• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kult jednostki

to sprężarka powietrza główna typu CM-38 widziana od strony silnika elektrycznego, napędzającego ją.
Takie sprężarki stosowane były na EZT EN57 i EW55.
Sprężarka ta była dwustopniowa i posiadała charakterystyczny ton pracy, coś jakby takie subtelne cykanie.
Dzisiaj powiedzielibyśmy, że była ona "starego typu".
Z lewej strony widać kabel przyłącza elektrycznego, z prawej zaś kapturek filtra powietrza.

Na drugim zdjęciu jest widoczna skrzynia, a w niej sprężarka pomocnicza.
To ta, która służyła do napełniania zbiornika powietrza szafy NN w celu podniesienia pantografu przy uruchamianiu EZT-a od "zera".
Sprężarka ta zasilana jest z akumulatorów, 110 V.

A nie prościej było wykonując te zdjęcia podejść do maszynisty i zapytać się go o te detale ?
Wtedy od razu "na gorąco" miałbyś zaspokojoną swoją ciekawość i zdobył nowy zasób wiedzy.
Śmiało, maszynista nie gryzie ;)
 
Ostatnio edytowane:
Nurtuje mnie jeszcze jedna problematyka. Ułożenie przewodów w przestrzeni pomiędzy wagonami. Czy w zależności od poziomu naprawy rewizyjnej ułożenie ich jest różne czy też wynika to z innego czynnika? Jeśli ktoś może rozszyfrować jakie ułożenie jest w danym ,,typie'' jednostki. Ostatecznie może być wskazanie jak to wygląda w "starym typie" EN57.


Na tych żółtych karteczkach rozrysowałem to o co mi chodzi. Jak to poprawnie powinno być?
 

Załączniki

Są to przewody służące do sterowania i oświetlenia wagonów rozrządczych.Zaciski tych przewodów w skrzynkach to tzw."cybanty",służą do demontażu podczas łączenia i rozłączania członów.
 
Ok bardziej chodzi mi o konkretne rozrysowanie połączenia jak to ma być. Bo co jednostka to inaczej.
Ok bardziej chodzi mi o konkretne rozrysowanie połączenia jak to ma być. Bo co jednostka to inaczej.
W związku z tzw."modernizacją EZT"współfinansowaną z budżetu UE były robione pewne zmiany połaczeń przewodów,miało to związek z montażem przetwornic statycznych oraz sprężarek śrubowych,np.EN57 SPOT a także tych starych kibelków na których takie przetwornice zamontowano.Przeróbki w ramach napraw głównych i rewizyjnych robił minn.ZNTK Mińsk Mazowiecki.Schematów szczegółowych niestety maszynistom nie dostarczono.
(Po co koledze aż tak szczegółowe dane?Czyżby pisał pracę doktorską?W tym przypadku musiałby się pofatygować do biura konstrukcyjnego lub do kierowników warsztatów naprawczych przewoźników np.PolRegio,Koleje Śląskie lub Koleje Mazowieckie.Tam powinni posiadać takie schematy,ale czy udostępnią to już kolejne pytanie?):(
 

norbis97

Znany użytkownik
Film ukazujący pracę maszynisty Elektrycznego Zespołu Trakcyjnego serii EN57 relacji Gniezno - Poznań Główny, na odcinku z Gniezna do Pobiedzisk. Tym razem mamy do czynienia z delikatnie zmodernizowanym wnętrzem (wczesny standard SPOT z 2006 roku). Charakterystyczne drewniane wykończenie znane z podobnych jednostek zostało wymienione na tworzywa sztuczne, natomiast w ścianach przedsionków dodano okna. Ponad 50-letnia służba tych jednostek na terenie Wielkopolski dobiegła końca 30 września 2018 roku, kiedy to o 18:50 pociąg 77115 z Kalisza zameldował się na peronie V stacji w Poznaniu.
 
1. Posiadasz pisemną zgodę tego maszynisty na upublicznienie jego wizerunku?
2.Czy zdajesz sobie sprawę że tym filmikiem możesz bardzo zaszkodzić temu maszyniście (znam go osobiście) prezentując publicznie ten filmik?
(Wyrażając zgodę na Twoje przebywanie podczas jazdy,maszynista złamał zakaz przebywania osób postronnych w kabinie podczas prowadzenia pociągu.Gdy film ten obejrzą jego zwierzchnicy może mieć poważne kłopoty włącznie z odsunięciem od czynności maszynisty). :(
 
Boleslaw102...a zapomniałeś o regulaminie YT.
Skoro film został umieszczony jako "publiczny" to ...( skąd wiemy co było poza kadrem...)
... a takie rzeczy to priva... czasem trochę dyskrecji...

Pozdrawiam,...
 

norbis97

Znany użytkownik
. Posiadasz pisemną zgodę tego maszynisty na upublicznienie jego wizerunku?
2.Czy zdajesz sobie sprawę że tym filmikiem możesz bardzo zaszkodzić temu maszyniście (znam go osobiście) prezentując publicznie ten filmik?
(Wyrażając zgodę na Twoje przebywanie podczas jazdy,maszynista złamał zakaz przebywania osób postronnych w kabinie
Po pierwsze , nie JESTEM autorem tego filmu, tylko podałem do niego link,, nie przypisałem sobie autorstwa , zaś nazwa właściwego autora tj "Stacja Wspomnienia" jest widoczny w górnym rogu filmu, przy przycisku "subskrybuj" i dalsze pytania i uwagi proszę kierować do niego , z mojej strony to wszystko ;)
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 5

Podobne wątki