• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
WITAM, RIVAROSSI BR58
Bardzo zaawansowany technologicznie model/maszyna .Filigranowy detal, dobre tworzywa, nie łamiące się ,
identyczna konstrukcja modelu jak będę Pt31 z Brawy , te same silniki, te same napędy/przekładnie ślimakowe oraz sprzęgło startowe trójelementowe, dobrze odlane koła, wiązary również odlewy. Bogata elektronika w płycie głównej podobnie jak w modelu brawoskim, prawdopodobnie jest to ta sama.
Genialnie odwzorowany trzeci cylinder wewnętrzny i dodatkowo pracujący napęd 3 osi wiązanej !!! widocznej także od spodu -BRAWO!
Fabryka ta sama i ten sam projektant . Detal filigranowy z dobrego nie łamiącego się tworzywa , dobrze odwzorowane ołtarz z dodatkowymi elementami jak nawrotnica czy przepustnica przestrzennie , z dodatkowymi z siedziskami dla Załogi parowozu .
,,Mniód i orzeszki w cynamonie,,
Ogólnie duży plus za projekt , natomiast dramatem jest jego montaż , chińskie rączki wszystkie detale mocno zawaliły klejem typu A C po przez co model stał się nie rozbieralny. Śruby niechlujnie wkręcone albo nawet ucięte kombinerkami bo za długie , większość detali koniecznych do demontażu do konwersji musiałem rozciąć , oczyścić nadlewy kleju , rozwiercić , wklejać nowe mosiężne piny montażowe . Czyli dodatkowa robota ,na która nie ma miejsca w modelach firm Trix ,Fleischmann czy Roco. Tydzień pracy weg. -fotka budki . Brak połączenia z jednej strony odbieraków prądu pod ostoją. Z przewodami podobna heca. Ułożone na gluta z nosa co widać na załączonych zdjęciach . Ogólnie doprowadzenie modelu do stanu wyjściowego do działań konwersyjnych zajęło dodatkowo koło tygodnia pracy , z czym nie spotkamy się z produktach w/w firm. Spód ostoi tendra zamiast odpowiednio złożyć ,użyli zgrzewania, coby im blaszki nie uciekały....... dramat . Dodatkowo kocioł i budka pomalowane trzema warstwami lakieru, dwa kryjące czarne , również jeden bezbarwny satynowy przykrywający klejenie chińskich rączek , w związku z tym trzeba było umyć całość , co było nie lada wyzwaniem, gdyż jedna warstwa lakieru wgryzła się w metal, tylko mocna, dusząca chemia - 3 dni moczenia plus szczotka mosiężna sobie z tym poradziły, dodatkowe dwa dni stracone, a gały i płuca czerwone.....................
IMG_3902.jpg
DSCF2839.JPG
DSCF2840.JPG
IMG_3955.jpg
IMG_3971.jpg
IMG_4067.jpg
Ty1-70 FENIX PKP (1).jpg
Ty1-70 FENIX PKP (2).jpg
Ty1-70 FENIX PKP (3).jpg
Ty1-70 FENIX PKP (4).jpg
Ty1-70 FENIX PKP (5).jpg
IMG_3868.jpg
IMG_3870.jpg
IMG_3896.jpg
Ty1-70 FENIX PKP (6).jpg
Ty1-70 FENIX PKP (9).jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Model przepiękny.
Gratuluję zdolności i wytrwałości.
Jeszcze jakbyś tylko węgiel zmatowił, byłoby idealnie :)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Ja już wniosek o wywiezienie na złom pomnik Adasia suchotnika w Wwie na Rynku Bernardyńskim ( obecna najszersza część Krak.Przedm ) i postawienie w jego miejscu pomnika Wielkiego Narodowego Konwertera Janusza Kaczorowskiego - mam napisany ...
Czekam tylko na wynik wyborów żebym wiedział do kogo ten wniosek wysłać !
:cool:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.370 463 29
Miejmy nadzieję, że ten pomnik nieprędko stanie, bo przecież nie stawia się pomników osobom żyjącym (wiem, że są wyjątki, ale moim zdaniem tak być nie powinno).
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
chyba jestem za stary do waszych dywagacji , ja o Rivarossi co mnie o siwiznę przysporzyło w miejscu intymnym, a Wy o pomnikach w Warszawie...................
a wyngiel ,no jak?
przecież świeży, niedawno co rozrobiony młotkiem na betonie ,co tu oszukiwać ? co matowić ?
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
a wyngiel ,no jak?
przecież świeży, niedawno co rozrobiony młotkiem na betonie ,co tu oszukiwać ? co matowić ?
Pawidłowo zwilżony węgiel ... to się błyszczy na tendrze ... :D

Cytat :
& 11 ZWILŻANIE WĘGLA WODĄ .

" Gdy palenisko pracuje normalnie należy dorzucać do niego węgiel odpowiednio zwilżony . Zwilżanie węgla powinno odbywać się ( ... ) już na wózkach ładunkowych na składzie opałowym , a następnie na tendrze . ( ... ) Stopień zwilżania węgla zależy od rodzaju węgla,a także od wielkości jego kawałków ( sortymentu ). Gatunki niespiekające się i twarde potrzebują mniej wilgoci , zaś węgle spiekające się , koksujące , wymagają obfitego zwilżenia (... )


Źródło : z oryginału : POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE . Nr. M 36 . PRZEPISY O OPALANIU PAROWOZÓW . Zatwierdzone rozporządzeniem Ministra komunikacji z dnia 12 lipca 1929r . Warszawa 1930 r .
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
to jest dramat , może koronopandemium wpłynie , że cześć produkcji wróci do Europy i będzie taniej w sklepach !
bo nie wiem czy wiecie ,ale w Cina nie jest już tanio produkować , plus koszta transportu, a dodatkowo zwroty, czytaj reklamacje częste wpłynęły na dodatkowy wzrost cen.
Np. z 1000 szt modeli ,lekko ze 100 szt. wraca jako niewypały , a to jest wliczone w cenę sprzedaży tych pozostałych 900 szt .
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Czy już wszystko w modelarstwie kolejowym jest Made in China? foto
Nie wiem czy to pytanie retoryczne... ale odpowiem, że na szczęście nie wszystko. Tak na szybko to chociażby modele firmy Roco nie są produkowane w Chinach. Modele w wielkości G firmy PIKO również nie są produkowane w Chinach. Pewnie znalazłoby się i kilku innych producentów, którzy produkują poza Chinami. Nie wiem gdzie produkuje holederski Exact-train, ale raczej nie w chinach... BRAWA chyba też.
 

Eurosprinter

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Nie wiem czy to pytanie retoryczne... ale odpowiem, że na szczęście nie wszystko. Tak na szybko to chociażby modele firmy Roco nie są produkowane w Chinach. Modele w wielkości G firmy PIKO również nie są produkowane w Chinach. Pewnie znalazłoby się i kilku innych producentów, którzy produkują poza Chinami. Nie wiem gdzie produkuje holederski Exact-train, ale raczej nie w chinach... BRAWA chyba też.
Odchodzimy od tematu, ale Roco ostatnio coraz więcej produkuje w Wietnamie...
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Witam Panów .Rekin toruński opuszcza zakład . Na zdjęciach
brakuje drabin ,ale już są powieszone . Jak zawsze pod płaszczem aerodynamicznym pełny kocioł parowy.
Pm3-7 PKP FENIX (1).jpg
Pm3-7 PKP FENIX (2).jpg
Pm3-7 PKP FENIX (3).jpg
Pm3-7 PKP FENIX (4).jpg
Pm3-7 PKP FENIX (5).jpg
Pm3-7 PKP FENIX (6).jpg
Pm3-7 PKP FENIX (7).jpg
IMG_4247.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.370 463 29
Super robota, jak zwykle u kolegi FENIXa. Tym razem widzę drzwiczki budki płaskie, jak w oryginale. Czy budka to Fleischmann, odpowiednio przerobiony, czy Roco, dopasowana do otuliny Fl? Jeżeli to drugie, to czy budka Roco pasuje do otuliny Fleischmanna, czy jest z tym jakiś kłopot?
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
WITAM,
wypicowana 24-ka , epoka VI albo VII, tego nie ogarniam,
osiem punktów oświetleniowych na pomostach , poręcze z nierdzewki z mosiądzem , jak w oryginale
Ty42-24 PKP FENIX (3).jpg
Ty42-24 PKP FENIX (4).jpg
Ty42-24 PKP FENIX (5).jpg
Ty42-24 PKP FENIX (6).jpg
Ty42-24 PKP FENIX (7).jpg
Ty42-24 PKP FENIX (9).jpg
Ty42-24 PKP FENIX (10).jpg
Ty42-24 PKP FENIX (1).jpg
Ty42-24 PKP FENIX (2).jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
witajcie ,Ty-ek w ulubionym dla mnie anturażu ,czyli z tendrem kondensacyjnym, baza był Trix, głownie to dodanie wiatrownic , przerobienie wszelkich uchwytów/poręczy na przestrzenne, obudowa górnej części sprężarki i polskie małe lampy K30, przeniesienie generatora na pomost i kilka innych rzeczy typowych dla konwersji. Wentylatory napędzane silnikiem. Co ciekawe ! , to , że ostoja parowozu jest dzielona, łamana i przeniesienie napędu zębatkami miedzy wszystkimi osiami wiązanymi , napęd w kotle. Dzięki temu ,że ostoja jest łamana nie było konieczności robienia przesuwnych osi do wpisywania się w łuki. Genialne.
Ty2-1 kondensacyjny  (1).jpg
Ty2-1 kondensacyjny  (2).jpg
Ty2-1 kondensacyjny  (3).jpg
Ty2-1 kondensacyjny  (4).jpg
Ty2-1 kondensacyjny  (5).jpg
Ty2-1 kondensacyjny  (6).jpg
Ty2-1 kondensacyjny  (7).jpg
Ty2-1 kondensacyjny  (10).jpg
Ty2-1 kondensacyjny  (8).jpg
Ty2-1 kondensacyjny  (9).jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 512
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki