• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 69 32
NO I ,,SE ,,PRZELECIAŁAM NA FB MD GNIEZNO
bomba fotki ,
czemu nie ma takiej bazy zdjęć na forum kolejarskim , a są na socjalu stronie ?
Ano piękne i klimatyczne ! Taką kolej pamiętam... zapach oliwy i dymy z parowozu ....chciałbym tak sie cofnąć z 50 lat wstecz :)
A Pytasz wielce szanowny Panie dlaczego takich zdjęć w jednym miejscu na forum nie ma, a no myślę , ze tysiące ludzi zaraz by odszkodowań chciało za zamieszczone tu bezprawnie fotki !! Z grobu by wstali, by tylko swojego dochodzić :ROFL:
Inna sprawa , ze wart było by tematycznie, epokami i latami zdjęcia zamieszczać . Np.ep.IV ...rok 1968...parowóz OK1 ....mój ulubiony :)
Technicznie jest to możliwe....tu ??
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
witajcie ,wyjechała ,,chabówkie,,
CO WARTO WSPOMNIEĆ w temacie tylko samej budki ,
to przestrzenne klamki do furtek w budce maszynisty oraz poręcze poziome,
a także skalowo-grubościowe owiewki, polski daszek nad oknem, w dachu pełny luftokno oraz metal haki.
Ale klamki to podstawa.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
witajcie ,
I czyścioszek Ty2-858 Nysa z sutkiem na pokrywie dymnicy specjalnie toczonej z tego powodu, proszę nie komentować cycuszka .
Prasa smarna przesunięta z polska normą do tyłu, a miejsce po niej uzupełnione blacha ryflowaną. Reszta schemat.
 

Załączniki

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
witajcie ,
I czyścioszek Ty2-858 Nysa z sutkiem na pokrywie dymnicy specjalnie toczonej z tego powodu, proszę nie komentować cycuszka .
Prasa smarna przesunięta z polska normą do tyłu, a miejsce po niej uzupełnione blacha ryflowaną. Reszta schemat.
Dopiero była dyskusja o poprawnej pisowni... Narodowej! :ROFL:
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
witajcie ,
I czyścioszek Ty2-858 Nysa z sutkiem na pokrywie dymnicy specjalnie toczonej z tego powodu, proszę nie komentować cycuszka .
Prasa smarna przesunięta z polska normą do tyłu, a miejsce po niej uzupełnione blacha ryflowaną. Reszta schemat.
. . . . . SEX WERSJA anty covid Ty 2 TOTEM ! ! ! . . . . :obcy:

Wiem gdzie zawita na stałe ... ! ... :D

***** Znalazłem zestaw "biżuterii" wysłany do mnie swego czasu z huty jako pojedyńcze egzemplarze prezentacyjne ...
Trza to wysłać do gabinetu prezesa Kaczorowskiego PIERWSZYCH ZAKŁADÓW TRAKCJI PAROWEJ W ŁODZI .... ;)
 

vitasem

Użytkownik
Reakcje
123 9 0
. . . . . SEX WERSJA anty covid Ty 2 TOTEM ! ! ! . . . . :obcy:

Wiem gdzie zawita na stałe ... ! ... :D

***** Znalazłem zestaw "biżuterii" wysłany do mnie swego czasu z huty jako pojedyńcze egzemplarze prezentacyjne ...
Trza to wysłać do gabinetu prezesa Kaczorowskiego PIERWSZYCH ZAKŁADÓW TRAKCJI PAROWEJ W ŁODZI .... ;)
Już są dwa zakłady w Łodzi produkujące parowozy.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Widzę że model ma jeszcze tłoczone wiązary i korbowody oraz zdaje się, plastikowe koła - z lepszej, starszej produkcji roco. Z ciekawości zapytam o nr kat bazy?
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Numeru Ci nie podam , pudełko już wyjechało, natomiast dodam , że wole mechanikę kół starszej edycji z racji na normalne śrubowe mocowanie wiązarów do kół , w przeciwieństwie do plastik sworzni na wcisk. Sworznie te mimo odpowiednio delikatnego wypięcia z kół, ulegają lekkiemu stępieniu zaczepów, co może , a nie musi , powodować samo-wypadanie ich z kół. Szczególnie na osi z korbowodem.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Widzę że model ma jeszcze tłoczone wiązary i korbowody oraz zdaje się, plastikowe koła - z lepszej, starszej produkcji roco. Z ciekawości zapytam o nr kat bazy?
Wersja ÖBB z dekoderem dźw. ESU 3.5 ( w konwersji został zamieniony na ESU 5.0.) ...
Zakupiony w celu konwersji na PKP przez Janusza , w ... i tu troche odjeło mi mowę ...
w czerwcu 2010 ! o_O
A mi ciągle sie wydawało że czeka od 3-4 lat ... :oops: następny USA 1882 na Tr203 czeka "dopiero" od V 2017 ... ;)
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Wieloletnie wyczekiwanie na finalną konwersję modelu, jest elementem artystycznej gry wstępnej:D Wersje z ok 2010 roku są najlepsze - już po modernizacji zwiększającej ilości odbioru prądu z osi wiązanych. Mi się udało kupić doskonałą czeską bazę z imitacjami izolacji pokryw cylindrów i tłoczonymi wiązarami - 62273. Druga także niezła to DR epoka. IV 62276. Z trzecią (edcyja z metalowymi kołami i wiązarami odlewanymi z szajsmetalu) na bazie Ty2 PKP Roco były problemy z układem jezdnym, które jednak stajnia Fenixa mistrzowsko rozwiązała.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
BR50 i BR52 roco mają wał kardana. Jednak najwiekszym problemem jest brak zasilania z wszystkch zestawów kołowych starych wersji. Dlatego pierwsze edycje modelu BR52 DB epoka III nie warto kupować, lub przerobić. Choć czasem przeróbki dają zaskakujące efekty. Autorska konwersja BR50 63291 (model zdaje się z roku 2005, ktoś pamięta może?) po dorobieniu brakujących odbiorów oraz przetoczeniu obrzeży na RP25 jest najlepiej poruszającą się maszyną w historii mojej kolekcji... Stare Dobre Roco z Austrii.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 512
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki