• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

DRACULA

Znany użytkownik
Pierwotna forma Märklin'a została opracowana pół tysiąca ( 490 ) technologicznych lat - 49 lat kalendarzowych temu ... w 1970r.
I model ten był za krótki w stosunku do oryginału. Posiada łamane drzwi budki maszynisty.

Fleischmann opracował swoją wersję BR03.10 .... 380 technologicznych lat - 38 kalendarzowych lat temu .... w 1981 .
Model zgodny ze skalą . I podobnie posiada
łamane drzwi ...
Cytat z Eisenbahn Journal str .92 : " Sehr viel später schuf Fleischmann im Jahre 1981 ein vollverkleidetes und maßstäblich korrektes Modell einer 03.10 in der Nenngroß HO mit Tenderantrieb "


Trzecim opracowaniem jest opracowanie Weinert'a z przed 250 lat technologicznych - 25 kalendarzowych ... z roku 1994 .
Jest to wersja BR 03.10 DB Umbau bez otuliny z nowym kotłem ( Neubaukessel )z oryginalną budką. - przebudowa nie obejmowała budek.
Budka z
płaskimi drzwiami .

Czwarte opracowanie Roco BR03.10 DB w wersji bez otuliny ( tylko demontaż otuliny w oryginale ) z oryginalnym
kotłem i budką z około 2007r .
Model posiada budkę z
płaskimi drzwiami . ***

Piątym opracowaniem BR03.10 firmy Roco jest wersja Reko DR z ca.2016r .
Model posiada budkę rekonstruowaną ( przebudowywaną w oryginale ) z pół drzwiami (tylko część dolna ) . ***

Tyle producenci i ich opracowania ...

*** - na podstawie oględzin organoleptycznych modeli , które posiadam .
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Czwarte opracowanie Roco BR03.10 DB w wersji bez otuliny ( tylko demontaż otuliny w oryginale ) z oryginalnym
kotłem i budką z około 2007r .
Model posiada budkę z
płaskimi drzwiami . ***
W tym samym mniej więcej czasie Roco wypuściło model 03 1014 DB w wersji bez otuliny ze zmodernizowanym (lub nowym) kotłem - "wyprostowano" walczak z przodu z okrągłymi drzwiami dymnicy (bez spłaszczenia w górnej części) i zamontowano normalnego kształtu podgrzewacz Knorra. Budka też ma proste, płaskie drzwi. Model był oferowany w granatowym malowaniu w serii "Platin". Nieco później ten sam model był dostępny w "normalnej" (nie "Platin") wersji w czarnym malowaniu, ale technicznie było to to samo. Tę wersję uznałbym za piąte opracowanie Roco, a najnowszy model DR Reko jest szóstym opracowaniem.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
w filmie w 13-tej, 54-tej 1:04-tej sekundzie są te lekko skośne/przełamane drzwi od budki
a z otwieraniem nie ma kłopotu ,wychylają się na ołtarz,
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
a z otwieraniem nie ma kłopotu ,wychylają się na ołtarz
Wychylają się na ołtarz, ale gdyby były wygięte do wewnątrz, to jeden róg górnej, wygiętej części musiałby wyjść na zewnątrz budki przez boczne okno budki. Na zdjęciach widać wyraźnie, że dolna część drzwi jest w głębokiej wnęce budki, a nie, jak w modelu Fl, prawie w jednej płaszczyźnie ze ścianą budki. Ja nie mam najmniejszych wątpliwości, że drzwi były płaskie, ale nie mam już siły i ochoty na szukanie kolejnych argumentów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Czy Parowóz Pm3 mogły mieć całkowitą otulinę podwozia na PKP ?
Parowozy Pm3 nie mogły mieć całkowitej otuliny podwozia na PKP, ponieważ już wcześniej (w 1942 roku) te, które miały taką otulinę fabrycznie, zostały jej pozbawione. Część lokomotyw fabrycznie miała podwozie zakryte, inne nie, ale ze względu na słabe chłodzenie układu napędowego, otulinę z podwozia usunięto w trakcie napraw, tak, że PKP przejęła już bez zakrytych kół napędnych. Co do przedniego wózka i półwózka pod budką, nie mam pewności, na znanych mi zdjęciach Pm3 całe podwozie było już odsłonięte, w większości parowozów także pod tendrem.
 
