• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
witajcie ,po długich mękach , ponieważ to nie najmłodszy Liliput ,gdzie fabrycznie pomosty ,budka i spód budki były klejone,
co wiązało się z rozklejeniem ,oczyszczenie i ponownym końcowym klejeniem,
zszedł z warstatu. Jedno co trzeba zauważyć napęd w tendrze i osie wiązane dopracowane .
 

Załączniki

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
witajcie ,po długich mękach , ponieważ to nie najmłodszy Liliput ,gdzie fabrycznie pomosty ,budka i spód budki były klejone,
co wiązało się z rozklejeniem ,oczyszczenie i ponownym końcowym klejeniem,
zszedł z warstatu. Jedno co trzeba zauważyć napęd w tendrze i osie wiązane dopracowane .

No Panie..... KOZAK :) .... bardzo mi się podoba.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
A tu fajny model , ROCO, ma jedna wadę technologiczną , z która ciężko sobie poradzić, wymaga dużej regulacji i czujności w temacie lokomotywy ,tender bez zastrzeżeń, a mianowicie , osie wiązane mają aż 6 punktów odbioru prądu, zatem fajnie , ale jak się domyślacie stwarza to znaczny opór kół, plus dodatkowo wiązary i cała reszta .
Natomiast balast kotła jest odchudzony na maksa przez fabryczne lochy pod dwa kondensatory i pod dwa głośniki ,zatem parowóz jest lekki do przesady. Ta sytuacja powoduje ,że niejednokrotnie koła się nie kręcą. Pracownicy Roco już to zauważyli co widać po ręcznym szlifowaniu koryt pod osie kół w każdym modelu. Czy jest inne wyjście ?
Pozornie jest , polega to na odpuszczeniu blach odbioru prądu , co nie jest najciekawszym rozwiązaniem . Ja bym w tej sytuacji radził zapodać gumki na jeną z osi wiązanych. Można tez zrezygnować z UPS/kondensatory zapychając dwie lochy ołowiem w balaście kotła.............
 

Załączniki

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
A tu fajny model , ROCO, ma jedna wadę technologiczną , z która ciężko sobie poradzić, wymaga dużej regulacji i czujności w temacie lokomotywy ,tender bez zastrzeżeń, a mianowicie , osie wiązane mają aż 6 punktów odbioru prądu, zatem fajnie , ale jak się domyślacie stwarza to znaczny opór kół, plus dodatkowo wiązary i cała reszta .
Natomiast balast kotła jest odchudzony na maksa przez fabryczne lochy pod dwa kondensatory i pod dwa głośniki ,zatem parowóz jest lekki do przesady. Ta sytuacja powoduje ,że niejednokrotnie koła się nie kręcą. Pracownicy Roco już to zauważyli co widać po ręcznym szlifowaniu koryt pod osie kół w każdym modelu. Czy jest inne wyjście ?
Pozornie jest , polega to na odpuszczeniu blach odbioru prądu , co nie jest najciekawszym rozwiązaniem . Ja bym w tej sytuacji radził zapodać gumki na jeną z osi wiązanych. Można tez zrezygnować z UPS/kondensatory zapychając dwie lochy ołowiem w balaście kotła.............
a 36 bedzie?:D
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.286 2 0
@FENIX, rozumiem, że tender w Ty43 przerabiałeś na 32D47, przedłużyłeś skrzynię węglową, ale zostawiłeś krótkie klapy wlewowe wody. Pytanie - czy 32D47 nie miały przypadkiem dłuższych klap niż 32D43? Jak robiłem Ty45, to przeglądnąłem sporo zdjęć tych tendrów i wszystkie 32D47 które znalazłem miały trochę dłuższe klapy...
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.286 2 0
Nie o parowóz mi chodzi, tylko tender. Model Liliputa ma w oryginale tender 2'2' T32 albo 2'2' T30 czyli w naszych oznaczeniach 32D43 albo 30D43, a Ty przerobiłeś go na 32D47, który był w latach powojennych produkowany właśnie do Ty43 i Ty45. Pytam tylko, czy ten tender nie powinien mieć troche dłuższych klap wodnych niż baza do przeróbki.
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.286 2 0
Jedno (tender wolsztyńskiej Ty45-379) ze strony jedrus.flog.pl, drugie (Ty43 z tendrem 32D47) ściągnąłem kiedyś nie wiem skąd, może nawet z tego forum, trzecie to moje własne zdjęcie (1992-1993) z tendrem 32D47. Na każdym są dłuższe klapy, stąd mój wniosek że w tych tendrach takie były. No i dwie podpórki każdej klapy przy pełnym otwarciu, wygięte z płaskownika.

3047693_ty45379.jpg


Ty43 z góry.png


32D47 klapy.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Zgoda seria ,,47,, ma dłuższe klapy, poza sporem.
Jedynie należy się zastanowić , mając świadomość dwóch źródeł tendrów beczkowych ,tj. wojenne i odkupione wojenne z ZSRR i te powojenne ,,47,, .
Tender od Ty43-56 nie posiada numeru inwentarzowego i nie wiadomo , czy jest on powojenny z dłuższymi klapami czy to być może jest tender jeszcze wojenny , gdzie jedynie wydłużono skrzynie węglową. A jak wiemy tendry ulegały licznym przeobrażeniom , włącznie z szaleństwem mazutowym . Dopóki nie pojawią się zdjęcia ,, ujęcie z góry,, nie ma co kruszyć kopii.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
dobrze ,ze wkleiłeś fotkę , mi się już nie chciało,
która naprowadza nas na genezę długiej skrzyni ,sugerując ,ze to jest jednak przedłużka,
widać bowiem doskonale ,że jest gigantyczna ,,dospawka,,, czyli przeróbka z klasyka krótkiego , a czy przedłużono zarazem klapy ?
 

Załączniki

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
(...) mając świadomość dwóch źródeł tendrów beczkowych ,tj. wojenne i odkupione wojenne z ZSRR i te powojenne ,,47,, .
Tender od Ty43-56 nie posiada numeru inwentarzowego i nie wiadomo , czy jest on powojenny z dłuższymi klapami czy to być może jest tender jeszcze wojenny , gdzie jedynie wydłużono skrzynie węglową.
Sam sobie i innym pięknie odpowiedziałeś : w tendrach wojennych jedynie wydłużono skrzynie węglową (y)
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.442 7 1
Janusz, o ile dobrze wiem to tender 32D43 ze standardową skrzynią węglową ma jedną trójkątną opórkę do klapy wodnej.
Na fotce wstawionej przez kol. "muminka" widać, że klapa ma dwie opórki więc jest długa.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 512
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki