Nie chcę zaśmiecać wątku Anteza o jego modelach, więc założyłem oddzielny temat dla wszystkich.
Konwersje i przeróbki modeli taboru wąskotorowego
Na kolejach wąskotorowych było tyle wagonów i lokomotyw naprawianych, przerabianych lub wręcz robionych w lokalnych warsztatach, że robiąc lub przerabiając model zawsze można zrobić coś, co rzeczywiście jeździło po wąskich torach.
Chciałbym, żeby w tym wątku koledzy prezentowali swoje modele i jestem przekonany, że będzie to inspiracją i pomocą dla innych.
Zacznę od odpowiedzi na pytanie o moją lokomotywkę, które zadano w wątku Anteza.
To przerobiona mała lokomotywa spalinowa firmy Roco.
Pytanie kolegi Borucha - Dekoder jest w kabinie? Jak poprowadziłeś przewody do oświetlenia? Dlaczego widać przewód na zewnątrz budy przy zatrzasku?
I odpowiedź
Kabelki stały się widoczne przy którymś składaniu lokomotywki w całość. Muszę je poprawić lub pomalować na czarno.
Najpierw zmieniłem silnik na zestaw kupiony w Tramfabriek
https://tramfabriek.nl/
Potem z kawałków płytki drukowanej zrobiłem płytki oświetlenia. Dioda 1mm włożona w otwór w płytce, rezystor i blaszki kontaktowe. Są takie, że po włożeniu do obudowy nie wypadają, a dioda jest na wysokości reflektora.
Z kawałka preszpanu zrobiłem dwie płytki z blaszkami, do których przylutowałem przewody od dekodera. Idea była taka, żeby można było zdejmować obudowę bez konieczności rozlutowywania kabelków lub łączenia mikrozłączkami, bo zajmują sporo miejsca i mają kable, które mnie irytują, bo żyją własnym życiem jak zakładam obudowę.
Na zdjęciu całość w wersji testowej „pająk”. Przed ostatecznym montażem oczywiście skróciłem i dopasowałem przewody dekodera. Dekoder i kondensator z nalutowaną na wyprowadzenia płytką UPS zmieściły się w budce. No i zrobiłem osłonę wału z preszpanu.
W obudowie zrobiłem bardziej prawdziwe okna i miałem wymienić trąbkę, ale gdzieś mi zginęła.
Efekt widać na pierwszym zdjęciu. Tylko ten niebieski kabelek ...
Konwersje i przeróbki modeli taboru wąskotorowego
Na kolejach wąskotorowych było tyle wagonów i lokomotyw naprawianych, przerabianych lub wręcz robionych w lokalnych warsztatach, że robiąc lub przerabiając model zawsze można zrobić coś, co rzeczywiście jeździło po wąskich torach.
Chciałbym, żeby w tym wątku koledzy prezentowali swoje modele i jestem przekonany, że będzie to inspiracją i pomocą dla innych.
Zacznę od odpowiedzi na pytanie o moją lokomotywkę, które zadano w wątku Anteza.
To przerobiona mała lokomotywa spalinowa firmy Roco.
Pytanie kolegi Borucha - Dekoder jest w kabinie? Jak poprowadziłeś przewody do oświetlenia? Dlaczego widać przewód na zewnątrz budy przy zatrzasku?
I odpowiedź
Kabelki stały się widoczne przy którymś składaniu lokomotywki w całość. Muszę je poprawić lub pomalować na czarno.
Najpierw zmieniłem silnik na zestaw kupiony w Tramfabriek
https://tramfabriek.nl/
Potem z kawałków płytki drukowanej zrobiłem płytki oświetlenia. Dioda 1mm włożona w otwór w płytce, rezystor i blaszki kontaktowe. Są takie, że po włożeniu do obudowy nie wypadają, a dioda jest na wysokości reflektora.
Z kawałka preszpanu zrobiłem dwie płytki z blaszkami, do których przylutowałem przewody od dekodera. Idea była taka, żeby można było zdejmować obudowę bez konieczności rozlutowywania kabelków lub łączenia mikrozłączkami, bo zajmują sporo miejsca i mają kable, które mnie irytują, bo żyją własnym życiem jak zakładam obudowę.
Na zdjęciu całość w wersji testowej „pająk”. Przed ostatecznym montażem oczywiście skróciłem i dopasowałem przewody dekodera. Dekoder i kondensator z nalutowaną na wyprowadzenia płytką UPS zmieściły się w budce. No i zrobiłem osłonę wału z preszpanu.
W obudowie zrobiłem bardziej prawdziwe okna i miałem wymienić trąbkę, ale gdzieś mi zginęła.
Efekt widać na pierwszym zdjęciu. Tylko ten niebieski kabelek ...
- 2
- 1
- 2
- Pokaż wszystkie