• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

to nie CBRail, to kominek od grill'a , kichę z cebuliną pyszną smażą :)
Zastanawiam się czy na zdjęciu czarno- białym parowóz nie ustawił się w jednej linii z odległym kominem jakiegoś zakładu? Warto by było mieć foto pierwowzoru z ujęciem z innego miejsca - bo ta "antena - kominek od grila itp" dziwnie mi na takowe nałożenie się 2 obiektów w jednej linii wygląda.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Zastanawiam się czy na zdjęciu czarno- białym parowóz nie ustawił się w jednej linii z odległym kominem jakiegoś zakładu? Warto by było mieć foto pierwowzoru z ujęciem z innego miejsca - bo ta "antena - kominek od grila itp" dziwnie mi na takowe nałożenie się 2 obiektów w jednej linii wygląda.
też tak chciałem pierwotnie ,mniej roboty, złudzenie foto, komin fabryczny w tle ..................itd, itp............
ale jak na 3-cim ,czy 4-tym parowozie z tej serii zobaczyłem to samo, to się wziąłem za toczenie .............:(
 
Można się pokusić o zabawny "wniosek" - jest kominek - koła czerwone, nie ma kominka - koła czarne. Albo Tr 203 - kominek , Tr201 bez kominka.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Moim zdaniem ten kominek to antena radiotelefonu, ale raczej nie sieci pociągowej, a sieci manewrowej. Ale anteny były (są) takie same, więc trudno to odgadnąć. I nie jest to żadne "CB-radio", w tamtych czasach mało kto wiedział, co to jest CB-radio, a i dzisiaj jest to zupełnie inny system radiołączności.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
To akurat jest bardzo proste: nie wszystkie lokomotywy miały zainstalowane urządzenia radiołączności jednocześnie. Systemy radiołączności pociągowej i manewrowej wprowadzano na PKP przez bardzo wiele lat, a i tak nie jestem pewien, czy wszystkie parowozy dostały te urządzenia. I rzecz jasna dotyczy to parowozów wszystkich serii, nie tylko Tr203.
 

xxx

Znany użytkownik
Ja jak zwykle z opóźnieniem ale nadrabiam :)
Uważam, że Twoje prace i Rangera to prawdziwe rasowe przebudowy i konwersje. To tak oprócz tego co już wszyscy napisali, że są piękne. Gratuluję modeli i jak to mawia znany większości Pan Zbigniew z Jaworzyny "królowej" Pt31 :)
 

xxx

Znany użytkownik
Ja napotkałem podobną informację o tych antenach w książce o amerykańskich parowozach na PKP. Tekst wskazuje, że były montowane w czasie manewrów dla sprawniejszej komunikacji pomiędzy personelem manewrowym a obsługą parowozu. Dość podobne kształtem obudowy anten mamy też na elektrowozach i ich modelach np. EU07-171 z PIKO.
Ten detal w modelu parowozu to też taki dodatkowy smaczek, zazwyczaj jest tam dość płasko lub mamy odsuwaną klapę, nity, haki itp. a taki niby drobny detal zawsze podnosi realizm i przykuwa uwagę co widać po tym ile osób się zainteresowało :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
witam ,
Pm3-2 Toruń,
mega rzeźbienie ,dopasowanie obudowy do parowozu z zachowaniem wewnątrz : kotła wraz z dymnicą i pokrywą od tejże ,
z tendrem nie było lżej , przysięgam.
 

Załączniki

Podobne wątki