• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Piękne parowozy ! Jedno co mnie zastanawia to węgiel na tendrze - jakiś taki "nieostry" jakby w czymś wykąpany - może to jednak tylko kwestia zdjęcia.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Ogólnie tak, ale zgodność z oryginałem już nie jest taka genialna. A gdzie w modelu charakterystyczny wąski rozstaw reflektorów? "Gapa"namalowana blachą. Dalej już nie wnikam ;)

Zobacz załącznik 531575
różnica jest ,na moje oko 0,5 mm na stronę ,pytanie z czego to wynika?
wynika to mianowicie z technologi, stosuje największe z możliwych głośników kostkowych umieszczonych w dymnicy.
Bywa ,że w trakcie prób jezdnych głośnik zaczyna charczeć. Wówczas wymiana głośnika przez otwarcie -wysunięcie z dymnicy odlewu pokrywy. Miałem takowe przypadki z głośnikami.
Aby móc tego dokonać rozstaw latarni nie może być mniejszy od obrysu pokrywy plus po 1 mm na luz bezpieczny na linii styku. Dzięki temu unikamy wyrywania latarni z pomostu .
Model oprócz walorów wizualnych ma być jezdny i udźwiękowiony i serwisowalny.
Dlatego np. w rokowskiej Ty2 rama rozrządu jest szersza fabrycznie od pomostów wbrew wymiarom o ponad 1 mm na stronę .

fotki miałem wszystkie, dziękuję
natomiast flaszkę stawiam dla znalazcy fotek do Pk2, poza tymi załączonymi
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Podobne wątki