• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
witaj , na model trójcylindrowej BR03 z ROCO , ,,nałożyłem,, otulinę aerodynamiczną z Fleischmann od B03 również.
Zanim nałożyłem to frezowałem i dopasowywałem aż kocioł wejdzie w otulinę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Tak pomyślałem. Też mam takie (dalekosiężne, co przy moim tempie może oznaczać nigdy :)) plany, ale myślałem też nad wykorzystaniem budki od Roco, bo w przeciwieństwie do Fl ma prawidłowy kształt drzwi (proste, a nie zagięte w połowie). Nie wiem, jednak, czy profil połączenia przedniej ściany budki z tyłem otuliny kotła będą do siebie pasować. Ja nie planowałem jednak zachowania kotła pod otuliną, bo tego i tak nie widać bez zdjęcia otuliny.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Klasa i już........
Ta inicjatywa z kotłem super. Wiele włożonej pracy po prostu widać. Po co go rozbierać jak widać te detale od spodu co znakomicie jak dla mnie podnosi walory tego modelu (chyba, że chodziło o to czy jest w ogóle rozbieralny np. dla smarowania itp.). Kiedyś też marzył mi się ten opływowy "smok" ale na tym się skończyło. Tego modelu zazdroszczę ale pozytywnie :)
 
Ostatnio edytowane:

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
No i niestety wyszło, że budka od "Flesia" jest z błędem. Drzwi do budki powinny być płaskie, a nie łamane. Niestety przy tworzeniu tego modelu powinno się użyć budki ROCO która ma drzwi prawidłowe.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
dla czego ,,i niestety'', drzwi oryginalne od tej serii parowozów były łamane,
można się domyślać ,że je z jakiś powodów wymieniono je na dostępne np . od Ty2, czy od innego
nie znamy jedynie daty takiej wymiany, zaś
obudowa z ROCO jest od BR01 !!! ,co też jest błędem. Większym.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Nie wiem, skąd kolega FENIX ma taką informację. Widziałem trochę zdjęć BR03.10, w tym fabryczne zdjęcie Borsiga 03.1001 (niżej fragment) i na wszystkich drzwi budki są proste. Ciekaw byłbym jakiegoś potwierdzenia, że oryginalne drzwi były łamane.

03 1001a.jpg


A Roco chyba nie miało modelu BR03.10 w wersji aerodynamicznej, mnie i myślę, że koledze Tomkowi K też, chodziło o samą budkę od BR03.10 w wersji bez otuliny od modelu Roco.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Nie mam czego wybaczać, ale bardziej mnie przekonuje zdjęcie oryginału, niż modeli, nawet, jeżeli to Fleischmann czy Märklin. A przekrój budki, zwłaszcza umieszczenie drabinki do budki, utwierdza mnie w przekonaniu, że mam rację.

Blatt_03c_-_Stirnansichten_und_Querschnitte.jpg
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Przejrzałem szczegółowo Eisenbahn Journal "Die Baureihe 03.10" ...
Na kilkudziesięciu zdjęciach gdzie widoczne są drzwi budki - wszystkie są płaskie nie łamane .


Jest to błąd ale przecież do usunięcia ... Lepiej że został wyłapany przy pierwszej konwersji niż miałby być powtórzony przy następnych.
Nie ujmuje to mistrzostwa Fenixa . Mistrz jak to mistrz zawsze może wynik pracy poprawić ...


Podaję przenumerowania niemieckich BR 03.10 na polskie Pm3 za Eisenbahn Journal IV/94 "Die Baureihe 03.10" :
03 1002 - Pm3-1
03 1003 - Pm3-2
03 1005 - Pm3-3
03 1006 - Pm3-6
03 1007 - Pm3-4
03 1015 - Pm3-5
03 1047 - Pm3-9
03 1052 - Pm3-7
03 1053 - Pm3-8
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
To ja powtórzę pytanie, dlaczego giganci modelarstwa kolejowego Maerklin/Trix czy Fleischmann zadali sobie tyle trudu, aby
wywołać w formach skośną szybkę nad drzwiami?
Nikt inny jak oni mają najlepsze dokumentacje swoich parowozów.
Nie wspominam ,ze proste drzwi były by łatwiejsze do wykonania.
Na pewno szybki nie będę poprawiał,
jedynie jeśli czas pozwoli to poszukam w sieci oryginałów , na których wzorowali się wyżej /w wytwórcy.
Dziękuje za zwrócenie uwagi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Dlaczego Märklin/Trix i Fleischmann zrobili załamane drzwi nie wiem, choć wydaje mi się, że mimo wszystko tak jest łatwiej zrobić formę do wtrysku. Głębiej osadzone płaskie drzwi uczyniłyby chyba formę bardziej skomplikowaną. Ale sądzę, że wiem, dlaczego w oryginale drzwi musiały być proste: drzwi takich, jak są w modelu Fl, nie dałoby się chyba otworzyć do wewnątrz budki.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 507
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki