• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

książki z cyklu "Normalnotorowe wagony silnikowe" - podziękowanie

CoCu

Znany użytkownik
#1
Wpis ten tworzę a propos trzech książek z cyklu "Normalnotorowe wagony silnikowe", autorstwa Panów Roberta Kromy, Janusza Sosińskiego, oraz Krzysztofa Zintela, wydawnictwa Kolpress.

Tą drogą pragnę wyrazić szczere podziękowanie za stworzenie tego wspaniałego wydawnictwa. Jestem sympatykiem taboru kolejowego, szczególnie elektrycznego. W książkach tych odnalazłem wiele ciekawych informacji, zdjęć i rysunków. Wspaniale, że w jednym miejscu ujęto tak wiele informacji o poszczególnych typach wagonów i zespołach trakcyjnych. Widać, że włożono w to "trochę" pracy. Przyjemnością było czytanie kolejnych tomów i rozdziałów. Dziękuję bardzo.

tom 1.jpg tom 2.jpg tom 3.jpg

P. S.
W książkach uwzględniono wiele typów taboru, nawet te jakie były tylko w planach. Czemu zatem nie uwzględniono taboru metra? W zasadzie wszystkie pozycje książkowe a nawet internetowe bazy tego typu pomijają składy Metra Warszawskiego. A nie jest to tabor tramwajowy komunikacji miejskiej, ale tabor w zasadzie kolejowy.
 
Ostatnio edytowane:

SINYOU

Aktywny użytkownik
#2
Bo kolego metro nie podlega pod PKP. Ale pozycje naprawdę super, jedyne co mi się nie spodobało to same rysunki boczne bez czół. Więc dla modelarzy jest to troche utrudnienie. Nie kupiłem ostatniej, trochę żałuje bo spodziewam się że są tam jakies foty wraków jednostek które dotrwały do lat 90tych np EW55.
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
#4
No i właśnie to jest ciekawe pytanie. Pojazd szynowy to jest na pewno. Ale czy kolejowy, zależy od interpretacji. Nawet w samym metrze jakby nie do końca wiadomo było, czy metro to bardziej kolej, czy coś innego. Metro ma swoje wewnętrzne przepisy, wzorowane na kolejowych. Ale jako przewoźnik, podlega także pod UTK.
 

xxx

Znany użytkownik
#5
Czemu zatem nie uwzględniono taboru metra?
Chyba najprościej odpowiedzieć prosto z mostu, że mało kogo to interesuje . To jest powiedzmy warszawska historia i ogólnie resztę Polski tak to mniej chyba obchodzi w odróżnieniu od innych pozycji kolejowych. Nie zmienia to faktu, że dla pewnej niszowej grupy miłośników powinno coś takiego powstać , od nadmiaru wiedzy nic złego się nie dzieje. Jak dla mnie zaznaczam........ kwestie warszawskie jak np. powstanie 1944 jest mniej ważne od powstania wielkopolskiego no ale to są takie niuanse i regionalizmy( ale chyba dość często przy zakupie książek decyzję wspiera sentyment, wspomnienia itp.). Pewnie podobnie jest z publikacjami taborowymi......wydawnictwa liczą zyski przy danym tytule. Ja zakupiłem i z przyjemnością przeczytałem 2 pierwsze tomy w/w publikacji, 3 nie kupiłem bo okres jaki obejmuje mnie nie interesuje ale jak można to przyłączam się do podziękowań za fantastyczną lekturę.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki