• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

FENIX

Znany użytkownik
#1
Dokonałem dwóch przeróbeczek z DB na PKP , na zleconko, żal mi teraz , że nie zostają we własnej kolekcji ale bywa. OCZYWISTA tablice mosiężne ,uchwyty przestrzenne,lampy mosiężne wzór pierwszy i drugi PkP i dziesiątki innych przeróbek, deki z kondensatorami zamontowane jak przystało do tendrzaków.Oświetlenie mikro żarówkowe.
 

Załączniki

A

Anonymous

Gość
#8
Adam, modelarstwo to jest wtedy gdy samemu się coś zbuduje, tutaj mamt przebudowę z BR więc to przeróbka !!
owszem można by powiedzieć perfekcyjna gdyby nie ten muzkolowy zielony!
ps:
-nie czepiam sie
-nie zazdroszczę
-nie neguje
zmieszajcie kolor orzech(lub zbliżony) z czarnym - najlepiej dolewajac czarnego do orzecha i mieszając do momentu aż wyjdzie wam OLIWKOWY ZIELONY.
 
A

Adam-H0

Gość
#10
Dobrze przerobic tez trzeba umiec ;)
tylko mazanie tez mnie nie bawi - ale tu widac przebudowe i uzywanie czegos dostepnego na rynku nie jest moim zdaniem hanba - robienie tandetnej przemalowanki to jest cos czego mozna sie wstydzic :roll:

a co do kolorow to tez mozna dlugo dyskutowac - nawet tu w Austrii gdzie ponoc wszystko robia tak super sa odcienie w czerwonym bo niestety dostawcy farb tez szwankuja - to co dopiero w tamtych latach ;)
 
A

Anonymous

Gość
#11
Do modelu nic nie mam- zajefajny jest, wykonanie perfekcyjne, jeno zielony jak dla mnie jest za jasny, ot tyle.

Wiem ile pracy trzeba włożyć w taką przebudowę i pomalowanie modelu więc tym bardziej podziwiam FENIX-a że zrobił to perfekt !!
swoją drogą dawno nie widziałem tak dokładnie pomalowanego modelu oprócz Drakulowych gagarków.
 

Bipa1966

Aktywny użytkownik
#13
Co do koloru tej Okl-ki to jakos mi ten kolorek pasuje ...nie bardzo wiem ze niby dlaczego nie taki jak trzeba :D Z tego co pamietam to takie wlasnie byly...moze fotka cos nieco rozjasni :D Podobny??
 

Załączniki

SM03-422

Znany użytkownik
#14
Maszynki super,jak za czasów prawdziwego PKP,aczkolwiek jadna mała uwaga w malowaniu TKt2,mianowicie dlaczego podgrzewacz wody jest czerwony,jak i trzon tłoka wychodzący z cylindra hamulcowego :? ,można też poprawić poręcze na budzie jak i skrzyni węglowej;i jeszcze pytanko odnośnie TKt2:co to za rura biegnąca z turbogeneratora ,,do,, poręczy nad pompą wodną? Nie,że się czepiam,ale wiem co można z tej maszynki wyciągnąć :LOL:
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
#15
SM03-422 napisał(a):
co to za rura biegnąca z turbogeneratora ,,do,, poręczy nad pompą wodną
Nie do poręczy tylko do dymnicy.Rura na parę odlotową z prądnicy.Jest OK.Tak było oryginalnie do puki nie przekładano prądnic na pomosty.Wtedy to już prosto w atmosferę :D

Podgrzewacz jak i rura zasilająca do pompy wodnej oraz nawet cylinder hamulcowy powinny być czarne.Można by tu polemizować bo z oświetlenia wynika że to połowa lat 60tych.Kilka napraw już przeszła.Jak polskie oświetlenie to nie niemiecki turbogenerator a już na pewno nie na dymnicy.Ten podgrzewacz??Pompa wodna??

Poręcze to mogły by być faktycznie z metalu.Jakoś psują całość takie grube i te kule ogromne w uchwytach.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
#16
Tak nad poręczami z mosiądzu trzeba pomyśleć, jak Tomku pisałeś może i z Kluby , jeśli dobrze pamiętam..
co do zieleni to konsultowałem się z autorytetem inż. K.Kojem ( oj długa rozmowa o samej zieleni ale jak zwykle konstruktywna) a także podejrzałem zieleń z tego samego okresu z Pm2 wypuszczonej z Mikrometa Kit.
 
#17
FENIX napisał(a):
(...) co do zieleni to konsultowałem się z autorytetem inż. K.Kojem ( oj długa rozmowa o samej zieleni ale jak zwykle konstruktywna) a także podejrzałem zieleń z tego samego okresu z Pm2 wypuszczonej z Mikrometa Kit.
Jeśli chodzi o parowozy, to z całą pewnością nie jestem autorytetem :!:
Pisałem i mówiłem już o tym wielokrotnie, ale jak widać, muszę to wyraźnie podkreślić jeszcze raz.
Niestety, temat parowozów nie interesował mnie nigdy w szczególny sposób. Być może stało się tak dlatego, że od kiedy tylko pamiętam, lokomotywami (a parowozami w szczególności !) interesowali się wszyscy, natomiast wagonami... praktycznie nikt, w związku z czym postanowiłem wypełnić tę lukę :D .
Nie czuję się również kompetentny, przynajmniej nie bardziej niż inni, co do wyrokowania na temat odcieni zieleni stosowanych na parowozach PKP, tym bardziej że odcienie te w różnych okresach i w wykonaniu różnych ZNTK, bywały różne :!: .
Nie pamiętam już, jak to było z tą "długą i konstruktywną rozmową o samej zieleni", ale ja swojej lokomotywy nie pomalowałbym na taki "skansenowy" kolor i z całą pewnością niczego takiego nie sugerowałem :roll: .

Dlatego też, podpisuję się oburącz pod tym, co napisał już wcześniej Darek W:
"Do modelu nic nie mam- zajefajny jest, wykonanie perfekcyjne, jeno zielony jak dla mnie jest za jasny, ot tyle..."

A swoją drogą, to właśnie skanseny z Muzeum Kolejnictwa na czele, wieloletnią, mozolną pracą przyczyniły się niestety do wypaczenia obrazu PKP sprzed lat :!: , czego skutki odczuwamy dziś boleśnie, patrząc na niektóre modele, wykonywane przecież w dobrej wierze. I może właśnie dlatego nie mieści się już nikomu w głowie, że parowóz PKP mógł być (i kiedyś był !) ciemnozielono- oliwkowy :!: .
 
A

Anonymous

Gość
#19

Załączniki

Podobne wątki