• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
WITAJCIE, tym razem z manufaktury wyjechały Ty3 i Ty34. Lekko nie było ,parowóz jego nadbudowa czyli kocioł ,budka i pomosty sklejone razem na ,,monolit,, więc wszystkie operacje na tych podzespołach wykonywane z utrudnieniem. Z ciekawostek oprócz świateł kolejowych i postojowych są manewrowe i czerwone odłączane,a także podświetlenie paleniska z F8 synchronizowane z dźwiękiem szuflowania i otwierania i zamykania paleniska. Model Liliputa dostarczył bardzo dobre koła metalowe a także ich osprzęt napędowy:wiązary etc. Głośnik w dymnicy .Napęd oceniam na 4+.
Zdjęcia z telefonu NIESTETY.
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Jeszcze parę ujęć z telefonu niestety.
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
zdeniu,widzisz ,
jest taki problem,
najpierw oczyszczasz koło, po czym malujesz ,bazową czerwień ,po czym zapodajesz perfekcyjna biel ,niczym cyferblat we szwajcarskim zegarku,
chodzi o krawędzie ,a po tym wszystkim zapodajesz patynę ,brudną czerń i tu jest problem ,
serce się kroi jak uwalić tę piękna robotę...........
a jeśli pytasz o szprychy ,to rzeczywiście nie było opcji wymiany dla Liliputa, w Roco temat opanowany,
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Witajcie miłośnicy miniatur kolejowych,
pierwsza maszyna SERII Pt47 wyjechała na światło dzienne ,setki godzin ,blisko tysiąca padło a i mosiądzu parę gram zeszło.
Dwie tuby pasty lutowniczej ,po której jest niezły kac....., zresztą co tu jest nie szkodliwe?????? w tym ,,cud,, hobby.
fotki z komórki ,aparat ciągle w warszawskim serwisie,już miesiąc .
Model jak model ...... :X ale jakie oświetlenie zapalane oddzielnie, każda lampa i do tego dwa maxy głośniki o głębokiej linii melodycznej.
 

Załączniki

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.285 2 0
Ładna. Fajne wnętrze budki i ołtarzyk pierwsza klasa! Otwierane klapy na tendrze też niezła sprawa. Rozumiem, że podwozie parowozu bazuje na Pt31 Brawy.

Pytanie do FENIXA: czy wiatrownice nie są zbyt niskie i za mocno zagięte do wewnątrz? Wg dokumentacji oryginału, górna krawędź wiatrownic powinna przebiegać 180 mm nad poręczą na kotle, czyli jakieś 2 mm w H0. A może poręcz troszkę za wysoko? Wg rysunku wiatrownic ukośny uchwyt po wewnętrznej stronie wiatrownic powinien też być cały poniżej linii zagięcia, tak zresztą jak na fotce oryginału (autor Werner & Hansjörg Brutzer), którą można znaleźć w sieci. Czepiam się pewnie, ale wiatrownice to bardzo wyeksponowany detal w każdym parowozie, a szczególnie w Pt47, któremu tylko dodają charakteru...
Pt47-95 Brutzer.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Tak kolego SD, potwierdzam ,zagięcie wiatrownic odbyło się zbyt męska ręką , trzeba powrócić do delikatniejszego kobiecego zagięcia (3-5 stopni),
krótko, trochę odgiąć i będą pozornie wyższe, bo rzeczywiste wymiary są idealnie zerżnięte z planów fabrycznych .
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
z Brawy jedynie się przydało :
koła parowozu , cześć ostoji ,napęd z motorem , wiązary, śrubki i dwie jeszcze rzeczy,
ale zostawmy to jako tajemnicę manufaktury
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 512
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki