Ustawiając semafory wyjazdowe należy wziąć pod uwagę dwa elementy: długość użyteczną toru oraz drogę ochronną za semaforem (ewentualna sprzeczność przebiegów). Ustawienie w zachodniej głowicy semafora wyjazdowego jednoramiennego B wskazuje, że na tej stacji priorytetem jest maksymalizacja długości użytecznej toru, co wiąże się z faktem wykluczenia równoczesnego wjazdu z prawej strony do stacji na tor główny zasadniczy 1 i wjazdu z lewej strony do stacji na tor główny dodatkowy 2 (w przeciwnym wypadku semafor jednoramienny B w zachodniej głowicy stacji musiałby stać w odległości min. 100 m od ukresu rozjazdu 1). Jeśli tak, to ustawienie semafora wyjazdowego dwuramiennego C2 w tym miejscu jest uzasadnione. Oznacza to, że w czasie wjazdu z prawej strony do stacji na tor 2, niemożliwe są manewry w kierunku torów bocznych - wymagane w takim przebiegu położenie zwrotnic 2 i 3 to uniemożliwa (w przeciwnym przypadku semafor C2 musiałby stać w odległości min. 50 m od okresu rozjazdu 2). Jazdy manewrowe na takiej stacji odbywają się na sygnały ręczne, dlatego miejsce ustawienia semafora C2 dla jazd manewrowych nie ma znaczenia.
Błędem jest natomiast usytuowanie żeberka ochronnego w miejscu oznaczonym czerwoną strzałką na rysunku (dla urządzeń srk ręcznych nieuzasadnione wydłużenie drogi pomiędzy sprzężonymi zwrotnicami rozjazdów 2 i 3, dla urządzeń srk mechanicznych scentralizowanych nieuzasadnione wydłużenie prowadzenia pędni do zwrotnicy rozjazdu 3). Żeberko to pełni równocześnie rolę toru wyciągowego dla manewrów przy sortowaniu wagonów na torach bocznych przy magazynie i winno być zlokalizowane w lewej głowicy rozjazdowej (popielata lina na rysunku). Przejazd drogowy może być dodatkowo zabezpieczony wykolejnicą usytuowaną przed nim od strony torów bocznych (punkt Wk na rysunku).