• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kult jednostki

Kylogram

Aktywny użytkownik
Kibelki popylają w stronę Piaseczna. Nowa Iwiczna, czerwiec 2002 r. Na pierwszym planie nieistniejące od dawna tory przeładowni kruszyw Warszawa Jeziorki. Zdjęcie robione ówczesnym aparatem cyfrowym (kupionym za "przystępną" cenę, bo te lepsze były wówczas naprawdę drogie).

ezt-ni.JPG
 

Harry Potter

Znany użytkownik
No..., jakby nie było zdjęcie historyczne podwójnie...
Sam EZT oraz wygląd p.o. Warszawa Służewiec, który aktualnie jest w obrębie stacji Warszawa Okęcie (kiedyś przystanek na szlaku Wwa Aleje Jerozolimskie - Wwa Okęcie), a zaraz za obecnym peronem jest odgałęzienie do tunelu prowadzącego na Wwa Lotnisko Chopina.

Dodatkowo w tych chaszczach znajdowały się dwa tory stanowiące bocznice do dawnych zakładów przemysłowych (np. rozlewnia w której butelkowano sławetną "Mazowszankę"... inna sprawa, czy konkretnie ten zakład korzystał z ww toru??? )
Pozdrawiam,...
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Jeśli kojarzysz początku pociągu "Słoneczny" to wyobraź sobie 2-3 EN57 jadące z Warszawy do Gdyni... o ile piszemy o komercyjnych kursach także...
To tak na szybko...
Pozdrawiam,...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Spoko....a tak mi się jeszcze przypomniało... Coś koło 2000 roku o ile pamiętam, to były chyba (kto pamięta lepiej to niech poprawi jeśli chlapnę głupotę) cztery EN także serii 19xx pomalowane jakoś w buraczano kremowe barwy i ganiały one jako pociąg "Kmicic" w relacji Warszawa - Częstochowa...

Pozdrawiam,...
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Chociażby 1914, 1915, 1486. Były też jednostki posiadające te malowanie ale wyłącznie 2 klasę, np. 1911 czy 1590. Obecnie wszystkie wymienione przeze mnie pojazdy stacjonują na Ochocie, wcześniej były przypisane do Grochowa.

Zaś co do najdłuższej relacji - około 10 lat temu kursował pociąg osobowy Wrocław Główny-Kamień Pomorski. Tak, osobowy, i zazwyczaj dysponowano na niego... jednostkę z plastikami, auć.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Jestem Nowy w tym Temacie.
Chodzi mi o te stare dobre czasy, kiedy EN57 obsługiwały pociągi pośpieszne.
W latach 90-tych jednostkami EN57 obsługiwane było m.in. pośpieszne połączenie Katowice - Krynica (odj. 7:06 z Katowic - jednostkami EN57-815+EN57-201) i Katowice - Zakopane (które było obsługiwane do samego końca przez PKP i po dziś dzień przez PR lub KŚ);
Druga połowa lat 90-tych (w tym przełom 90/00), oraz lata 2000 wzwyż, przed powstaniem i wydzieleniem taboru do PR połączenie pośpieszne jednostkami Katowice - Busko Zdrój przez CMK (obsługiwane jednostkami m.in EN57-1714+EN57-1721) - na odcinku Kielce - Busko - Kielce
jako pociąg osobowy.
W innych rejonach Polski również były połączenia pośpieszne na jednostkach, (później jako Regio) np: z Gdyni do Szczecina.
W latach 20xx (nie pamietam dokładnie około 2006-2008(?)) było połączenie (osob.) Katowice - Inowrocław i Katowice - Bydgoszcz.
W latach 80-tych, z tego co się dowiedziałem od mojego taty (ja jeszcze byłem wtedy za mały ;-)), tylko w okresie letnim, uruchamiane były dodatkowe pociągi pośpieszne obsługiwane przez EZT relacji Katowice - Gdynia; Katowice - Świnoujście.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
W latach osiemdziesiątych, w sezonie letnim część składów wagonowych była zamieniana na EZT. Wagony w tym czasie były używane do zestawiania składów kolonijnych. Kilka przykładów - Łódż -Chełm - Łódź, Dęblin - Gliwice - Dęblin i jeszcze inne ...
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Nie chciałem otwierać nowego tematu ale może ktoś wie czy w sieci znajdę wersji elektronicznej instrukcjie obsługi EN57 albo ktoś może posiada ja w wersji elektronicznej
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Ta wycieraczka to raczej taki "kwiatek do kożucha" - na pewno nie trzyma tej tablicy.
Tablica stoi z pewnością za szybą i jest wciśnięta za grzałkę szyby. Dodatkowo, być może, jest jeszcze jakoś od środka podpierana.
Może książką pokładową pojazdu ;)
Nalepka to raczej nie jest. W 1999 roku takich "technik" to na kolei nie było.

Co do połączeń pośpiesznych obsługiwanych przez EN57, to w sezonie letnim, w latach 90-tych, prowadzałem takie pociągi w relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Patrz się lepiej na drogę przebiegu i semafory, w domu obejrzysz sobie dokładniej na monitorze.

Pozdrawiam i . . . (już chciałem powiedzieć - czerwonych, z racji innej "malatury" ( = tfu, te nazewnictwo ) ;)

Ale oczywiście, zielonych !
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Prezesie, ja dziś mam rozpoczęcie dopiero o 18:51 na Gdańskiej, więc spokojnie...
A telefon czasami wygodniejszy do szybkiego podglądu co na forum "słychać"...

Pozdrawiam i zielonych...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 5

Podobne wątki