R 1) Stacja jest to posterunek zapowiadawczy, w obrębie którego, oprócz toru głównego zasadniczego, znajduje się co najmniej jeden tor główny, a pociągi mogą rozpoczynać i kończyć jazdę, krzyżować się i wyprzedzać, jak również zmieniać skład lub kierunek jazdy. Jak widać posterunek W-wa Włochy spełnia część tych wymagań, ponieważ istnieje na nim możliwość zmiany następstwa ruchu pociągów. A konkretniej, pociągi jadące od strony Warszawy Zachodniej mogą tam zakończyć bieg i wrócić w kierunku Warszawy. Pozwala na to układ torowy i sygnalizacja, chociaż nie wiem, czy regulamin techniczny to przewiduje. Nie ma jednak możliwości krzyżowania ani wyprzedzania pociągów w żadną stronę.

Tak więc sądzę, że należy uznać, iż jest to posterunek odgałęźny, a nie stacja, bo nie spełnia wszystkich wymagań dotyczących stacji. Z punktu widzenia praktycznego Warszawa Włochy też funkcjonuje tylko jako posterunek odgałęźny, bo żadne pociągi tam nie kończą ani nie zaczynają jazdy (mimo istnienia możliwości technicznych). A fakt istnienia tam peronów niczego nie zmienia ani nie przesądza.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
W nawiązaniu do chorwackich "Gomułek", pokażę transport dwóch słoweńskich jednostek serii 311 ( odpowiednik naszych EN57 ), przyłapanych na linii 96 w Żegiestowie. Jednostka 311-009 widziana od końca składu i wagonu sterowniczego 315-018, wraz z drugą niezidentyfikowaną na przedzie, a całość jest ciągnięta przez lokomotywę ET21-272. Tuż za lokomotywą znajdował się jeszcze kryty, włoski wagon towarowy.
19. 05. 2007 r. Żegiestów.
2007_0519_172357.JPG
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.431 72 3
Tak, zgadza się... Obecnie Koleje Śląskie...
W sumie były to maszyny z hamulcem jak brzytwa, a jako ciekawostka, jeszcze miały WS na stycznikach liniowych (1 i 2 stycznik miały styki zmostkowane opornikiem, a 3 i 4 już same). Ale to takie tam;)...

Pozdrawiam,...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 76
Koleje w Polsce 5

Podobne wątki