Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Beskidzka Grupa Modelarska (BGM) organizuje w najbliższy weekend wystawę przy okazji odbywających się w tym czasie Dni Kóz. Poniżej plakat oraz odnośnik do strony BGM z informacją na temat wystawy:
Choć spotkanie modelarskie jeszcze dziś trwa w najlepsze chciałem napisać kilka słów.
Miałem okazję wczoraj tam być na miejscu i niejako uczestniczyć w tej imprezie. Chciałem na początku serdecznie podziękować kolegom z BGM-u za ciepłe przyjęcie i możliwość wspólnej zabawy.
Po mino ,że wspólna zabawa przy makiecie to fajna rzecz - ja jednak cieszę się ogromnie z możliwości osobistego poznania się z kolegami których do tej pory znałem tylko "wirtualnie" lub telefonicznie .
Jak to przy okazji takich imprez odwiedzające osoby też były mi znane.
Była okazja spotkać się i porozmawiać z Władkiem (@WM-MODEL ), Leszkiem (@Elvis ) Panowie pozdrawiam.
Wiele ciekawych spotkań i rozmów z kolegami Jackiem, Adamem (@MISIONT, @zepfot) reprezentujących GGM.
Pozdrawiam również i dziękuję za możliwość poznania kolegów z klubu "Piętrusek" z Oświęcimia.
No i gospodarzy, czyli silnej grupy z Podbeskidzia - Adama, Wojtka, Piotrka, Kuby, Artura, Marcina - przepraszam jeśli kogoś pominąłem.
Kilka zdjęć ode mnie - myślę, że więcej się tu ich pojawi kolega Marcin (@Merlin) skrzętnie fotografował to co działo się na makiecie .
Ogólne zestawienie makiety:
Swoją uwagę oprócz jeżdżącego taboru skierowałem na tzw. "smaczki"/scenki około-kolejowe:
Po uzyskaniu specjalnej przepustki od tow. sekretarza Kurzajki miałem okazję odwiedzić słynną już bazę GS-u:
W naturze jeszcze ładniejsza aniżeli na zdjęciach makieta ul. Kolejowej z osiedlem "familoków":
Tabor uczestniczący w imprezie nie różnił się znacząco od taboru występującego na innych imprezach.
Pociągi osobowe , towarowe i tzw. "zdawki" obsługiwane trakcją parową ,spalinową i elektryczną.
W czasie drugiej sesji nie miałem okazji robienia już zdjęć - byłem zajęty obsługiwaniem pociągu i musiałem pilnować rozkładu jazdy
Braki te uzupełni zapewne jak pisałem wyżej Marcin
Jedną z liczniejszych serii parowozów na PKP reprezentowały dwie maszyny Ty2 jednak co ciekawe każda z innym typem tendra.
Były to Ty2-810 i Ty2-915
Oczekująca na zatrudnienie EU07-433
SM42-567 która prowadziła pociągi zdawcze pomiędzy stacjami a bazą GS.
Wagony oczekujące na p.o Wisła
Jakoś nie załapały się do zdjęcia "fiaty" czyli popularne SP45 ciągnące zestawy osobowe.
Udokumentowałem jednak przedstawiciela z Rumunii czyli ST43
Składy oczekujące na sygnał "wolna droga " na stacji Czudec
Skład wagonów osobowych prowadzony parowozem Oi1
Tkt48-77
I lokomotywa z USA -oj jazda tutaj odbywała się pod szczególnym nadzorem ,ze względu na odmienną od naszej skrajnie.
Nie znam się do końca na kolejach amerykańskich Misiek ale wydaje mi się ,że szerszą , bo ten lok przechodził na "styk" np przy krawędziach peronów.
Wiem ,że Ty jesteś znawcą tematu Ameryki - może jednak jestem w błędzie więc proszę o sprostowanie mojego wpisu.
Zakładam ,że koledzy mają pobudowane swoje stacje według skrajni obowiązującej na naszych kolejach.
Pozdrawiam serdecznie
Otóż sprawdziłem swego czasu i pisałem o tym na forum. Post został usunięty, pamiętam.
Różnica w skrajni wynosi 2mm z każdej strony modelu. przynajmniej jeśli chodzi o różnice w normie NEM (MOROP) i NMRA.
Pozostaje do uzgodnienia kwestia, czy koledzy budują makiety zgodnie z europejska normą, czy tradycyjnie, po swojemu, po polsku, czyli zgodnie z rzeczywistością
Ten wygięty stopień na modelu to pewnie efekt spotkania z skrajnią
Aczkolwiek chwała im za to, że pozwolili postawić niekoszerny model na polskiej makiecie
I poproszę filmik z dźwiękiem z przejazdu tej turbiny
Misiek specjalnie dla Ciebie.
Prawda jest taka że są ciut za duże ale nam np Ty2, którego inżektor pod budką haczy o poerony, które są postawione zgodnie ze skrajnią dla H0 ;]
Amerykańce widywałem też w Toruniu, Grudziądzu i Sosnowcu
Podziękowania dla kolegów z BGM-u za zaproszenie. Fajna , kameralna wystawa ,miła atmosfera. Do zobaczenia na następnych wystawach - chłopaki z "Piętruska"
Siódemka zgubiła je na torach
Jak dla mnie impreza jak najbardziej udana. I choć mój pobyt nie należał do najdłuższych, to miałem okazję porobić parę fajnych fotek i przejechać się prawdziwymi rarytasami Podziękowania przede wszystkim dla kolegów z klubu organizatorów za trud włożony w imprezę, oraz dla wszystkich uczestników.
Miło było poznać osobiście @Zbigniew Gałczyński , zdziwiony byłem że zostałem tak szybko rozpoznany po wejściu na salę, oraz mile przywitany
Zdjęcia oczywiście będą, szczególnie tkt48 załapała się na sesję, na razie zamieszczam jedną fotkę jako zaznaczenie dalszej relacji, a jutro postaram się znaleźć chwilę i wrzucić troszkę więcej zdjęć
Pewnie znowu ktoś będzie miał pretensję, że krytykuję i wytykam błędy (choć tym razem nie językowe czy ortograficzne), ale co tam, jakoś przeżyję. Na ostatnim zdjęciu, z tekatką pod semaforem, jest błąd: tarcza ostrzegawcza "przelotowa" nie ma prawa być na "wolną drogę", jeżeli ten semafor jest na "stój". Tarcza jest sprzężona z semaforem wjazdowym, przed którym stoi tak, że może być podana tylko wtedy, gdy ten semafor (i oczywiście semafor wyjazdowy, do którego się tarcza odnosi) wskazuje sygnał zezwalający na jazdę. Nie może być tak, że semafor wskazuje "stój", a jednocześnie tarcza informuje, że następny semafor jest na wolną drogę.
W imieniu organizatorów ogromne podziękowania dla modelarzy za świetną wystawę i miłą atmosferę .
podziękowania dla kolegów z Klubu "Piętrusek " i kolegów z Górnośląskiej Grupy Modelarskiej , a także dla Norberta który odwiedził nas w tym roku z swoim symulatorem który zrobił ogromną frajdę nie tylko najmłodszym odwiedzającym naszą wystawę ,
Pozdrowienia od Pana dyrektora Domu Kultury w Kozach