Malutkie "koziołki" oporowe na stacji Białośliwie Wąskotorowe. Różnej konstrukcji, w tym zbudowane z wykorzystaniem stalowego podkładu wąskotorowego. Niestety żadnych cech - zarówno na szynach jak i podkładach - nie dostrzegłem, pomimo dość wnikliwego "badania"
Zdjęcia nr 1 - 2. Trzy kozły oporowe na torach odstawczych, przy południowej ścianie parowozowni.
Zdjęcie nr 3. Kozioł oporowy stojący niemal na samym końcu stacji, w jej zachodniej części, mniej więcej na wysokości przedostatniego rozjazdu, od którego odchodzi tor w kierunku ostatniego rozjazdu (...i dalej do przystanku Kocik Młyn).
Zdjęcie nr 4. Kozioł oporowy w "górnej części stacji", kończący tor położony tuż przy bramie wjazdowej od strony ul. Strzeleckiej. Warto również zwrócić uwagę, że w głębi, rolę "kozła" / "odbojnicy" - na końcu toru przechodzącego przez kanał techniczny - pełni... stara opona samochodowa.
Dla kontrastu, na zdjęciach poniżej, współczesny, "nowoczesny" kozioł oporowy na stacji Gdynia Chylonia (pojawił się w 2017 r., po ostatniej modernizacji peronów i torowiska stacji). Moim zdaniem, wyżej zaprezentowane, klasyczne "koziołki" mają "duszę", a ten współczesny to taki "betonowy klocek"... no ale ważne, aby dobrze spełniał swoją rolę. Zapewne jego masa i konstrukcja bardziej odpowiada współczesnym czasom, niż konstrukcje "klasyczne" z szyn.
Zdjęcia nr 5 - 7. Kozioł oporowy na stacji Gdynia Chylonia kończący tor nr 51.