• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
Mozna konwulsji dostac z zachwytu. Żeby jeszcze odrobinę krócej trwało to czekanie. No masakra, ja to już pewnie nie doczekam, plan dziesiecioletni zapelniony :( . Ale że cuda to są i okres pasujacy, to kto wie :D.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Niestety ilości pracy nie zmniejszę, ma być dokładnie i jeszcze ładnie,ma nie odstawać ,,vizusem,, od stojącego obok nowego modelu Roco czy Brawy czy Flesischmanna. Dużym utrudnieniem jest ,,fantazyja ,fantazmagoria ,, polskich mechaników ,którzy np. jak to w te-igrekach robią każdy egzemplarz inny, detale jak nie z prawej to z lewej strony kotła itd.
Dzięki za ciepłe słowa Panie Olmeck
 

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
Ale wiesz, to właśnie w tych lokomotywach urzeka, chyba faktycznie trudno znaleźć dwa identyczne egzemplarze, sunące po naszych szlakach. To jest to piękno, które właśnie ludzie nadawali tym maszynom, a w nich budziły się dusze. Sorry za ten wtręt, już nie zaśmiecam tematu. A że jest u Ciebie dokładnie i ładnie, to i musi trwać. To wyżej, to tylko takie westchnienie do tych cacek :).
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Dobry wieczór , zacznę od dowcipu, że przychodzi baba do Fenixa , i mówi ,że zamawia model w pełnej konwersji, z mosiężną armatura ,odtworzony egzemplarz ze zdjęcia i pełnym oświetleniem , a także z weathering'iem (google mi przetłumaczyło jako postarzenie) ,tu mi pan odetnie skośne daszki z nad okienek i oczywiście zgarniacze do ostoi a nie z półosi , oczywiście mocny dźwięk z dymnicy na bazie Zimno dekodera i pełny wachlarz tabliczek, a także , ... żeby była konwersja tania ,...
po chwili konsternacji Fenix odpowiada pytaniem ,a po co Pani dwa modele o tych samych numerach ?
a teraz kilka modeli
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
cdn. teraz stary motyw inwentarzowy ,,1,,-ka
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
i zabawa na bazie Fleischmanna ,Ot1-13 , poczciwy krowiak,nazwa ni jak pasującą do zgrabnej sylwetki ,
wiem ,że powstała od przeznaczenia .
W modelu wykonano:

konwersja bazowa:

wymiana pokrywy dymnicy
usunięcie podgrzewacza w dymnicy,
a także generatora prądu parowego
zmiana armatury pod polskie inżektory Mectalfa-Friedmana , pod Nathanna i zawór pod Nathana
polskie zawory bezp. z osłoną na grzbiecie
wsporniki do wiatrownic frontowe
wymiana sprężarki trzycylindrowej na czterocylindrowa
dołożenie zbiornika wyrównawczego nadpomostowego
prasa smarna ruchoma z orurowaniem
prądnica na pomostach
usunięcie pompy Knorra
usunięcie wywietrzników dachowych bocznych
montaż otwartego wywietrznika dachowego
wymiana czarnych plastykowych na przezroczyste owiewki boczne
usuniecie wypukłych numerów na budce
białe ramki okienne z blach
wymiana skrzyni narzędziowej tendra na blaszaną
montaż polskich latarni po obu stronach
stojaki do oznaczeń sygnałowych
otwierana klapa do nawadniania z dźwignią od strony budki
skrzynia na wąż p-poż.
odeskowanie drewnem skrzyni węglowej ,
prawdziwy węgiel włożony do skrzyni węglowej
uchwyty przestrzenne do pokryw rewizyjnych tendra oraz poręcze tylne
poczernienie przestrzeni międzyszprychowej kół
płyty ryflowane na stopień grzbietowy kotła i tylny tendra
białe bandaże na tarczach buforów
odbierak obrotów kola podpomostowy do prędkościomierza
zasłonięcie otworu po pompie Knorra- płyta ryflowana
podświetlenie podpomostowe 6-cio punktowe

więcej nie pamiętam,taki wiek

i taki mechaniczny dodatek
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
Oż w modę, znowu szukam szczęki. A jak by jeszcze po rewizji prosto, to już dla mnie oczywiście, totalny szał.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Drogi Sebastianie ad ,,22,, ile ? ,tyle ile będzie jej kochanków ,wiesz piękna kobieta nie narzeka nigdy na brak adoratorów, nic nie poradzisz............
A zapomniałem dopisać ,wiecznie brak czasu ,że foty malowane były przez gejfona 6 , stąd przerysowane niektóre kolory.
Ale jak na telefon to całkiem nieźle rysuje.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
z drugiej ręki, jak by wszyscy zamawiali 107-ki czy 406-tki ,
czy słynną jedynkę ,to by Ci było Sebastianie niesmak ,ze 22 -ka się nikomu nie podoba- bo garbata ,jak z kobietami....
 

Sabajan

Znany użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
3 0 0
Drogi Januszu, kobieta pewnie nie narzeka, ale facet przy jej boku może czuć się zaniepokojony widząc innych absztyfikantów. Zgodzisz się? ;) Szczególnie jeśli piękna i niegarbata ... Myślałem, że każdy "nr" wychodzący spod Twojej ręki jest unikatowy. Jeśli nie, to trudno... szkoda. Świat się nie kończy (jeszcze) ;) Pozdrawiam.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.374 28 2
Przyznam, że dziwnie wygląda parowóz, w którym drużyna miałaby dbać o czyszczenie kół, a połowa wyczystek na kotle nieszczelna o zaworach nie wspominając. Tender podobnie tył "od wody aż blachę wyżłobił", a wózki czerwone, jak winko marki wino.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Czy ten tender ze ,,skosami '' poginał za Pm2- ja nie spotkałem się, z reguły seria 34D44 .
BoGneRze , rzeczywiście koła powinny być mocnej ufajdane w kontekście wycieków z kurków wyczystkowych ,czy zacieków ,ale jest mi zawsze żal ufajdać na maxa perfekcyjnie wypracowane koła z białymi obrzeżami i pięknym lakierem ,zakładam ,ze obsłudze było łatwiej koła przecierać niż kocioł. Dwa metry niżej.
,,Jedynka,,dlaczego słynna, chociażby dlatego bo ma bogatą ikonografię w necie , no i ten numer. A zrobić można zawsze kolejną.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Czy ten tender ze ,,skosami '' poginał za Pm2- ja nie spotkałem się, z reguły seria 34D44 .
Owszem, tak. W Askanasie jest fotka Pm2-21 wyjeżdżającej z Torunia właśnie z takim tendrem. To był zresztą tender fabrycznie dołączany do parowozów BR03, tylko faktycznie, w większości wypadków był później zastępowany nowszą konstrukcją, zarówno w Niemczech, jak i na PKP.

No i jest słynne zdjęcie Pm2-1, autorstwa bodajże Jerzego Szeligi, które pokazywaliśmy tu"
http://forum.modelarstwo.info/threads/przekam-moje-prace.16097/page-8#post-346183
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 512
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki