• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

A kiedy historycznie weszlo na polskie tory SHP?
Według artykułu zamieszczonego w miesięczniku pt. Trakcja i Wagony nr. 12 z 1989 roku było to w latach sześćdziesiątych.

inż. Janusz TOMCZYŃSKI
Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa
UKD :629.4-596:656.259.9

System kontroli hamowania pociągów:
Wprowadzony do eksploatacji na PKP w latach sześćdziesiątych punktowy system SHP (jednopunktowy, bez uzależnień) stanowił pewien postęp w dziedzinie poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Witajcie , jeszcze robię ,
ostatnio spłodzone konwersje tego samego typu parowozu Ok1 ,
jeden na Fleischmannie z wymienionym silnikiem na Faulhabera i kołami RP24PLUS1
i drugi na bazie Trixa , również z motorem Faulhabera fabrycznym , wymienionym co prawda na nowy ,gdyż oryginalny umarł przez zwarcie przewodów. Nie było to mądre robić dwie różne firmy równocześnie ,był to chory pomysł. Biżuteria Weinerta i takie tam.
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
i na Trixie
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
osłony tylko do zdjęcia (photo) , potem do woreczka ,nie do jazdy ,nie klejone
SHP wTrixie też jest ,
zgarniacze w Trixie też już są, jak byś chciał pytać.........................
tylko Panowie nie piszcie ,która firma lepsza .........
natomiast jeżdżą tak samo genialnie na Faulhaberach
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
jeden to Ty43-126 tu chyba pełne koła ,
drugi jeszcze nie ma przydziału...........
dobrze zrobione , osie wiązane usprężynowione i na tulejach mosiężnych , pancerna robota Merklina i Trixa
FAJOWY PATENT UWAGA
z jednej strony jeden odbierak do jednego koła, z pozostałych idzie wiązarami
z drugiej strony idzie osiami do ostoi
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ale film jest o BR52, czyli naszych Ty2/42, które rzeczywiście zwykle miały pełne koła, a model przerabiany przez kolegę FENIXa to BR42, czyli na PKP Ty3/43, a w tym parowozach koła osi tocznej najczęściej były szprychowe, choć zdarzały się też pełne.
 

Diesant

Aktywny użytkownik
:)
Panie Andrzeju, ze względu na tytuł wątku filmik jest jak najbardziej na miejscu.
A już serio to podpowiedziałem go koledze Fenixowi tak dla przypomnienia. Znając życie to albo już to widział, albo mu umknęło - wszak ma modele i warsztat na głowie a nie kino Tak to już modelarze mają;) Natomiast w materiałach pokazane są powojenne produkcje m. in. w Polsce i dość ciekawy komentarz do tego okresu. (najlepsze to informacje o niemieckiej jakości :D)Te same zakłady produkowały albo adaptowały inne typy lokomotyw. Bardziej chciałem podpowiedzieć klimat tamtego okresu. W tamtych realiach często dochodziło do adaptacji. Baki materiałowe, dostępność części do tego różnice w samej serii (ilość zakładów produkujących orginały)itd itp. Sam Pan napisał, że mogły zdarzyć się pełne.
 

Podobne wątki