• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kult jednostki

Mateusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#63
Wiedz Kolego że przebieg ten jest liczony od ostatniego P4, a swoją drogą to ostatnio jednostka tłuszczowska, lecz oddana do Warszawy.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#66
Popieram słowa Kolegi, acz mi się podoba klasyk EN57, czyli z zaokrąglanym czołem, ale nie gardzę tymi ze ściętym.

Za 20 lat MK pewnie będą płakać, że takich jednostek w "klasycznym sosie" już nie będzie i pewnie będą też płacić ciężkie pieniądze, by się taką muzealną jednostką przejechać.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#67
Popieram słowa Kolegi, acz mi się podoba klasyk EN57, czyli z zaokrąglanym czołem, ale nie gardzę tymi ze ściętym.

Za 20 lat MK pewnie będą płakać, że takich jednostek w "klasycznym sosie" już nie będzie i pewnie będą też płacić ciężkie pieniądze, by się taką muzealną jednostką przejechać.
A może nastąpi moda retro w nowych jednostkach:gwizd:
Swoją drogą te zmodernizowane z nowymi przodami też nieźle wyglądają.
Ale co klasyk to klasyk.
 

Mateusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#70
U nas przydziały potrafią się zmieniać jak w kalejdoskopie. Jednostka poszła do Warszawy z powodu braków taboru, który poszedł do naprawy, my w zamian za to dostaliśmy do jeżdżenia jednostki z PR-ów. Gdy się wszystko unormuje to zapewne z powrotem wróci do Tłuszcza
 
D

Dampflok

Gość
#72
EN57-1720 na stacji kolejowej w Cieszynie. Zrobienie zdjęcia było utrudnione przez tłum odwiedzający tabor kolejowy na stacji kolejowej podczas Dnia Dziecka.
E69-05 105.jpg
E69-05 112.jpg
E69-05 111.jpg
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#73
Przewozy Regionalne EN57-2016; R88922 Szczecin Główny - Kamień Pomorski.
Szczecin Port Centralny.
Czy ten sprofanowany modernizacją klasyk miał okna otwierane starego typu, czy całkowicie wymienione? Czy siedzenia zachowano klasyczne (tzw. "ortopeda"), czy wymieniono na nowe?
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#76
No właśnie... To jest niestety dowód na to, że jednostki EN56 są już dziś niemal zupełnie nieznane, szczególnie przez młodszych MK.
Szczerze mówiąc, nie mieści mi się w głowie, że będąc tzw. "miłośnikiem kolei" można ich nie znać, ale jak widać, można i zupełnie nie wiem, czym one sobie na to zasłużyły ?
Szkoda, bo to moje ulubione jednostki i to nie tylko dlatego, że w szczególny sposób były związane z Łodzią...
Ich wygląd (czyli, jak się to dzisiaj mówi "design":) ), a szczególnie ściany czołowe, zawsze kojarzyły mi się z jeszcze przedwojennymi jednostkami DRB serii ET31 i myślę, że to podobieństwo (oczywiście powierzchowne i dotyczące wyłącznie części machanicznej ich konstrukcji) nie było przypadkowe.
 
Ostatnio edytowane:

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
471 1 0
#77
Pamiętam EN56 z la osiemdziesiątych, zwłaszcza ich ortopedyczne siedzenia z listew drewnianych. 36 jednostek to 18 składów pracujących w jednym obiegu z EN57 i może dlatego ich młodsi dobrze nie pamiętają. Nie brały udziału w katastrofach, a codzienna służba w rejonie Katowic a później Łodzi nie obfitowała w wiekopomne zdarzenia. Co mi się w nich nie podobało to właśnie brak środkowego okna w ścianie czołowej, po prostu nie mogłem patrzeć na tor przed pociągiem z przedsionka.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 76
Koleje w Polsce 5

Podobne wątki