Parowozy Pm3 nie mogły mieć całkowitej otuliny podwozia na PKP, ponieważ już wcześniej (w 1942 roku) te, które miały taką otulinę fabrycznie, zostały jej pozbawione. Część lokomotyw fabrycznie miała podwozie zakryte, inne nie, ale ze względu na słabe chłodzenie układu napędowego, otulinę z podwozia usunięto w trakcie napraw, tak, że PKP przejęła już bez zakrytych kół napędnych. Co do przedniego wózka i półwózka pod budką, nie mam pewności, na znanych mi zdjęciach Pm3 całe podwozie było już odsłonięte, w większości parowozów także pod tendrem.
Dziękuje za odpowiedz ... Człowiek tak mało wie.
Czy usunięcię części otuliny Br 03 Fleischmann sprawia że otrzymujemy gotowy model ?
Czy żeby powstał Pm3 potrzeba jednego czy dwóch modeli ?
Wiem że trzeba wymienić reflektory, tabliczki i malowanie ...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Teoretycznie wystarczy jeden model Fleischmanna. Kolega FENIX z Fl wykorzystał tylko otulinę aerodynamiczną, a resztę wziął z BR03.10 Roco, bo chciał mieć pod otuliną kocioł, jak w oryginale (model Fl jest pusty w środku, tzn. ma balast itp. ale nie ma odwzorowanego kotła), a poza tym model Roco ma lepiej wykonane podwozie. No, ale to już wyższa szkoła jazdy.
 
Teoretycznie wystarczy jeden model Fleischmanna. Kolega FENIX z Fl wykorzystał tylko otulinę aerodynamiczną, a resztę wziął z BR03.10 Roco, bo chciał mieć pod otuliną kocioł, jak w oryginale (model Fl jest pusty w środku, tzn. ma balast itp. ale nie ma odwzorowanego kotła), a poza tym model Roco ma lepiej wykonane podwozie. No, ale to już wyższa szkoła jazdy.
Dziękuje bardzo za odpowiedz - Czy ktoś natrafił na film pokazujący w stanie czynnym Pm3? BO Pm2 na filmach często występuje ...
 
Czyli, jak widać, pewne kompromisy w modelarstwie (nawet najwyższej próby) są konieczne, możliwe i akceptowalne...
Wiem o tym od lat i doskonale rozumiem.
Zapewniam Was - Twórcy MODELI (kolego FENIXie, Panie Krzysztofie, drogi Hrabio i wielu innych, których pozwolicie, że nie wymienię), że (jako potencjalny wasz klient) owe wspomniane kompromisy są akceptowalne.
Już przy dyskusji na temat tegoż Rekina widać, że potrzeba przynajmniej 3 jak nie więcej modeli fabrycznych aby stworzyć (bo to chyba właściwa nazwa a nie "konwersja") model w 99,99% zgodny z orginałem.
Podwozie od tego producenta, otulina od tamtego i to jeszcze przerabiana, budka maszynisty od tamtego, drzwi to jeszcze inny model, a światła i dodatki "domykające" kabinę czy też osprzęt to inny producent. Na koniec dorobienie własnoręczne jeszcze kilku detali, tam uciąć tu dołożyć, odpowiednie oznaczenia i przydziały, warstw i rodzaj lakieru kilka, dokumentacja niemiecka, dokumentacja polska... aż się boję pomyśleć o kosztach.o_O
Jedyne pytanie na jakie to WY musicie odpowiedzieć, to czy WY te kompromisy akceptujecie jako twórcy?
Bo my - klienci , będziemy mimo wszystko chcieli super ekstra hiper w cenie używane z alegro ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
potrzeba przynajmniej 3 jak nie więcej modeli fabrycznych
Moim zdaniem wystarczą dwa modele fabryczne, a raczej ich części: cały model BR03.10 Roco w wersji z oryginalnym kotłem (nie zmodernizowanym/nowym), ale bez otuliny oraz samą obudowę od modelu Fleischmanna BR03.10 w wersji aerodynamicznej (obudowa samej lokomotywy i obudowa tendra). Z Roco całe podwozie lokomotywy i tendra z napędem oraz przynajmniej budka (z drzwiami, bo w Roco są dobre), a w wersji hard-core kolegi FENIXa także oryginalny kocioł od Roco, z Fl obudowa lokomotywy z odciętą budką i obudowa tendra - ale w obu obudowach Fl baaardzo dużo rzeźbienia.

Myślę, że powinniśmy jednak zakończyć tu dyskusję o możliwościach przeróbek modeli BR03.10 na Pm3, bo trochę odeszliśmy od tematu, którym jest prezentacja przez kolegę FENIXa swoich dzieł. Mam nadzieję, że kolega FENIX nam ten mały off-topic wybaczy.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
WITAM , kolejna peta zjechał na torowiska z blatu ,,warstatu ''. i maly z telefonu bidafilmik.
 

Załączniki

Podobne wątki