• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Chyba to ma niewiele wspólnego z tematem wątku, a nawet całego forum, ale skoro już taki odskok, to może chociaż trochę informacji: co, gdzie, kiedy, jak?
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Miejscowość Napoleon, pod Częstochową , piękna wiejska okolica , pasjonaci lotnictwa ,otworzyli Muzeum Dywizjonu 303 Kościuszkowskiego walczącego w Bitwie o Anglię , im ppłk. pil. Jana Zumbacha.
Polecam na niedzielną wycieczkę.
Jest co zobaczyć ,jest co zjeść ,jest z kim pogadać.
Może to i nie związane pozornie z wątkiem, który kiedyś założyłem ,w czasach , kiedy używałem jeszcze grzebienia,
ale nie do końca, ponieważ jak to u mnie było , oba zagadnienia mają u mnie wspólny wątek pod tytułem modelarstwo.
To własnie w lotnictwie, dochodząc do II miejsca na Mistrzostwach Polski nauczyłem się trzymać w ręku aerograf.
Załączam jedno,, polonicum,, 307 Dywizjon Lwowski.Bristol Beautyfighter.
a także najbardziej wypasiony model wykonany 15 lat temu UHU He219


http://fundacjappp.pl/2018/04/17/otwarcie-muzeum-303-im-pplk-pil-jana-zumbacha-w-napoleonie/
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
witajcie ,coraz dłużej robi się modele ,stara mówi , ,,że to pesel '' .:rolleyes:
Pm2-34 na Fleischmannie, zastanawia mnie , że udźwiękowianie fabryczne modelu polega na wycięciu połowy ołtarza !!! :oops: i umiejscowienie mega wanny w budce pod głośnik, a wystarczyło by zrobić ----- nic, a głośnik włożyć do dymnicy, sensu brak , za to sporo musiałem odbudować w budce. To też nie kupujcie z dźwiękiem modeli pod konwersję. Plizz, już nie wspominam o dekoderze , czyli szukaniu w nim wyjść na polskie lampy........masssakrrra
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
a kto znalazł źle wlutowany plus w dekoder?
żadne lampy nie szły ,dopiero moje bidne oko znalazły pomyłkie pola lutowniczego
ale szacun jak zawsze za mapowanie, nikt Cię nie zastąpi Elvisie
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
witajcie ,coraz dłużej robi się modele ,stara mówi , ,,że to pesel '' .:rolleyes:
Pm2-34 na Fleischmannie, zastanawia mnie , że udźwiękowianie fabryczne modelu polega na wycięciu połowy ołtarza !!! :oops: i umiejscowienie mega wanny w budce pod głośnik, a wystarczyło by zrobić ----- nic, a głośnik włożyć do dymnicy, sensu brak , za to sporo musiałem odbudować w budce. To też nie kupujcie z dźwiękiem modeli pod konwersję. Plizz, już nie wspominam o dekoderze , czyli szukaniu w nim wyjść na polskie lampy........masssakrrra
Witam Kolegę Fenix'a. Gratulacje za konwersję BR03 na Pm2. Osobiście pamiętam te piękne maszyny przybywające planowo z Bydgoszczy do Gdańska. Model przypomina tamte czasy, choć w końcowym okresie eksploatacji zrezygnowano z zieleni na rzecz czerni. Co do modelu jest nie jedno ale ! Jako, że parowóz PKP o numerze 34 był dawną maszyną Kolei Rzeszy o numerze serii 03 273 (BMAG 10629/1937) to posiadał osie wózka przedniego o średnicy 1000 mm. Model Fleischmann'a jest odwzorowaniem serii do numeru DRG 03 162 z kołami o średnicy 850 mm. Proponuję dokonać poprawki konstrukcyjnej i wtedy będzie "mistrzostwo świata". Tender pasuje bo akurat ta maszyna miała dawny niemiecki 2'2'T34. Mam jeszcze uwagę co do okresu jaki reprezentuje model. Maszyny Pm2 stacjonowały w Poznaniu w latach czterdziestych do kwietnia 1947 roku. Później skoncentrowano je w DOKP Gdańsk. Ten fakt przeczy oznakowaniem w stosunku do spolonizowanej wersji armatury parowozu. Dokonano tego znacznie później niż poznański okres eksploatacji Pm2. Z Poznania ta maszyna powędrowała do MD Bydgoszcz Gł. i taki przydział jest "koszerny" z wersją Twojego modelu. Jeszcze raz gratuluje i pozdrawiam z Gdańska. Mariusz Uziębło
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Dzięki Mariuszu, koła (średnica 1000 mm ) to odwieczny temat w tym modelu dobrze mi znany, chwilowo brak tysiączek, ale dojdą (trwają rozmowy) to zostaną wymienione.
Akurat ten model nie był łatwym dawcą do konwersji , ponieważ posiadał numer 003 131-0 ,inne wiatrownice i pomosty, co wiązało się z szeregiem dopasowań, w przeciwieństwie do typowego dawcy , o którym wspominałeś DRG.
Co do przydziału to opierałem się na znanej fotografii , gdzie napisu przydziałowego nie ma na budce, budka czysta.
Pozostaje zdjąć , albo zostawić.....
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
witam , po dluuuugiej przerwie prezentuje Ty5 na bazie trixa.
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
I druga podobna nie patynowana
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Powstał takze Tr203-187, dużo by pisać ,ciężki model do konwersji.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 507
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki