• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Niestety , przez osłony wylatuje ośka toczna przednia na łukach naszych makiet,
a model idzie do ....niestety..... do jeżdżenia.
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.286 2 0
Załóż przynajmniej do sesji zdjęciowej.... To że idzie do jeżdżenia to dobrze, takie modele mają jeździć, a nie stać po gablotach lub zamknięte w pudełkach :)
A z osłonami znam ten ból - moja ma zabronione jeździć po łukach o promieniu poniżej 700 mm...
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
witajcie , Pt1 powstał na TRIX-ie , taka moda lokalna na TRIX-y, napęd pozostawia inne firmy w tyle , no i wygoda w postaci pustych tendrów z uwolnionymi od napędów wózkami tendra.
Pm3 REKIN, powstały na bazie ROCOco, oczywiście pełny kocioł pod płaszczem blach aerodynamicznych , co wiązało się z piekielnym frezowaniem w celu pocienienia od spodu obudowy aerodynamicznej-strach ,ze się frez przebije.Ale się udało.
[DOUBLEPOST=1473321918][/DOUBLEPOST]cdn
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
cdn. pozdrawiam
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
Piękne modele. Sam myślę o takiej Pm3, oczywiście nie mam szans na takie cudo, ale może coś kiedyś spróbuję. Raczej nie planuję pełnego kotła od 03 Roco pod otuliną, bo i tak tego nie widać, a poza tym na frezowanie nie zdecyduję się, za słaby jestem. Ale tu mam pytania: czy osłona aerodynamiczna to z BR03 Fleischmanna? Czy Kolega FENIX rozważał zastąpienie budki Fl tą od Roco? Budka Roco jest ładniejsza i ma prawidłowy kształt drzwi, w przeciwieństwie do FL. Ciekawi mnie, czy profil budki Roco od strony połączenia z osłoną kotła jest taki sam, jak u Fleischmanna, bo jeżeli nie, to takie połączenie może być trudne, zwłaszca tych skosów przed budką.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Jeśli budka jest od Flesia to niestety jest ona zła bo ma drzwi łamane, a powinny być tak jak robi ROCO płaskie. I jakiego ta Pm3 jest koloru(?) bo dobrze nie widać.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Temat doboru obudowy aerodynamicznej przerabiany był na forum bodajże 5 lat temu. Drzwi ok. lepsze w ROCO , za to obudowa ROCO jest od BR 01 !!! , natomiast Pm3 to niemieckie BR 03 otulinowane. Zatem stosując obudowę aero od BR 01 mamy wiele detali niewłaściwych a w tym podziały blach w poszyciu płaszcza aerodynamicznego ,proporcje i kształty odchylaczy dymu i inne. Pozostanę więc przy obudowie od BR03 z Fleischmanna. A kolor to typowe RAL 6008 firmy Weinert , identyczny ,czy mocno zbliżony np.do wagonów PKP z ROCO.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
Tylko, że ja nie miałem na myśli obudowy Roco od 01.10 z otuliną. Myślalem o wykorzystaniu otuliny Fleischmanna połączonej z budką Roco od 03.10 (klasycznej), dlatego wspomniałem o profilach: po ucięciu budki otulina kotła Fl może nie pasować do budki Roco. A czy kolega FENIX pamięta, gdzie była ta dyskusja 5 lat temu? Chętnie bym poczytał.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
ROCO robiło 03.10 bez otuliny i faktycznie połączenie budki z otuliną Fleischmanna proste nie będzie, ale wydaje się możliwe. A co do koloru to od Kolegi który widział Pm3 "na żywo" wiem, że były czarne, a nie oliwkowe.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 512
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki