• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Konwersja planów UsA na Piko A-Gleis

mauser66

Nowy użytkownik
Reakcje
0 1 0
#1
Witam znalazłem bardzo ładny plan makiety,dużo mostów ,optymalna wielkosć.Niestety Układ zaprojektowany na amerykańskie tory.Pytanie czy dało by się to przerobić na wspomniane juz Piko A-Gleis ?Czy to duży problem,szczególnie dla niezbyt wprawionego użytkownika programu SCARM?
http://www.scarm.info/layouts/track_plans.php?ltp=90
Za wszelkie merytoryczne uwagi bedę niezmiernie wdzięczny.
 

Załączniki

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
434 8 0
#2
Na pewno da się przerobić.
Dla mniej doświadczonego trochę więcej zabawy.
Zacznij od wyznaczenia rozmiaru makiety. Następnie wyznacz punkt początkowy i jedziemy z zabawą. ;)
 
OP
OP
M

mauser66

Nowy użytkownik
Reakcje
0 1 0
#3
NO taak proste jak bułka z masłem ,to moze trudniejsze,czy szlak jednotorowy krzyżujący sie z dwutorowym w tak niecodzienny sposób (podwojne krzyżówki) nie dało by sie poprowadzić np.górą? czy starczyło by długości torów co by szlak jednotorowy wspioł by się ponad dwutorowy,czy wymagało by to zrobienia dodatkowej pętli na tym szlaku(jednotorowym)
Darz Bór
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#6
Moim zdaniem nie da się. Za mała jest odległość od skrzyżowania do rozjazdu, na którym łączą się przecinające się tory. W ogóle takie skrzyżowania raczej nie zdarzają się w Europie (jeżeli, to b. rzadko), chociaż w Ameryce są częstsze. Ogólnie to układ tej makiety mnie się nie bardzo podoba, jest przeładowany i niewiele ma wspólnego z rzeczywistością.
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.512 31 1
#7
Na szybko mam taki pomysł, by pozbyć się dziwnych fikołków z krzyżowkami, tylko trzeba będzie zastosować moduł pętli zwrotnej. (pomarańczowa kropka)
Mamy 2 trasy -ósemki: żółtą i niebieską. Zjazd z żółtej na niebieską odbywa się po staremu (u góry planu), zjazd z niebieskiej na żółtą, poprzez pętlę z pojedynczym wiaduktem i dodany półtrapez na łuku. Ta pętla będzie też wykorzystana jako nawrotka dla pociągów jadących ze stacji czołowej.
plan A.jpg
 
OP
OP
M

mauser66

Nowy użytkownik
Reakcje
0 1 0
#8
Na szybko mam taki pomysł, by pozbyć się dziwnych fikołków z krzyżowkami, tylko trzeba będzie zastosować moduł pętli zwrotnej. (pomarańczowa kropka)
Mamy 2 trasy -ósemki: żółtą i niebieską. Zjazd z żółtej na niebieską odbywa się po staremu (u góry planu), zjazd z niebieskiej na żółtą, poprzez pętlę z pojedynczym wiaduktem i dodany półtrapez na łuku. Ta pętla będzie też wykorzystana jako nawrotka dla pociągów jadących ze stacji czołowej.
Zobacz załącznik 609384
Wyglada slicznie.A teraz pytanie o ten moduł petli zwrotnej...Nie napisałem na samym początku a to bardzo istotne nie planuję serowania cyfrowego nawet w przyszłosci,jeżeli makieta wreszcie powstanie ma w sumie służyć do zabawy (jak skonczę to pewnie wnukom ;-)) .Tabor mam analogowy,tego nie zmienię,moje wątpliwosci dotyczą tego słowa klucz "...moduł" .Jak go zastosować?Jak podłączyć?Gdzie szukać informacji na ten temat.Jeżeli chodzi o wiedzę strikte manualną modelarska to doświadczenie mam (modelarnia PM w Warszawie) Co do połączeń elektrycznych /kolejkowych w sumie żadnej.Stąd moje naiwne pytania.
 

Podobne wątki